Proximus krijgt ‘A’-label voor klimaatinspanningen

Gepubliceerd op 19/05/2021 in Nieuws

Proximus krijgt ‘A’-label voor klimaatinspanningen

Proximus kreeg van het CDP, een internationale non-profitorganisatie gespecialiseerd in milieu, een ‘A’-score voor zijn strijd tegen de klimaatopwarming. Samen met AB-Inbev was Proximus het enige Belgische bedrijf dat het 'A'-label behaalde.

De sterke strategische focus op duurzaamheid ligt aan de basis van deze ‘A’-score. Sinds 2016 is Proximus koolstofneutraal voor zijn eigen activiteiten. De telecomoperator wil in de toekomst nog een stap verder gaan: een netto positieve bijdrage leveren aan een klimaatneutrale planeet en een echt circulair bedrijf worden tegen 2030.

Deze award is niet alleen een erkenning van onze inspanningen, maar ook een aanmoediging om verder te gaan.

Guillaume Boutin, CEO van de Proximus Group

Enkele klimaatacties

  • In 2020 heeft Proximus zijn eigen uitstoot met meer dan een kwart teruggedrongen in vergelijking met het voorgaande jaar.
  • 88% van zijn afval werd vorig jaar gerecycleerd, hergebruikt of gecomposteerd.
  • Dankzij het project ‘Don’t Miss the Call’ zamelde het 65.000 oude mobiele telefoons in en bereikte tevens de mijlpaal van 2 miljoen opgeknapte modems en decoders sinds de start in 2014.
  • Ook hernieuwbare energie draagt Proximus hoog in het vaandel. Het bedrijf doet mee aan RE100, een wereldwijd initiatief dat de overgang naar 100% hernieuwbare elektriciteit stimuleert. Sinds 2019 is alle elektriciteit die Proximus verbruikt afkomstig van hernieuwbare bronnen.

Gezamenlijke missie

Ook in de selectie van partners speelt duurzaamheid een beslissende rol. Op vlak van logistiek en transport realiseerden H.Essers en Proximus in 2011 al het eerste BREEAM-gecertificeerd logistiek gebouw in België.

Meer details over hoe Proximus de duurzaamheid van het netwerk, de fleet en de logistieke keten aanpakt? Hans Schurmans, Director Logistics and Operations bij Proximus vertelt.

Lees het interview

Net zoals bij Proximus gaat duurzaamheid voor Decathlon breder dan de klimaatambitie.

Lees hoe en waarom

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

Andere artikels van One