Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Een domiciliëring aanvragen, wijzigen of stopzetten

Met een domiciliëring wordt je factuur of aanrekening elke maand automatisch betaald. Wij regelen je aanvraag of wijziging met je bank.

Een domiciliëring aanvragen

Vraag dit aan via MyProximus (app of web). Je moet ingeschreven zijn op MyProximus en ingelogd zijn als beheerder van je account. Ga dan als volgt te werk:

  1. Via de app? Tik op Facturen, vervolgens op de twee puntjes en daarna op Instellingen.
    Via de website? Klik op onderstaande knop en meld je aan.
    Vraag een domiciliëring aan
  2. Scrol naar beneden tot Betaal met domiciliëring.
  3. Vul je juiste Belgische of Europese bankrekeningnummer (IBAN) in. Wordt je buitenlandse nummer niet aanvaard, dan is domiciliëring niet mogelijk.
  4. Vink de voorwaarden aan en klik op Bevestig. Daarna regelen wij je aanvraag rechtstreeks met je bank.

Als op je factuur of aanrekening staat Het bedrag wordt van je rekening gehaald op ..., heeft je bank de domiciliëring geactiveerd. Er staat ook bij wanneer je domiciliëring betaald wordt. Staat deze vermelding er nog niet op, moet je de factuur of aanrekening nog handmatig betalen.

Ook met een domiciliëring kun je kiezen hoe je je factuur of aanrekening ontvangt: per e-mail, via Zoomit of per post.

Een domiciliëring wijzigen of stopzetten

  • Wil je een ander bankrekeningnummer of een andere betaaldatum gebruiken voor je bestaande domiciliëring?
    Neem telefonisch of per e-mail contact op met onze klantendienst en houd je factuur of aanrekening bij de hand.
  • Houd je je uitgaven graag onder controle?
    Bepaal zelf het bedrag dat maximaal van je rekening mag gaan! Neem hiervoor contact op met je bank.
  • Betwist je een bedrag op je factuur of aanrekening?
    Dan kun je je domiciliëring eenmalig of gedeeltelijk intrekken. Neem hiervoor contact op met je bank.
  • Een domiciliëring volledig stopzetten?
    Neem telefonisch contact op met onze klantendienst en houd je factuur of aanrekening bij de hand.

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze:

Hulp nodig?