Beheerder of gebruiker in MyProximus?

Per gezin kan slechts 1 persoon in MyProximus (de "beheerder") alle abonnementen (internet, gsm's, tv, vaste lijn, …) met hetzelfde klantnummer beheren. De anderen (de "gebruikers") zien er enkel hun eigen gsm-verbruik. Hoe gaat dit concreet in zijn werk?

Wie is beheerder en wie is gebruiker?

Voorbeeld: Gezin Peeters (klantnummer 123456789)

Filip Peeters
Beheerder
ziet en beheert alles

Pascale Mertens
Gebruiker 1
ziet eigen gsm

Ariane Peeters
Gebruiker 2
ziet eigen gsm

  • Als beheerder in MyProximus (via web en app) beheert u als enige voor uw gezin:
    • Facturen of aanrekeningen, verbruik en opties van al uw abonnementen met hetzelfde klantnummer (via web)
    • Premium Club-punten (via web en app)
    • Toegang tot Proximus TV, tot Cloud en tot Foot 11 (via web en app)
    • Activering van betalende opties (via web en app)
  • Als gebruiker in MyProximus (via web en app) beheert u enkel:
    • Verbruik van uw eigen gsm (via web en app)
    • Activering van gratis opties voor uw gsm (via web en app)
Hoe kunt u beheerder worden?

U bent gebruiker, maar u wilt beheerder worden?

  1. Ga eerst na of u in aanmerking komt om beheerder te worden. Dit hangt af van uw situatie:
    • Hebt u géén gsm-nummers op uw factuur of aanrekening? U kunt beheerder worden als u over klantnummer, activeringscode en datum beschikt. Een Proximus-gsm-nummer is niet nodig.
    • Hebt u één of meerdere gsm-nummers op uw factuur of aanrekening? U kunt beheerder worden met uw Proximus-gsm-nummer, behalve:
      • als u een Pay&Go-herlaadkaart hebt,
      • als uw werkgever uw gsm-abonnement betaalt,
      • als u een gsm-nummer bij een andere provider hebt.
  2. Breng de bestaande beheerder (als die er is) op de hoogte dat u zijn/haar taak wilt overnemen.
  3. Log in zoals u gewoonlijk inlogt op MyProximus.
  4. Klik op "Voeg uw pack en uw vaste diensten toe aan MyProximus" ofwel op "Voeg uw gsm-nummers toe aan MyProximus". Geef uw klantnummer op.
  5. U bent nu beheerder geworden. Als er een vorige beheerder was, ontvangt deze een e-mail over de wijziging en hij of zij ziet daarna nog enkel zijn/haar gsm-verbruik.

U bent ofwel beheerder ofwel gebruiker: bepaalde onderdelen van MyProximus delegeren is niet mogelijk, binnen noch buiten uw gezin.

Bent u een professionele klant? Dan kunt u meerdere beheerders hebben.


Heeft deze info u geholpen?


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum