×
×

Brussels Expo en de nood aan nieuwe vormen van telefonie

Gepubliceerd op 11/05/2018 in Klantenverhalen

Brussels Expo en de nood aan nieuwe vormen van telefonie

Brussels Expo is niet weg te denken uit het landschap van de grote beurzen en evenementen in België. Van (tele)- communicatie tot mobiliteit: een totaalaanpak dringt zich op om klanten, exposanten en bezoekers tevreden te stellen.

Brussels Expo

  • 4 sites
  • 100 permanente medewerkers
  • 168 evenementen in 2017
  • 473 eventdagen in 2017
  • 2.300.000 bezoekers in 2017

Brussels Expo werd gebouwd voor de Wereldtentoonstelling van 1935. De organisatiestructuur wordt beheerd door filialen gespecialiseerd in drie sectoren – Beurzen & salons, MICE en Vrije tijd – en twee beroepen: Venue Management en Organisatie. “Om te communiceren tussen de tentoonstellingspaleizen, de concertzaal in Paleis 12, de Madeleinezaal en tijdens het Brussels Summer Festival, spreekt het voor zich dat de uniformisering van vaste en mobiele telefonie (Fixed Mobile Unification, FMU) meer dan in de smaak valt bij alle interne en externe partijen van onze evenementen”, legt Emin uit.

Van DECT naar FMU

Tot nu toe beschikte Brussels Expo over een DECT-communicatiesysteem. Zo bleven de mobiele werknemers en dienstverleners steeds bereikbaar, waar ze zich ook bevonden op de duizenden vierkante meters van de site, en konden de talrijke exposanten profiteren van een interne telefoonlijn. Maar behoeften veranderen. “Vandaag de dag neemt een mobiel toestel de functies van een vast toestel, een professionele gsm en een private gsm over. Ook kunnen de exposanten over bijkomende toestellen beschikken. Deze oplossing zal steeds meer werknemers in staat stellen om aan home working te doen”, verduidelijkt Emin.

De bezoekerservaring verbeteren

Momenteel volgt Brussels Expo een interessante denkpiste. “Naar analogie met wat reeds in bepaalde winkelcentra gebeurt, willen we meer inzicht krijgen in het gedrag van onze bezoekers over verscheidene tentoonstellingszones heen. Het doel bestaat erin om de tevredenheid van onze bezoekers te verhogen door hen een totaalervaring aan te bieden. Dat doen we onder meer door ze te helpen met hun opzoekingen en door hen diensten op maat aan te bieden. Ook kunnen we de signalisatie, de verlichting, het gebruiksgemak van de diensten, enz. verbeteren om proactief te blijven”, besluit Emin.

De carrière van Emin Luka begon 32 jaar geleden bij Brussels Expo. Dankzij zijn jarenlange ervaring met de technische diensten en de IT van de organisatie wist hij zich achtereenvolgens op te werken tot beheerscontroleur, technisch directeur en tot slot General Manager Facilities. Emin Luka is ook lid van de raad van bestuur van Brussels Expo.

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

Blog topics

 

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!