Problemen met uw gsm in het buitenland

Normaal gezien kunt u uw gsm gewoon gebruiken in het buitenland.. Uw toestel heeft geen aparte configuratie nodig, maar u controleert best even of roaming is ingeschakeld op uw gsm. Het eerste dat u altijd moet doen in geval van problemen, is uw toestel opnieuw opstarten.

Enkel als u een Pay&Go-kaart hebt, moet u over tenminste € 1,50 belkrediet beschikken om te kunnen bellen, sms’en, mms’en en internetten in het buitenland.

  • Kunt u niet bellen in het buitenland?
    Om vanuit het buitenland te bellen naar België, moet u het landnummer (+32) toevoegen aan het telefoonnummer en de eerste 0 laten vallen. Om bijvoorbeeld te bellen naar voicemail vanuit het buitenland , toetst u +32 475 15 1969.
  • Kunt u niet sms'en in het buitenland?
    Open de sms-instellingen van uw gsm en kijk na of het nummer +32 475 16 16 16 staat ingesteld als sms-centrale. Indien nodig kunt u de handleiding van uw toestel raadplegen.
  • Kunt u niet mms'en in het buitenland?
    Als u een Pay&Go-kaart hebt, dan moet u minstens 1 mms hebben verzonden in België om in het buitenland te kunnen mms’en.
  • Kunt u niet surfen en e-mailen in het buitenland?
    • Als u niet kunt surfen, controleer het netwerk in het buitenland.
    • De eenvoudigste manier om te e-mailen in het buitenland is via uw webbrowser (Internet Explorer, Chrome, Safari, enz.). Wilt u e-mails versturen via een mailapplicatie, zoals Outlook of Mac Mail? Dan verifieert u best uw e-mailinstellingen. Een mailapplicatie verbruikt minder data, en is dus goedkoper.

U hebt vragen over roaming in Europa? Vind een antwoord op al uw vragen over roaming in Europa.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

Contact