Filter op onderwerp

Veelgestelde vragen over Disney+

Algemene info

Disney+ is de streamingdienst van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic, en nu ook het nieuwste entertainmentmerk Star. Disney+ is beschikbaar op de meeste apparaten met internetverbinding en biedt honderden uren aan ongelooflijke tv-series, films, documentaires en exclusieve Originals. Van de grootste nieuwe releases tot tijdloze klassiekers, er is voor elk wat wils!

Star is het nieuwste entertainmentmerk van The Walt Disney Company dat zal worden opgenomen in de Disney+ streamingdienst in geselecteerde markten. Dankzij Star kan je genieten van duizenden uren televisie en films van The Walt Disney Company’s creatieve studio's, waaronder Disney Television Studios, FX, 20th Century Studios, 20th Television en nog veel meer. Dit wordt verrijkt met een aanbod van lokale programma’s.

Star is geen apart abonnement. Maar wel een nieuw entertainmentmerk dat wordt toegevoegd aan de bestaande Disney+ dienst in geselecteerde markten.

Om ervoor te zorgen dat het Disney+ platform geschikt blijft voor alle leeftijden en een gezinsvriendelijke ervaring aan de ouders aanbiedt, zal de nieuwe ouderlijk toezichtfunctie, dat op 23 februari 2021 van start gaat, de mogelijkheid geven om voor bepaalde profielen de toegang tot films en series te beperken, op basis van de leeftijdsclassificatie van de content. Er kan een pincode worden ingesteld voor profielen die toegang krijgen tot de volwassen content. Ga voor meer informatie naar help.disneyplus.comNieuw venster.

Activering en actieve periode

  1. Binnen 24 tot 48 uur na de installatie/activatie van jouw producten door de technieker zal je jouw persoonlijke activatielink ontvangen via e-mail of sms met je persoonlijke activeringslink en alle nodige informatie waarmee je jouw Disney+ -account kan aanmaken.
  2. Je moet ook jouw bankgegevens invullen (creditcard of PayPal), maar er worden de eerste 12 maanden geen kosten in rekening gebracht.
  3. Zodra je alle stappen hebt doorlopen, kan je inloggen en Disney+ bekijken.

Disney+ is 12 maanden geldig. Na 12 maanden zal je blijven genieten van Disney+ en zal je rechtstreeks gefactureerd worden door Disney+ tegen de dan geldende standaardprijs.

Als je een bestaande All Stars/All Stars & Sports-klant bent (vóór 14/09/2021), geeft Proximus je aan het einde van de 12 maanden een extra jaar toegang. Een tweede code zal je aan het einde van de actieve periode van 12 maanden door Proximus worden toegestuurd.

Je zal maandelijks gefactureerd worden door Disney+ aan de dan geldende standaardprijs. Je kan je abonnement beheren of stopzetten op elk moment via Disney+.

Als je een bestaande All Stars/All Stars & Sports-klant bent (vóór 14/09/2021), geeft Proximus je aan het einde van de 12 maanden een extra jaar toegang. Een tweede code zal je aan het einde van de actieve periode van 12 maanden door Proximus worden toegestuurd.

Als je een actief abonnement hebt op Disney+ en je wilt 12 maanden toegang tot Disney+ hebben, dan moet je de volgende stappen volgen:

  1. Ga naar www.disneyplus.com en log in
  2. Selecteer je profiel
  3. Selecteer Account
  4. Selecteer Abonnement opzeggen
  5. Antwoord op de vraag met "Disney+ krijgen via een andere provider", vervolgens "Opzegging voltooien".

Goed om te weten: je abonnement is actief tot de datum die wordt weergegeven in de accountinstellingen https://www.disneyplus.com/account. Na deze datum kun je je code inwisselen.

Om de nieuwe code in te wisselen:

  1. Klik op de link weergegeven in de Proximus-communicatie om de tweede code te activeren.
  2. Voer je huidige e-mailadres in dat is gekoppeld aan je Disney+-account.
  3. Bevestig en je kan meteen genieten van 12 nieuwe maanden toegang tot Disney+.

Als je een VPN gebruikt in je internetbrowser, zal je mogelijks het foute activatiescherm zien wanneer je op de link in de mail klikt. Probeer deze VPN tijdelijk uit te schakelen.

Indien je toch nog problemen hebt, kan je volgende stappen volgen:

  1. Ga naar www.disneyplus.com/redeemNieuw venster
  2. Vul zelf de code in die je in je mail terugvindt
  3. Maak je Disney+ account aan.

Als je een bestaande All Stars / All Stars & Sports-klant bent en 12 maanden toegang tot Disney+ hebt geactiveerd, krijg je 12 maanden extra toegang tot Disney+.

Je ontvang op de verjaardag datum van je toegang tot Disney+ een activatielink en een tweede code. Deze code kan alleen worden gebruikt aan het einde van je huidige toegang tot Disney+.

Deze nieuwe code werkt alleen voor gebruikers die geen actief Disney+ abonnement hebben. Je moet dan je bestaande abonnement wijzigen voordat je jouw code gebruikt.

Hoe werkt het?

  1. Je ontvangt een e-mail/sms/brief van Proximus met een nieuwe code
  2. Belangrijk om te weten, de code werkt alleen voor gebruikers die geen actief abonnement Disney+ hebben. Als je nog een actief abonnement hebt, moet je de volgende stappen ondernemen:
    • Ga naar www.disneyplus.com en log in
    • Selecteer je profiel
    • Selecteer account
    • Selecteer Abonnement opzeggen
    • Antwoord op de vraag met "Disney+ krijgen via een andere provider", vervolgens "Opzegging voltooien".
  3. Goed om te weten: je abonnement blijft actief tot de datum die wordt weergegeven in de accountinstellingen https://www.disneyplus.com/account.
  4. Zodra je account niet meer actief is, kan je je tweede code bij Proximus verzilveren door op de link te klikken die wordt weergegeven in de Proximus-communicatie.
  5. Voer je huidige e-mailadres in dat is gekoppeld aan je Disney+ account.
  6. Bevestig en je kan meteen genieten van 12 nieuwe maanden toegang tot Disney+.

Je hebt een actieve loopperiode. De code werkt alleen voor nieuwe of huidige gebruikers die geen actief abonnement op Disney+ hebben.

Als je je bestaande abonnement al hebt gedeactiveerd, moet je wachten tot je toegang eindigt voordat je de tweede code inwisselt. Als je wilt weten wanneer dit is, ga je naar de instellingen van je Disney+- account https://www.disneyplus.com/account.

Als je je Disney+-abonnement nog niet hebt gedeactiveerd, volg dan de onderstaande stappen:

  1. Ga naar www.disneyplus.com en log in
  2. Selecteer je profiel
  3. Selecteer Account
  4. Selecteer Abonnement opzeggen
  5. Antwoord op de vraag met "Disney+ krijgen via een andere provider", vervolgens "Opzegging voltooien".

Goed om te weten: je abonnement is actief tot de datum die wordt weergegeven in de accountinstellingen https://www.disneyplus.com/account. Na deze datum kun je je tweede code inwisselen.

Als je aan het einde van jouw eerste 12 maanden toegang van Proximus bent gekomen en je rechtstreeks door Disney+ wordt gefactureerd, moet je jouw bestaande abonnement beheren voordat je jouw nieuwe code kunt inwisselen. Zie onderstaande instructies over hoe je dit kunt doen:

  1. Ga naar www.disneyplus.com en log in
  2. Selecteer je profiel
  3. Selecteer Account
  4. Selecteer Abonnement opzeggen
  5. Antwoord op de vraag met "Disney+ krijgen via een andere provider", vervolgens "Opzegging voltooien".

Goed om te weten: je abonnement is actief tot de datum die wordt weergegeven in de accountinstellingen https://www.disneyplus.com/account. Na deze datum kan je je tweede code inwisselen

Om de nieuwe code in te wisselen:

  1. Klik op de link weergegeven in de Proximus-communicatie om de tweede code te activeren.
  2. Voer je huidige e-mailadres in dat is gekoppeld aan je Disney+-account.
  3. Bevestig en je kan meteen genieten van 12 nieuwe maanden toegang tot Disney+.

Ja, maar je tweede code werkt alleen als je geen actief abonnement hebt op Disney+.

Volg deze stappen om je bestaande Disney + abonnement te beheren:

  1. Ga naar www.disneyplus.com en log in
  2. Selecteer je profiel
  3. Selecteer Account
  4. Selecteer Abonnement opzeggen
  5. Antwoord op de vraag met "Disney+ krijgen via een andere provider", vervolgens "Opzegging voltooien".

Goed om te weten: je abonnement is actief tot de datum die wordt weergegeven in de accountinstellingen https://www.disneyplus.com/account. Na deze datum kan je je tweede code inwisselen.

Om de nieuwe code in te wisselen:

  1. Klik op de link weergegeven in de Proximus-communicatie om de tweede code te activeren.
  2. Voer je huidige e-mailadres in dat is gekoppeld aan je Disney+-account.
  3. Bevestig en je kan meteen genieten van 12 nieuwe maanden toegang tot Disney+.

De tweede code geeft je 12 maanden extra toegang tot Disney+.

Op de verjaardag datum van deze extra 12 maanden word je maandelijks door Disney+ gefactureerd tegen de dan geldende standaard maandprijs. Je kunt je Disney+ abonnement op elk moment beheren en opzeggen, meer info hier.

Je hebt waarschijnlijk de eerste toegangscode (12 maanden toegang) die je een jaar geleden ontving, niet geactiveerd. Deze is nog te activeren op Disney+ tot februari 2022.

Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact met ons op.

Hoe bekijken?

Disney+ is toegankelijk op de meeste toestellen die verbonden zijn met internet:

  • op een smartphone, tablet, compatibele Smart TV of spelconsole: via de Disney+ -app beschikbaar op Google Play, App Store en Apple TV. Klik hier voor meer informatieNieuw venster.
  • via de Proximus Android TV decoder, in het gedeelte "aanbevolen apps". Was je al in het bezit van een decoder en wens je te veranderen naar een Proximus Android TV decoder, neem dan contact op met ons
  • via de Disney+ website.

Nee, je kan Disney+ ook bekijken op andere toestellen, zoals je smartphone, tablet of compatibele Smart TV. Onze nieuwe Android TV decoder laat toe om apps te downloaden van de Google Play Store, zoals Disney+ en Netflix.

Nadat je je Disney+-account hebt aangemaakt via de activeringsmail, meld je je aan in de Disney+ app via je Android TV decoder en krijg je toegang tot de dienst via de startpagina van Proximus Pickx.

Tijdens de installatie van je decoder heb je de mogelijkheid om je aan te melden bij de Google Play Store (met je e-mailadres en wachtwoord). Zo krijg je toegang tot de apps voor je tv, waaronder Disney+. Je kan deze dan meteen aanduiden om geïnstalleerd te worden.

Heb je dit niet gedaan tijdens de installatie? Dan kan je je later nog altijd aanmelden via Apps > Google Play Store en van daaruit de Disney+ app downloaden.

Wanneer de Disney+-app opstart, gebruikt deze de huidige systeeminstellingen van het apparaat of platform voor ondertiteling en taalaudio. Deze instelling kan op elk moment worden gewijzigd voor Disney+.

Om je audiotaal in te stellen voor Webbrowser, Mobiele apparaten, Smart-tv’s, PlayStation 4 en Xbox One:

  1. Terwijl je een video kijkt, klik je op het pictogram in de rechterbovenhoek van je scherm om de audio-en ondertitelinstellingen weer te geven.
  2. Selecteer de gewenste taal uit de lijst
  3. Sluit het scherm en ga terug naar de video met je nieuwe instellingen.
  4. Je geselecteerde taalinstellingen worden op dit profiel opgeslagen.

Je kan ook taalwijzigingen doen via : Profiel icoon -> Profielen bewerken – App taal -> Selecteren

Betaling

Je hebt recht op 12 maanden toegang tot Disney+, maar je moet uiteraard eerst een Disney+-account aanmaken. Het ingeven van de bankgegevens is gewoon een verplichte stap bij het aanmaken van een Disney+-account. Aan het einde van de 12 maanden word je door Disney+ maandelijks gefactureerd tegen de dan geldende standaardprijs van het Disney+-abonnement.

Tijdens het aanmaken van je Disney+ account moet je betalingsgegevens toevoegen die zullen gebruikt worden na de eerste 12 maanden. Disney+ vraagt mogelijk een betaling van € 1 om verificatieredenen, maar dit wordt kort na het aanmaken van je account terugbetaald.

Filter

Filter op onderwerp

Activering

Actieve periode

Toestel

Disney+

Betaling