Veelgestelde vragen over Disney+

Algemene info

Disney + is het streaminghuis voor entertainment van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic, Star en meer.

Disney + heeft een aantal voordelen inbegrepen in de standaard abonnementsprijs:

  • Exclusieve originals die je nergens anders kunt zien, blockbusterfilms, bingewatch shows, snackbare kortfilms en inspirerende documentaires
  • Onbeperkte downloads op maximaal 10 apparaten en tot 7 verschillende profielen
  • 4K UHD-streaming met Dolby Vision- en Dolby Atmos-ondersteuning op compatibele apparaten zonder extra kosten
  • Een robuust systeem voor ouderlijk toezicht, inclusief speciale profielen voor kinderen
  • Tot 4 schermen kunnen tegelijkertijd streamen
  • Organiseer virtuele filmavonden met GroupWatch. Pauzeer, spoel terug en reageer met familie of vrienden* (alleen beschikbaar met een Disney+ abonnement)

Om ervoor te zorgen dat Disney+ geschikt blijft voor een publiek van alle leeftijden en de ervaring biedt die ouders verwachten, omvat het nieuwe ouderlijk toezicht de mogelijkheid om de toegang tot inhoud voor specifieke profielen te beperken op basis van de leeftijdsclassificatie van de inhoud. Er is ook de mogelijkheid om een PIN-code toe te voegen om profielen met toegang tot volwassen inhoud te vergrendelen. Ga voor meer informatie naar help.disneyplus.comNieuw venster.

Activering

  1. Abonneer je op een van de volgende Proximus tv-opties: Disney+, Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports. Voordat je Disney+ gaat kijken, moet je je Disney+ account activeren.
  2. Je ontvangt een sms, als de installatie thuis niet werd gedaan door een technicus, om de activering van jouw optie te bevestigen, en vervolgens een e-mail. Volg de aangegeven procedure in deze communicatie om jouw Disney + -procedure te activeren:
    1. E-mailadres
    2. Marketingvoorkeuren
    3. Wachtwoord aanmaken
    4. Accepteer algemene voorwaarden Disney+
    5. Kies ouderlijk profiel en hoe je van toegang kan genieten.
  3. Zodra je Disney+ account is aangemaakt, kun je inloggen en Disney+ gaan kijken

Als je al een Disney+ abonnement hebt en je bestaande profiel gekoppeld wilt houden aan je account, moet je je gebruikelijke inloggegevens gebruiken. Hiermee kun je direct je Disney+ profiel en -functies behouden. Zo wordt je bestaande Disney+ abonnement door Disney gepauzeerd wanneer je je nieuwe abonnement start via Proximus, dat je via Proximus betaalt. 

Als je al een Disney+ abonnement hebt bij een andere provider, neem dan contact met hen op om dubbele betalingen te voorkomen. 

Je had waarschijnlijk een actief abonnement bij Disney+, dat wordt onderbroken terwijl je Disney+ abonnement via Proximus wordt geactiveerd.

Neem voor meer informatie over deze pauze met Disney+ contact op via het Helpcentrum van Disney+Nieuw venster.

Je Disney+ klantnummer (Disney+ ID), voor jouw Disney+ optie bij Proximus, kan je vinden in jouw tv-opties producten in MyProximus.

Als je een VPN gebruikt in jouw Internet-browser, ziet je mogelijk het verkeerde activeringsscherm (je kan jouw e-mailaccount niet invoeren) wanneer je op de activeringsknop klikt.   Probeer deze VPN tijdelijk uit te schakelen., ga dan via Mijn Proximus of de activatielink naar de registratiepagina, maak je Disney+ account aan en zet daarna je VPN weer aan. 

Hoe bekijken?

Disney + is toegankelijk op de meeste toestellen met internetverbinding via de Disney + - app:

  • Via mobiele apparaten, smart-tv's, spelconsoles en andere tv-verbonden streamingapparaten. Klik hier voor de volledige lijstNieuw venster.
  • via de Proximus Android TV Box, in de rubriek "aanbevolen apps". Als je jouw huidige decoder wilt inruilen voor de Android TV Box*, kan je:
    • Als je Disney+ al via Proximus hebt: volg de instructies op kanaal 58 van je televisie
    • Heb je Disney+ nog niet via Proximus : neem contact met ons op
    * Zolang de voorraad strekt
  • via de website van Disney+.

Nee, je kan Disney+ ook bekijken op andere toestellen, zoals je smartphone, tablet of compatibele Smart TV. Onze nieuwe Android TV Box laat toe om apps te downloaden van de Google Play Store, zoals Disney+ en Netflix.

Nadat je je Disney+ -account hebt aangemaakt via de activeringsmail, kun je inloggen  op de Disney + -app via het gedeelte 'aanbevolen apps' van je Android TV Box of via zender 58 om toegang te krijgen tot de service.

Tijdens de installatie van jouw TV Box krijg je de mogelijkheid om in te loggen bij de Google Play Store (met jouw e-mailadres en wachtwoord). Je krijgt toegang tot apps voor je tv, waaronder Disney+. Je kan kiezen om het onmiddellijk te installeren.

Heb je dit niet gedaan tijdens de installatie? Dan kan je je later nog altijd aanmelden via Apps > Google Play Store en van daaruit de Disney+ app downloaden:

  • Apps > Google Play Store en download de Disney+ app.
  • Het gedeelte aanbevolen apps van jouw TV Box
  • Via zender 58 (Disney+)

Wanneer de Disney+-app opstart, gebruikt deze de huidige systeeminstellingen van het apparaat of platform voor ondertiteling en taalaudio. Deze instelling kan op elk moment worden gewijzigd voor Disney+.

Om je audiotaal in te stellen voor Webbrowser, Mobiele apparaten, Smart-tv’s, PlayStation 4 en Xbox One:

  1. Terwijl je een video kijkt, klik je op het pictogram in de rechterbovenhoek van je scherm om de audio-en ondertitelinstellingen weer te geven.
  2. Selecteer de gewenste taal uit de lijst
  3. Sluit het scherm en ga terug naar de video met je nieuwe instellingen.
  4. Je geselecteerde taalinstellingen worden op dit profiel opgeslagen.

Je kan ook taalwijzigingen doen via : Profiel icoon -> Profielen bewerken – App taal -> Selecteren

Betaling

Als je via Proximus geabonneerd bent op Disney+, betaal je je abonnement op Disney+ rechtstreeks via je Proximus-factuur. 

Ja:

  • Als Flex-klant, kies Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports als tv-optie en geniet van een korting van € 0,99/maand op de tv-optie Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports.
  • Als Tuttimus/Familus/Minimus-klant: kies Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports als tv-optie en geniet van een korting van € 2/maand op de tv-optie Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports.

Opzegging

Je Disney+ abonnement wordt meteen onderbroken, ook wat je facturatie betreft. 

Je service wordt niet onderbroken, je oude account wordt opnieuw geactiveerd bij Disney+, ga naar het beheer van je instellingen bij Disney+ en neem  indien nodig contact op met het Disney+ helpcentrumNew window.

Als je je afmeldt voor de Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports tv-opties, wordt je toegang tot Disney+ meteen onderbroken. Als je je later opnieuw abonneert, moet je inloggen met jouw gebruikelijke inloggegevens.

Promotieperiode (1 jaar toegang) tot Disney+

Ja, je moet je nieuwe permanente toegang tot Disney+ activeren. Je ontvangt een communicatie van Proximus, enkele keren voor het verstrijken van jouw toegang, waarin je wordt uitgenodigd om jouw nieuwe permanente toegang tot Disney+ te activeren (tot jouw eventuele uitschrijving op de Pickx All Stars/Pickx all Stars & Sports tv-optie). 

Het zal niet meer mogelijk zijn om deze 1-jarige toegang te activeren, omdat je een permanente toegang tot Disney+ hebt gekregen. Je ontvangt een mededeling van Proximus waarin je wordt uitgenodigd om jouw nieuwe permanente toegang tot Disney+ te activeren (tot jouw eventuele uitschrijving op de Pickx All Stars/Pickx all Stars & Sports tv-optie). Het is heel gemakkelijk om van deze nieuwe permanente toegang te genieten, je hoeft je bankgegevens niet in te voeren om je Disney + -account te activeren.

Je ontvangt een mededeling van Proximus waarin je wordt uitgenodigd om jouw nieuwe permanente toegang tot Disney+ te activeren (tot jouw eventuele uitschrijving op de Pickx All Stars/Pickx all Stars & Sports tv-optie). Vanaf dat moment is het niet meer mogelijk om deze 1-jarige toegang te activeren.

Belangrijke opmerking, het is heel gemakkelijk om te genieten van deze nieuwe permanente toegang. Je hoeft je bankgegevens niet in te voeren om je Disney+ account te activeren.

Activering

Actieve periode

Opzegging

Toestel

Disney+

Betaling

Promotion