Wat is een telefooncentrale in de cloud?

Gepubliceerd op 06/05/2020 in Oplossingen & diensten

Een telefooncentrale in de cloud of virtuele IPBX wordt geleverd als een gehoste dienst in de cloud. Het is immaterieel en laat een verbinding toe van overal, via een eenvoudige Proximus internet- of Explore VPN verbinding. Maar wat zijn de voordelen van zo’n cloudcentrale?

Wat is een telefooncentrale in de cloud?

Infrastructuur: volledig in de cloud

Bij een telefooncentrale in de cloud zijn de apparaten (vaste IP-toestellen, draadloze DECT-toestellen, smartphones, softphones) eenvoudigweg verbonden met het internet of Explore VPN en ontvangen ze het signaal van de server in de cloud. De oproepen, de signalering en de functies van de telefooncentrale worden afgehandeld door de IP-PBX-server bij de provider.

Bekijk Call Connect, de oplossing voor een telefooncentrale in de cloud.

Ontdek de oplossing

Via de casevideo van Bureau d’Etudes Pierre Berger bekijkt u hoe u kunt overschakelen naar Call Connect.

Opstart en kosten

De provider rekent u een maandelijkse abonnementskost aan om toegang te krijgen tot de geleverde diensten. In dat abonnement zit: uw huidige Voice Over IP-nummers (VoIP), spraakkanalen, een pakket met nationale en internationale belminuten, functies van een telefooncentrale, voicemail en softphone, en enkele extra functies zijn in optie. Telefoontoestellen kunnen ook nog steeds als optie gekozen worden. Daarnaast houdt u dezelfde (tientallen) telefoonnummers van uw bedrijf omdat ze naar de telefooncentrale in de cloud worden gemigreerd. Uw klanten bellen u altijd op dezelfde nummers.

Beheer: online portaal

Met een telefooncentrale in de cloud, kiest u voor een telefooncentrale-as-a-service. De provider huisvest het netwerk en de dienstverlening in datacentra en neemt de installatie voor zijn rekening. Het enige wat u hoeft te doen, is inloggen op het online webportaal om zelf uw configuraties te beheren, zoals: gebruikersprofielen, oproeproutering, contacten en call logs.

Security

Uw provider zorgt voor de beveiliging. U hoeft er zelf niets voor te doen.

Werken op afstand zoals op kantoor

De telefooncentrale in de cloud levert alle applicaties als een service via internet om overal met dezelfde ervaring te kunnen werken. Of het nu thuis, onderweg of op kantoor is, de medewerker heeft standaard een virtuele telefoon (softphone) op zijn laptop, pc, tablet of smartphone. Als optie kan de medewerker verbinding maken met zijn desktop applicaties (Microsoft O365), zijn unified communications in de cloud en zijn CRM- of ERP-bedrijfsapplicaties.

Vergelijk al onze oplossingen voor een telefooncentrale

Telefooncentrale in de cloud

  • Telefooncentrale-as-a-service
  • Maandelijkse abonnementskosten
  • Alle functies gehost door provider in de cloud
  • Provider garandeert de beveiliging

Meer info...

Hybride telefooncentrale

  • Eigen IT-infrastructuur aangevuld met cloud
  • Eenmalige investering met abonnement
  • Functies in eigen beheer en in de cloud
  • Eigen netwerk met fysieke firewalls

Meer info...

Tip

Uw start uw bedrijf op en u wilt een eenvoudige, alles-in-één oplossing in de cloud.
De telefooncentrale in de cloud is een eenvoudige, multi-site oplossing voor een onbeperkt aantal gebruikers. U maakt verbinding met het internet en ontvangt telefoondiensten voor een all-inclusive prijs per maand zonder dat u in één keer hoeft te investeren in hardware.

Hoe maakt u de keuze?

Elk systeem heeft zo zijn voordelen. De juiste keuze hangt af van de noden van uw bedrijf. Heeft u meerdere vestigingen? Hoe groot is uw bedrijf? Is uw bedrijf snel aan het groeien? ...

Neem contact op

Experts

Onze experten houden u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT professionals.

Andere artikels van Experts