Uw digitale werkplek bouwen

Ook dat is Proximus

13 000 klanten vertrouwen hun werkplek aan ons toe.

Bevorder het hybride werken

Verbeter de productiviteit, samenwerking en communicatie van uw medewerkers. Organiseer betere hybride vergaderingen. Ondersteun uw medewerkers bij hun activiteiten en welzijn. Doe inspiratie op in ons e-bookNieuw venster.

Laat ons u helpen met advies, expertise en technologie. Want u begeleiden in uw digitale transitie, ook dat is Proximus.

Ontvang kwaliteitsvolle offertes voor uw Workplace-as-a-service

Download onze RFP checklist voor WPaaS met alle info en tips van onze experten.

Worstelt u ook met hybride meetings?

U kan een uurtje sparren met 1 van onze experten.

De bouwblokken voor uw digitale werkplek

Netwerken

Verbind uw organisatie

Met het beste B2B-netwerk in België: fiber, Explore, 5G.

Verbind uw telewerkers

Een fiscaal voordelig salarisalternatief.

De beste toestellen

Voor elke taak van uw werknemers. Tegen de beste prijzen dankzij onze sterke partnerschappen.

Productief samenwerken

Communiceren en samenwerken

Alle hulpmiddelen voor kantoorproductiviteit en samenwerking.

Inclusieve hybride vergaderingen

Gelijke deelname voor mensen op afstand en ter plaatse garanderen. 

Omnichannel-ondersteuning

Maak reizen van klanten en werknemers mogelijk, waar u ook werkt.

Enterprise Pack Together

Combineer internet met telefonie, mobiele telefonie en andere opties. Voor evenwichtig hybride werken. Vanaf 57/maand.

Integreer telefonie

Integreer telefonie

KMO-werkplek in de cloud

Een cloudoplossing op maat van KMO's die groeit op uw tempo. Essentieel voor een performante KMO.

Beveiligen

Beveilig uw werkplek

Bescherm uw organisatie en uw medewerkers tegen ransomware, malware en phishing.

Hoe beveiligt u een hybride werkplek?

Beveilig gegevens, (mobiele) apparaten en de digitale identiteit van werknemers.

Beheer uw mobiele apparaten

Stel uw netwerk open voor mobiele apparaten zonder de veiligheid in gevaar te brengen.

Veilig en slim kantoor

Bied uw werknemers en bezoekers een gastvrije, veilige en duurzame werkomgeving.

Advies, ondersteuning en beheer

Workplace-as-a-service (WPaas)

Eén dienst die alle bouwstenen levert voor uw digitale werkplek, op maat van uw behoeften. Zo kunnen uw IT-experts zich concentreren op uw business.

Werkplek RFP-checklist

Denkt u erover om uw digitale werkplek voor de eerste keer uit te besteden? Of wilt u gewoon dubbelchecken of u aan alles gedacht hebt?

Consultancy

Vertrouw op onze denkkracht: van beoordelingen, concepten en business cases tot architectuur, migratie & implementatie, gebruikersadoptie en ondersteuning.

Klantenverhalen

Meer dan 13 000 klanten vertrouwen hun werkplek al aan ons toe. Ontdek hun getuigenissen.

We gingen van 3.000 naar 3.600 kopende klanten per dag. Professionals die niet bij hun vertrouwde leveranciers terechtkonden, gingen online op zoek naar een oplossing. Zo kwamen ze bij ons terecht. Onze digitale kanalen waren klaar om ook hen een naadloze ervaring aan te bieden.

Eddy Evens, CIO bij Lecot

Lees het verhaal van Lecot

Onze chatbot vangt de meest voorkomende vragen op en fungeert zo als digitale assistent. Het zorgt ervoor dat de medewerkers hun tijd optimaal kunnen besteden aan moeilijkere vraagstukken – en zo voor de klant echt het verschil kunnen maken.

Katie De Meerleer, Head of Client Care bij ALD Automotive

Lees het vehaal van ALD

We hebben onze gebreken op vlak van klantenservice aangepakt met een doorgedreven vernieuwing van onze telefonie. Gedaan met onbeantwoorde oproepen en e-mails.

Dimitri Gose, Director of Operations voor Malcorps Motors

Lees het verhaal van Malcorps

Digitalisering en automatisering zorgen voor tijdwinst bij onze medewerkers, die zich daardoor nog meer focussen op de eigenlijke dienstverlening aan de klant.

Nicolas Van Kerschaver, CIO bij Liantis

Lees het verhaal van Liantis

Op amper één week schakelde ons call center op thuiswerk over.

