Gratis sms-meldingen over uw verbruik

Afhankelijk van uw tariefplan brengen we u regelmatig via sms op de hoogte van uw mobiel verbruik (op uw gsm, tablet of laptop), zowel in België als in het buitenland.

Zo weet u altijd wanneer u uw maandelijkse bundel gedeeltelijk of volledig hebt opgebruikt, en vermijdt u onaangename verrassingen en hoge facturen of aanrekeningen.

Hieronder vindt u meer informatie over deze gratis sms'en en over hoe we uw uitgaven beperken.

Wanneer en hoe worden die sms-meldingen verstuurd?

U ontvangt

  • In sommige gevallen een sms wanneer u een bepaald deel van uw bundel opgebruikt hebt
  • In elk geval een sms wanneer u uw bundel volledig opgebruikt hebt

Daarenboven krijgt u een bijkomende sms wanneer u

  •  € 10 bovenop uw bundel(s) hebt verbruikt
  •  € 50 bovenop uw bundel(s) hebt verbruikt

Pas online uw sms-meldingen aan of kies om er geen meer te ontvangen.

  • Indien u een internet-, tv- of vastelijnabonnement hebt, kunt u, voor elk gsm-nummer, in MyProximus de rubriek "Controle van de extra kosten" aanpassen.
  • Indien u enkel gsm-nummers hebt, kunt u in MyProximus uw sms-melding instellen .

De sms’en worden maximaal met een vertraging van 11 uur verstuurd en niet tussen middernacht en 7 uur ’s ochtends.

Surft u op een tablet, een laptop of een Apple-toestel dan verschijnen de sms-meldingen op uw scherm.

U kunt uw mobiel verbruik en kosten onder controle houden via de MyProximus app.

Hoe beperken we de uitgaven voor het surfen?

  • U surft in België en hebt een internet-, tv- of vastelijnabonnement
    • Surft u zonder bundel dan wordt uw internetverbinding verbroken wanneer u € 60 incl. btw aan data hebt verbruikt.
      • U wordt per sms gewaarschuwd net voor u de surflimiet bereikt en wanneer u deze bereikt hebt.
      • U kunt opnieuw surfen vanaf het begin van de volgende factureringsperiode.
    • Surft u met een bundel dan wordt uw internetverbinding verbroken na € 60 bovenop de bundel.
      • U wordt per sms gewaarschuwd net voor u de surflimiet bereikt en wanneer u deze bereikt hebt.
      • U kunt opnieuw surfen vanaf het begin van de volgende factureringsperiode.
  • U surft in België en hebt enkel gsm-nummers (en geen ander abonnement)
    • Surft u zonder bundel dan wordt uw internetverbinding verbroken wanneer u € 60 incl. btw aan data hebt verbruikt.
      • U wordt per sms gewaarschuwd net voor u de surflimiet bereikt en wanneer u deze bereikt hebt.
      • U kunt opnieuw surfen vanaf het begin van de volgende factureringsperiode of contacteer onze klantendienst als u eerder opnieuw wilt surfen.
    • Surft u met een bundel dan wordt uw surfsnelheid in reële tijd beperkt tot 128 Kbps als u uw bundel volledig hebt opgebruikt.
  • U surft in het buitenland en hebt een internet-, tv- of vastelijnabonnement of enkel gsm-nummers
    • Surft u in het buitenland dan wordt uw internetverbinding verbroken zodra u € 60 incl. btw data hebt verbruikt.
      • U wordt per sms gewaarschuwd net voor u de surflimiet bereikt en wanneer u deze bereikt hebt.
      • U kunt niet meer surfen tot aan de volgende factureringsperiode (u hoeft niets te ondernemen - u krijgt sowieso een sms van zodra u weer kunt surfen in het buitenland).
    • Surft u in het buitenland met een abonnement om goedkoper te surfen dan geldt deze surfbeperking wanneer u € 60 incl. btw meer verbruikt bovenop uw bundel.

Wilt u blijven surfen in het buitenland?
Log in op MyProximus (of gebruik de MyProximus-app) om de surflimiet van €60 te deactiveren. Klik op Mijn producten en selecteer uw mobiel abonnement. Kies daarna Opties > Surflimiet in het buitenland > Geen surflimiet in het buitenland. Let op, u hebt daarna geen surflimiet meer!


Heeft deze info u geholpen?


In the community

Meer

MyProximus

Bekijk uw verbruik en facturen online.

MyProximus

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum