Smartphones en versterkt netwerk voor woonzorgcentra Vulpia

Gepubliceerd op 04/05/2020 in Klantenverhalen

Smartphones en versterkt netwerk voor woonzorgcentra Vulpia

De unieke COVID-19 periode zorgt naast de social distancing, ook voor mooie alternatieven om contact te blijven houden. Bij de woonzorgcentra van Vulpia bedachten ze hoe ze het contact tussen hun bewoners en de buitenwereld konden garanderen.

“Het spreekt voor zich dat het coronavirus een impact heeft gehad op onze normale manier van werken,” vertelt Helga Van Werde, Marketing- en Communication Manager bij Vulpia. “Dit was voor ons een unieke situatie, voor elke sector eigenlijk. En dan moet je snel schakelen, zeker omdat de menselijke dimensie bij ons dubbel zo zwaar doorweegt. Vrij snel werd bezoek in onze woonzorgcentra verboden, waardoor de vraag ontstond hoe we het contact tussen onze bewoners en de buitenwereld toch konden garanderen.”

Te vaak laat men senioren links liggen als het over IT en digitalisering gaat. Onterecht, zoals onze eigen ervaring aantoont.

Helga Van Werde, Marketing- en Communication Manager Vulpia

50 extra smartphones

“Aangezien we al klant zijn sinds de oprichting van ons bedrijf, is het niet onlogisch dat ik hiervoor bij Proximus aanklopte. Onmiddellijk kregen we een positieve reactie. Concreet zorgde Proximus voor 50 extra smartphones en simkaarten met data-abonnement voor onze bewoners. Op 8 locaties, waar slecht wifibereik was, zijn accesspunten ingevoerd om zo internetaansluiting te voorzien. Dat was uiteraard noodzakelijk om de verhoogde communicatie op te vangen. Het guestwifinetwerk en dat van het personeel blijven gescheiden om het bedrijfsnetwerk niet te overbelasten.”

De huidige situatie raakt verschillende sectoren. Alternatieve oplossingen worden bedacht en uitgewerkt om de continuïteit te verzekeren.

Hoe digitaal samenwerken ondersteunen?

Senioren en digitalisering

Helga: “Het was geweldig te mogen vaststellen hoe groot de solidariteit ten aanzien van onze woonzorgcentra was. Al deze mooie verhalen worden op de Facebookpagina 'Take Care at Vulpia' gebundeld. Ooit keren we terug naar de normaliteit, maar één les trek ik uit deze ervaring. Te vaak laat men senioren links liggen als het over IT en digitalisering gaat. Onterecht, zoals onze eigen ervaring aantoont.”

Vulpia is een groep met 41 woon- en zorgcentra gelegen over heel België. De groep biedt zo’n 4000 bedden aan en meer dan 600 assistentiewoningen.

Proximus Accelerator, SpearIT, installeerde bij woonzorgcentrum Huizeken van Nazareth videoconferencing als alternatief voor het wegvallen van bezoekmomenten van familie en vrienden.

Lees het klantenverhaal

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

Andere artikels van One

Blog topics

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!