Sofie De Ridder, Customer Happiness Manager bij Krëfel

Lees het verhaal van Krëfel

We wilden graag dat onze medewerkers via één nummer altijd bereikbaar zouden zijn, ongeacht in welk kantoor ze aanwezig zijn, en ook wanneer ze thuis werken.

Stefanie Vanmeerbeek, Marketing Intelligence Analyst bij Voka Vlaams-Brabant

Lees het verhaal van Voka

26.000 mobiele toestellen gemanaged bij de NMBS.

Onze medewerkers communiceren vlotter en gaan heel oplossingsgericht aan de slag met digitale toepassingen. Al die toepassingen draaien binnen een afgeschermde container, wat resulteert in een performant en veilig toestel.

Pascal Rooms, ICT Coordinator bij SNCB

Lees het verhaal van de NMBS

700 nieuwe laptops op 2 maanden tijd.

Belangrijke criteria voor Mensura in dit project waren begeleiding en ontzorging. Niet alleen bij de roll-out fase maar ook bij het gedeelte van de user-adoptie.

Gerrit Van Daele, Group ICT Director & CIO bij Mensura

Lees het verhaal van Mensura

700 nieuwe laptops op 2 maanden tijd.

Veldwerkers kunnen nu via hun smartphone direct hun planning bekijken en aanpassen. Ze kunnen nu veel makkelijker informatie uitwisselen met hun leidinggevende en onder meer feedback geven over de zorgbehoefte van hun klanten. Overleg vindt vaak plaats via Teams.

Familiehulp

Lees het verhaal over Familiehulp

Belangrijkste voordelen van met ons te werken

Oplossingen op maat van uw organisatie

2000 specialisten op diverse ICT-gebieden

End-to-end portfolio met IT- en Telco-bouwstenen

Een duurzame Belgische partner

FAQ

Het concept van de werkplek is sinds de moderne tijd voortdurend in ontwikkeling. De digitale werkplek is een relatief recent concept, gebaseerd op nieuwe werkplektechnologieën. Met de ontwikkelingen van het internet en cloud-gebaseerde data en computing is de digitale werkplek ontstaan, die nieuwe mogelijkheden biedt om samen te werken en productiever te werken. Zoals toegang tot gegevens en applicaties vanaf elke plek, op elk moment en op elk apparaat, waardoor vaak reistijd en -kosten worden bespaard.

Vanuit een meer technisch oogpunt is de digitale werkplek een beveiligd, gevirtualiseerd platform, net als de kantooromgeving, maar dan met digitale toepassingen, cloud computing, en andere technologie. Dat stelt bedrijven in staat om werk naar die virtuele ruimte te verplaatsen en werknemers alle toepassingen, gegevens en samenwerkingstools te bieden die ze nodig hebben om te presteren.

Nu de statistieken over cybercriminaliteit elk jaar stijgen, moeten organisaties een strategie voor de beveiliging van de werkplek ontwikkelen om hun reputatie, klantgegevens, kennis en knowhow te beschermen tegen phishing, hacking en andere veiligheidsrisico's.

Telewerken of werken op afstand betekent dat mensen op afstand kunnen werken en niet noodzakelijkerwijs op kantoor. De term telewerken is dus breder dan homeworking of thuiswerken.

Tijdens de pandemie hebben we kennis gemaakt met homeworking of thuiswerken. Thuiswerken verwijst naar een situatie waarin mensen van thuis werken. Het is een beperktere term dan telewerken, waarbij de nadruk ligt op de afstand van het kantoor en het werk niet beperkt blijft tot de ene locatie van iemands huis.

Hybride werk verwijst vaak naar verschillende vormen of wijzen van werken en samenwerken in een organisatie. De diverse locaties waar mensen hun werk verrichten, maken hun werk hybride.

Dankzij de vooruitgang van digitale werkplektechnologieën kunnen mensen thuis, op kantoor of onderweg (bv. bij een klant, in het openbaar vervoer, in een koffiebar) werken. Werknemers hebben toegang tot gegevens en applicaties op verschillende apparaten. Wie heeft er nog nooit een e-mail beantwoord of deelgenomen aan een videogesprek op zijn/haar smartphone?

Ontdek alle aspecten van hybride werk in ons e-book.Nieuw venster

Sommige auteurs verwijzen ook naar andere praktijken in de werkorganisatie die gepaard gaan met hybride werk. Synchroon versus asynchroon werk of autonomie versus controle.

Een typisch voorbeeld van synchroon werken is een vergadering waar verschillende mensen onderwerpen bespreken. De vergadering kan face-to-face plaatsvinden, in een vergaderzaal, virtueel via videoconferenties of hybride, waarbij sommige mensen op afstand deelnemen en andere mensen fysiek in een vergaderzaal aanwezig zijn.

Een duidelijk voorbeeld van asynchroon werk zijn kenniswerkers die een document opstellen en dat door collega's laten nakijken. Dat werk kan worden gedaan wanneer het mensen het beste uitkomt, wanneer ze tijd hebben om zich te concentreren. Dat soort werk vereist een ander soort concentratie dan besprekingen in een vergadering.

Door autonomie versus controle te bespreken, willen auteurs benadrukken dat het management zich in een meer hybride context moet concentreren op de (kwaliteit en kwantiteit van de) output en minder op visuele controle, vooral wanneer er volledig vanop afstand wordt gewerkt,  ("Zie ik mijn mensen aan hun bureau werken?"). Autonomie betekent dan dat mensen hun werk en tijdschema zelf kunnen indelen. Dat vereist natuurlijk een ander managementgedrag en nieuwe afspraken tussen individuen, teams en organisatie.

Lees meer over hybride werk in ons e-book.Nieuw venster

Workplace-as-Service, of kortweg WPaaS, wordt door Gartner ook wel uitbestede digitale werkplekdiensten genoemd. Zij definiëren WPaaS als volgt: "Een strategie voor digitale werkplekdiensten is een bedrijfsstrategie die gebruik maakt van een boeiende en intuïtieve werkomgeving om de digitale handigheid van werknemers te stimuleren - de ambitie en het vermogen om technologie toe te passen om de bedrijfscapaciteiten te verbeteren. Hoewel de digitale werkplekstrategie zelf niet kan worden uitbesteed, kunnen organisaties gebruik maken van dienstverleners om de transformatie te leveren en de tools en capaciteiten te beheren die nodig zijn om de werknemerservaring te transformeren om deze boeiender te maken en de discretionaire inspanning te vergroten."

Daarom is het van het grootste belang om als organisatie een duidelijke visie en strategie te hebben voor uw digitale werkplek, d.w.z. voor de tools en processen om werknemers in een hybride werkomgeving te ondersteunen en voor het beheer van de software en hardware om die tools soepel en veilig te laten werken.

Als u van plan bent uw digitale werkplek uit te besteden, zorg er dan voor dat u kwaliteitsaanbiedingen krijgt van mogelijke partners. Onze Workplace-as-Service RFP checklist kan van pas komen. U vindt er alle nuttige informatie om in uw RFP op te nemen, samen met tips van onze Proximus werkplekarchitecten. Bekijk het hier.Nieuw venster

Met Workplace-as-a-Service (WPaaS) kunt u:

  • IT-specialisten vrij maken voor activiteiten met een grotere toegevoegde waarde
  • een beroep doen op een brede waaier van domeinspecialisten, van werkplekarchitecten tot domeinbeheerders, over netwerk, beveiliging, VOIP, videospecialisten, veranderingsmanagers, opleiding & adoptie enz.
  • CAPEX omzetten in OPEX om kapitaal naar belangrijkere investeringen te verschuiven (verschillende, hybride financiële modellen zijn mogelijk)
  • uw digitale werkplek voortdurend laten evolueren en innovaties integreren
  • de kwaliteit van de dienstverlening garanderen met SLA's en XLA's

Lees meer over WPaaS

De meeste mensen kennen Proximus van zijn vaste en mobiele netwerken. Bovenop dat netwerk levert Proximus ook advies, diensten en oplossingen. De meeste van die oplossingen werken zelfs netwerkonafhankelijk.

U kunt advies vragen aan Proximus en samen nieuwe werkplekconcepten creëren. U kunt rekenen op een breed portfolio en ecosysteem, van connectiviteit, over voice, samenwerkingsinstrumenten tools, veiligheid, tot IoT, data en innovatieve intelligente werkplektechnologie. Het is echt een end-to-end aanbod opgebouwd rond uw medewerkers, om hen te helpen slimmer te werken en zich beter te voelen.

U kunt rekenen op de steun van meer dan 2000 experts in diverse ICT-domeinen om met de hulp van Proximus de digitale werkplek uit te bouwen die bij uw organisatie past. Wij hebben alle bouwstenen die u nodig hebt.

U kunt uw werkplektechnologie en eindgebruikersondersteuning ook als een dienst afnemen bij Proximus, de zogenaamde Workplace-as-a-Service (WPaaS).