Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Je Pay&Go-kaart identificeren

Volgens de wet moeten alle herlaadkaarten worden geïdentificeerd. Als je dat niet doet, kun je niet bellen, sms’en en surfen.

Opgelet: Wil je een prepaidkaart in je tablet, computer, alarm, stookolie- of gastank, auto of grasmaaier, of in een lift of gelijk welk ander toestel gebruiken? Deze kaart moet ook worden geïdentificeerd.

Wanneer je Pay&Go-herlaadkaart identificeren?

  • Heb je een herlaadkaart met automatische herlaadbeurten of een gelimiteerd abonnement? Dan ben je al geïdentificeerd en hoef je niets te doen.
  • Heb je een andere herlaadkaart? Dan moet je je prepaidkaart identificeren.

Ben je niet zeker of je kaart al is geïdentificeerd? Je kunt dit eenvoudig nakijken via MyProximus.

Verandert je herlaadkaart van eigenaar? Dan moet je de identificatie aanpassen. Dat is niet nodig als de overdracht gebeurt van je naam naar een familielid (ouder, grootouder, kind, kleinkind, broer of zus, wettelijk samenwonende partner of persoon van wie je voogd bent) voor wie je je borg stelt.

Gebruik je je herlaadkaart niet meer? Dan moet je de identificatie binnen de 24 uur laten schrappen via onze klantendienst. Als je de identificatie niet schrapt, blijf je verantwoordelijk voor de herlaadkaart.

Hoe je Pay&Go-herlaadkaartkaart identificeren?

Er zijn verschillende manieren om een prepaidkaart te identificeren. Je kunt je eigen herlaadkaart identificeren, maar je kunt ook de herlaadkaart voor een familielid identificeren. Let op, vanaf dan stel je je borg voor die herlaadkaart.

  • Surf naar proximus.be/identificeer. Daar kun je je op 2 verschillende manieren identificeren:
    • Via je elektronische identiteitskaart: selecteer de optie eID en volg stappen. Kies deze optie als je beschikt over een ID-kaartlezer en de pincode van je identiteitskaart.
    • Via een herlaadbeurt: selecteer de optie Payment en volg de stappen om de Pay&Go-kaart te herladen via Bancontact.
  • Ga naar een verkooppunt. Vergeet niet om je identiteitskaart mee te brengen.
  • Surf naar proximus.be/identificeer. Daar kun je op 3 verschillende manieren een familielid identificeren:
    • Via je elektronische identiteitskaart: selecteer de optie eID en volg stappen. Kies deze optie als je beschikt over een ID-kaartlezer en de pincode van je identiteitskaart.
    • Via een herlaadbeurt: selecteer de optie Payment en volg de stappen om de Pay&Go-kaart te herladen via Bancontact.
    • Via MyProximus: selecteer de optie MyProximus en volg de stappen. Kies deze optie als je beschikt over een privé-gsm-abonnement en beheerder bent van een MyProximus-account.
  • Stuur een sms : verzend een sms naar het gratis nummer 8804 met de volgende boodschap: IDENT + tweemaal het te identificeren nummer. Bijvoorbeeld IDENT 0470123456 0470123456. Deze optie is enkel mogelijk als je beschikt over een privé-gsm-abonnement.
  • Ga naar een verkooppunt. Vergeet niet om je identiteitskaart mee te brengen.

Klaar? We laten je via mail, brief of sms weten dat alles goed verlopen is, zowel op het geïdentificeerde nummer als aan de persoon die voor de identificatie heeft gezorgd (indien van toepassing).

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: