×
×

Uw Pay&Go-kaart identificeren

Volgens de wet moeten alle herlaadkaarten worden geïdentificeerd. Als u dat niet doet, kunt u niet bellen, sms’en en surfen.

Opgelet: Wilt u een prepaidkaart in uw tablet, computer, alarm, stookolie- of gastank, auto of grasmaaier, of in een lift of gelijk welk ander toestel gebruiken? Deze kaart moet ook worden geïdentificeerd.

Wanneer uw Pay&Go-herlaadkaart identificeren?

  • Hebt u een herlaadkaart met automatische herlaadbeurten of een gelimiteerd abonnement? Dan bent u al geïdentificeerd en hoeft u niets te doen.
  • Hebt u een andere herlaadkaart? Dan moet u uw prepaidkaart identificeren.

Bent u niet zeker of uw kaart al is geïdentificeerd? U kunt dit eenvoudig nakijken via MyProximus.

Verandert uw herlaadkaart van eigenaar? Dan moet u de identificatie aanpassen. Dat is niet nodig als de overdracht gebeurt van uw naam naar een familielid (ouder, grootouder, kind, kleinkind, broer of zus, wettelijk samenwonende partner of persoon van wie u voogd bent) voor wie u zich borg stelt.

Gebruikt u uw herlaadkaart niet meer? Dan moet u de identificatie binnen de 24 uur laten schrappen via onze klantendienst. Als u de identificatie niet schrapt, blijft u verantwoordelijk voor de herlaadkaart.

Hoe uw Pay&Go-herlaadkaartkaart identificeren?

Er zijn verschillende manieren om een prepaidkaart te identificeren. U kunt uw eigen herlaadkaart identificeren, maar u kunt ook de herlaadkaart voor een familielid identificeren. Let op, vanaf dan stelt u zich borg voor die herlaadkaart.

Wilt u zichzelf identificeren?
  • Surf naar proximus.be/identificeer. Daar kunt u zich op 2 verschillende manieren identificeren:
    • Via uw elektronische identiteitskaart: selecteer de optie eID en volg stappen. Kies deze optie als u beschikt over een ID-kaartlezer en de pincode van uw identiteitskaart.
    • Via een herlaadbeurt: selecteer de optie Payment en volg de stappen om de Pay&Go-kaart te herladen via Bancontact.
  • Ga naar een verkooppunt. Vergeet niet om uw identiteitskaart mee te brengen.
Wilt u een familielid identificeren? (Ouder, grootouder, kind, kleinkind, broer of zus.)
  • Surf naar proximus.be/identificeer. Daar kunt u op 3 verschillende manieren een familielid identificeren:
    • Via uw elektronische identiteitskaart: selecteer de optie eID en volg stappen. Kies deze optie als u beschikt over een ID-kaartlezer en de pincode van uw identiteitskaart.
    • Via een herlaadbeurt: selecteer de optie Payment en volg de stappen om de Pay&Go-kaart te herladen via Bancontact.
    • Via MyProximus: selecteer de optie MyProximus en volg de stappen. Kies deze optie als u beschikt over een privé-gsm-abonnement en beheerder bent van een MyProximus-account.
  • Stuur een sms : verzend een sms naar het gratis nummer 8804 met de volgende boodschap: IDENT + tweemaal het te identificeren nummer. Bijvoorbeeld IDENT 0470123456 0470123456. Deze optie is enkel mogelijk als u beschikt over een privé-gsm-abonnement.
  • Ga naar een verkooppunt. Vergeet niet om uw identiteitskaart mee te brengen.

Klaar? We laten u via mail, brief of sms weten dat alles goed verlopen is, zowel op het geïdentificeerde nummer als aan de persoon die voor de identificatie heeft gezorgd (indien van toepassing).

Uw Pay&Go prepaidkaart identificeren Alle Pay&Go kaarten moeten geïdentificeerd worden. Wij leggen uit hoe u deze identificatie online in enkele muisklikken kunt doen.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.