Controlelampjes op uw modem

Wat betekenen de controlelampjes van uw modem? De verschillende ledlampjes branden afhankelijk van de diensten die bij u geactiveerd zijn: internet, tv, enz.

Brandt een van de lampjes niet? Meestal is dit te wijten aan een slecht aangesloten kabel. Controleer daarom eerst de kabels van uw modem.
Opgelet, sommige lampjes branden pas na een paar minuten. Hieronder vindt u de uitleg voor elk ledlampje.


B-box 3

B-box 3

Wat betekenen de ledlampjes op uw b-box 3?

Op uw b-box 3 staan verschillende controlelampjes. Van links naar rechts: Power, DSL, Internet, LAN, WPS en Wi-Fi.

Ledlampjes van een b-box 3

Ontdek de lampjes van uw modem

Power-ledlampjeVoeding

  • Brandend lampje: de modem is ingeschakeld.
  • Gedoofd lampje: de modem is uitgeschakeld. Controleer of de voedingskabel goed aangesloten is en of de Power-knop achteraan de modem wel degelijk op On staat.

DSL-ledlampjeDSL-synchronisatie

  • Permanent brandend lampje: de modem is gesynchroniseerd met het signaal van uw Proximus-lijn.
  • Knipperend lampje: de DSL-synchronisatie is bezig.
    • Is het de eerste keer dat er een Proximus-lijn bij u wordt aangesloten? Of hebt u nieuwe diensten besteld (internet, tv of een vaste lijn )? Het ledlampje van de DSL-synchronisatie zal blijven knipperen totdat de dienst geactiveerd is op de lijn.
    • Is het ook de eerste keer dat u uw b-box 3 aansluit? Het ledlampje van de DSL-synchronisatie zal gedurende max. 30 minuten blijven branden tijdens de configuratie en de update van de modem.
    • Zo niet, controleer de kabel tussen de wandcontactdoos en de blauwe DSL-poort achteraan de modem en wacht 3 minuten.

Internet-ledlampjeInternetverbinding

  • Brandend lampje: er is internetverbinding. De login en het wachtwoord van uw internetverbinding werden automatisch in uw modem geconfigureerd.
  • Gedoofd lampje: er is geen internetverbinding. Koppel de voedingskabel los van de modem en sluit hem opnieuw aan. Wacht ongeveer 20 minuten.

LAN-ledlampjeLAN

  • Brandend lampje: er is een toestel (computer, decoder, enz.) aangesloten op een van de gele LAN-poorten achteraan de modem.
  • Gedoofd lampje: er is geen enkel toestel aangesloten. Controleer de kabels die zijn aangesloten op de gele LAN-poorten.

WPS-ledlampjeWPS-synchronisatie

  • Brandend lampje: de WPS-functie (Wi-Fi Protected Setup) is op uw modem geactiveerd.
    Als u een gsm, een tablet of een ander toestel met WPS-functie hebt, kunt u zich verbinden met het wifi-netwerk zonder het netwerkwachtwoord in te voeren. Activeer hiervoor de WPS op uw toestel en houd daarna de WPS-knop van uw modem gedurende 3 seconden ingedrukt.
  • Knipperend lampje: uw modem probeert een wifiverbinding met een ander toestel tot stand te brengen via de WPS.
    Lukt dit niet, controleer dan of de WPS-functie op uw toestel geactiveerd is en houd het toestel dichter bij de modem.
  • Gedoofd lampje: de WPS-functie is gedeactiveerd op uw modem.
    Om de WPS-functie te reactiveren, gaat u naar het configuratiemenu van uw modem en selecteert u het te gebruiken wifi-netwerk, bv. Draadloos 2,4 GHzp. Klik op Geavanceerde instellingen en activeer de WPS (in sommige gevallen hoeft u niet op Geavanceerde instellingen te klikken om de WPS-optie te zien verschijnen).

Wi-Fi-ledlampjeWi-Fi

  • Permanent brandend lampje: uw wifi-netwerk is geactiveerd en klaar voor gebruik. Verbind uw toestel via WPS (zie WPS-synchronisatie bovenaan) of lees hoe verbinden met een wifi-netwerk.
  • Knipperend lampje: uw wifi-netwerk is geactiveerd en in gebruik.
  • Gedoofd lampje: uw wifi-netwerk is gedeactiveerd. Druk op de on/off-knop naast het wificontrolelampje om het draadloze netwerk te reactiveren.

B-box 2

B-box 2

Wat betekenen de ledlampjes op uw b-box 2?

Op uw b-box 2 ziet u verschillende controlelampjes. Van links naar rechts: USB, @ (internet), Wi-Fi, Phone2, Phone1, TV4, TV3, PC2, PC1, DSL, WPS en Power.

Ledlampjes van een b-box 2

Ledlampje in de vorm van een USB-kabelUSB-poort

Momenteel is de USB-poort op de b-box 2 gedeactiveerd. Het USB-ledlampje is altijd gedoofd.

@-ledlampjeInternetaansluiting

  • Brandend lampje: er is internetverbinding. De login en het wachtwoord van uw internetverbinding werden automatisch in uw modem geconfigureerd.
  • Gedoofd lampje: er is geen internetverbinding. Koppel de voedingskabel los van de modem en sluit hem opnieuw aan. Wacht ongeveer 20 minuten. Als het lampje nog steeds niet gaat branden, maak dan handmatig verbinding met het internet.

Ledlampje in de vorm van een antenneWi-Fi

  • Permanent brandend lampje: uw wifi-netwerk is geactiveerd en klaar voor gebruik. Verbind uw toestel via WPS (zie WPS-synchronisatie onderaan) of lees hoe verbinden met een wifi-netwerk.
  • Knipperend lampje: uw wifi-netwerk is geactiveerd en in gebruik.
  • Gedoofd lampje: uw wifi-netwerk is gedeactiveerd. Reactiveer het wifi-netwerk op uw modem.

Ledlampje in de vorm van een telefoonInternettelefonie

  • Brandend lampje: uw vaste internettelefoonlijn is klaar voor gebruik.
  • Gedoofd lampje: uw vaste internettelefoonlijn is niet klaar voor gebruik. Controleer de kabels Controleer de kabels die zijn aangesloten op de groene telefoonpoorten achteraan de modem.

Ledlampje in de vorm van een tv-schermTelevisie

  • Brandend lampje: er is een decoder of een toestel om draadloos tv te kijken aangesloten op een van de grijze tv-poorten aan de achterkant van de modem.
  • Gedoofd lampje: er is geen decoder of geen toestel om draadloos tv te kijken aangesloten. Controleer de kabels die zijn aangesloten op de grijze tv-poorten.

Ledlampje in de vorm van een computerInternetverbinding via kabel

  • Brandend lampje: er is een computer aangesloten op een van de gele internetpoorten aan de achterkant van de modem.
  • Gedoofd lampje: er is geen computer aangesloten. Controleer de kabels die zijn aangesloten op de gele internetpoorten

DSL-ledlampjeDSL-synchronisatie

  • Permanent brandend lampje: de modem is gesynchroniseerd met het signaal van uw Proximus-lijn.
  • Knipperend lampje: de DSL-synchronisatie is bezig.
    • Is het de eerste keer dat er een Proximus-lijn bij u wordt aangesloten? Of hebt u nieuwe diensten besteld (internet, tv of een vaste lijn)? Het ledlampje van de DSL-synchronisatie zal blijven knipperen totdat de dienst geactiveerd is op de lijn.
    • Is het ook de eerste keer dat u uw b-box 2 aansluit? Het ledlampje van de DSL-synchronisatie zal gedurende max. 60 minuten blijven knipperen tijdens de configuratie en de update van de modem.
    • Zo niet, controleer de kabels tussen de wandcontactdoos en de blauwe DSL-poort achteraan de modem en wacht 3 minuten.

WPS-ledlampjeWPS-synchronisatie

  • Brandend lampje: de WPS-functie (Wi-Fi Protected Setup) is op uw modem geactiveerd.
    Als u een gsm, een tablet of een ander toestel met WPS-functie hebt, kunt u zich verbinden met een wifi-netwerk zonder het netwerkwachtwoord in te voeren. Activeer hiervoor de WPS op uw toestel en houd daarna de WPS-knop van uw modem gedurende 3 seconden ingedrukt.
  • Knipperend lampje: uw modem probeert een wifi-verbinding met een ander toestel tot stand te brengen via de WPS.
    Lukt dit niet, controleer dan of de WPS-functie op uw toestel geactiveerd is en houd het toestel dichter bij de modem.
  • Gedoofd lampje: de WPS-functie is gedeactiveerd op uw modem.
    Om de WPS-functie te reactiveren, gaat u naar het configuratiemenu van uw modem en klikt u op Advanced Settings > Wireless > WPS enabled.

Power-ledlampjeVoeding

  • Brandend lampje: de modem is ingeschakeld.
  • Gedoofd lampje: de modem is uitgeschakeld. Controleer of de voedingskabel goed aangesloten is en of de Power-knop op de voorkant van de modem wel degelijk op On staat.

B-box

B-box

Wat betekenen de ledlampjes op uw b-box?

Er zijn verschillende controlelampjes op uw b-box. Van links naar rechts: USB, @ (internet), Wi-Fi, Phone2, Phone1, TV4, TV3, PC2, PC1, DSL, WPS en Power.

Ledlampjes van een b-box

Ledlampje in de vorm van een USB-kabelUSB-poort

De USB-poort is momenteel gedeactiveerd op de b-boxen. Het USB-ledlampje is altijd gedoofd.

@-ledlampjeInternetverbinding

  • Brandend lampje: er is internetverbinding. De login en het wachtwoord van uw internetverbinding werden automatisch in uw modem geconfigureerd.
  • Gedoofd lampje: er is geen internetverbinding. Koppel de voedingskabel los van de modem en sluit hem opnieuw aan. Wacht ongeveer 20 minuten. Indien het lampje nog steeds niet brandt, maak dan handmatig verbinding met het internet.

Ledlampje in de vorm van een antenneWi-Fi

  • Permanent brandend lampje: uw wifi-netwerk is geactiveerd en klaar voor gebruik. Verbind uw toestel via WPS (zie WPS-synchronisatie onderaan) of lees hoe verbinden met een wifi-netwerk.
  • Knipperend lampje: uw wifi-netwerk is geactiveerd en in gebruik.
  • Gedoofd lampje: uw wifi-netwerk is gedeactiveerd. Reactiveer het wifi-netwerk op uw modem.

Ledlampje in de vorm van een telefoonInternettelefonie

  • Brandend lampje: uw vaste internettelefoonlijn is klaar voor gebruik.
  • Gedoofd lampje: uw vaste internettelefoonlijn is niet klaar voor gebruik. Controleer de kabels die zijn aangesloten op de groene telefoonpoorten achteraan de modem.

Ledlampje in de vorm van een tv-schermTelevisie

  • Brandend lampje: er is een decoder of een toestel om draadloos tv te kijken aangesloten op een van de grijze tv-poorten aan de achterkant van de modem.
  • Gedoofd lampje: er is geen decoder of geen toestel om draadloos tv te kijken aangesloten. Controleer de kabels die zijn aangesloten op de grijze tv-poorten.

Ledlampje in de vorm van een computerInternetverbinding via kabel

  • Brandend lampje: er is een computer aangesloten op een van de gele internetpoorten aan de achterkant van de modem.
  • Gedoofd lampje: er is geen enkele computer aangesloten. Controleer de kabels die zijn aangesloten op de gele internetpoorten.

DSL-ledlampjeDSL-synchronisatie

  • Permanent brandend lampje: de modem is gesynchroniseerd met het signaal van uw Proximus-lijn.
  • Knipperend lampje: de DSL-synchronisatie is bezig.
    • Is het de eerste keer dat er een Proximus-lijn bij u wordt aangesloten? Of hebt u nieuwe diensten besteld (internet, tv of een vaste lijn)? Het ledlampje van de DSL-synchronisatie zal blijven knipperen totdat de dienst geactiveerd is op de lijn.
    • Is het ook de eerste keer dat u uw b-box aansluit? Het ledlampje van de DSL-synchronisatie zal gedurende max. 20 minuten blijven knipperen tijdens de configuratie en de update van de modem.
    • Zo niet, controleer de kabels tussen de wandcontactdoos en de blauwe DSL-poort achteraan de modem, en wacht 3 minuten.

WPS-ledlampjeWPS-synchronisatie

  • Brandend lampje: de WPS-functie (Wi-Fi Protected Setup) is op uw modem geactiveerd.
    Als u een gsm, een tablet of een ander toestel met WPS-functie hebt, kunt u zich verbinden met een wifi-netwerk zonder het netwerkwachtwoord in te voeren. Activeer hiervoor de WPS op uw toestel en houd daarna de WPS-knop van uw modem gedurende 3 seconden ingedrukt.
  • Knipperend lampje: uw modem probeert een wifi-verbinding met een ander toestel tot stand te brengen via de WPS.
    Lukt dit niet, controleer dan of de WPS-functie op uw toestel geactiveerd is en houd het toestel dichter bij de modem.
  • Gedoofd lampje: de WPS-functie is gedeactiveerd op uw modem.
    Om de WPS-functie te reactiveren, gaat u naar het configuratiemenu van uw modem en klikt u op Advanced Settings > Wireless > WPS enabled.

Power-ledlampjeVoeding

  • Brandend lampje: de modem is ingeschakeld.
  • Gedoofd lampje: de modem is uitgeschakeld. Controleer of de voedingskabel goed aangesloten is en of de Power-knop op de bovenkant van de modem wel degelijk op On staat.

Sagem

Sagem

Wat betekenen de ledlampjes op uw Sagem-modem?

U ziet verschillende controlelampjes op uw Sagem. Van links naar rechts: DSL, @ (internet), PHONE, DATA en Wi-Fi.

  • DSL (DSL-synchronisatie)
    • Permanent brandend lampje: de modem is gesynchroniseerd met het signaal van uw Proximus-lijn.
    • Knipperend lampje: de DSL-synchronisatie is bezig.
      • Is het de eerste keer dat er een Proximus-lijn bij u wordt aangesloten? Of hebt u nieuwe diensten besteld (internet, tv of een vaste lijn)? Het ledlampje van de DSL-synchronisatie zal blijven knipperen totdat de dienst geactiveerd is op de lijn.
      • Is het ook de eerste keer dat u uw Sagem-modem aansluit? Het ledlampje van de DSL-synchronisatie zal gedurende max. 20 minuten blijven knipperen tijdens de configuratie en de update van de modem.
      • Zo niet, controleer de kabel tussen de wandcontactdoos en de blauwe DSL-poort achteraan de modem, en wacht 3 minuten.
  • @ (internetaansluiting)
    • Brandend lampje: er is internetverbinding. De login en het wachtwoord van uw internetverbinding werden automatisch in uw modem geconfigureerd.
    • Gedoofd lampje: er is geen internetverbinding. Koppel de voedingskabel los van de modem en sluit hem opnieuw aan. Wacht ongeveer 20 minuten.
  • PHONE (internettelefonie)
    • Brandend lampje: uw vaste internettelefoonlijn is klaar voor gebruik.
    • Gedoofd lampje: uw vaste internettelefoonlijn is niet klaar voor gebruik. Controleer de kabels die zijn aangesloten op de groene telefoonpoorten achteraan de modem.
  • DATA (datatransmissie)
    • Brandend lampje: de internetverbinding van uw modem wordt gebruikt.
    • Gedoofd lampje: de internetverbinding van uw modem wordt momenteel niet gebruikt.
  • Wi-Fi (wifi-netwerk)

Philips 3P

Philips 3P (bestaat in rood en wit)

Wat betekenen de ledlampjes op uw Philips-modem?

Op uw Philips 3P ziet u verschillende controlelampjes. Van links naar rechts: Phone2, Phone1, TEL, USB, L1, L2, L3, L4, WL, Online, XDSL en PWR.

  • Phone2 en Phone1 (telefoonpoorten)
    • Permanent brandend lampje: u bent aan het telefoneren.
    • Knipperend lampje: de telefoon rinkelt of u hebt een oproep in wacht geplaatst.
    • Gedoofd lampje: uw vaste lijn wordt momenteel niet gebruikt.
  • TEL (vaste lijn)
    • Brandend lampje: uw vaste lijn is klaar voor gebruik.
    • Gedoofd lampje: uw vaste lijn is niet klaar voor gebruik. Controleer de kabels die zijn aangesloten op poorten Phone1 of Phone2 van de modem.
  • USB (USB-poort)
    • Brandend lampje: een USB-drager is aangesloten op de USB-poort en werkt.
    • Gedoofd lampje: er is geen USB-drager aangesloten op de USB-poort.
  • L1, L2, L3 en L4 (LAN-poorten)
    • LAN1 en LAN2 (internetverbinding via kabel)
      • Brandend lampje: een computer is aangesloten op poort LAN1 of LAN2 achteraan de modem.
      • Gedoofd lampje: er is geen computer aangesloten. Controleer de kabels die zijn aangesloten op poort LAN1 of LAN2.
    • LAN3 en LAN4 (televisie)
      • Brandend lampje: een decoder of een toestel om draadloos tv te kijken, is aangesloten op poort LAN3 of LAN4 achteraan de modem.
      • Gedoofd lampje: er is geen decoder of geen toestel om draadloos tv te kijken aangesloten. Controleer de kabels die zijn aangesloten op poort LAN3 of LAN4.
  • WL (wireless, voor het wifi-netwerk)
  • Online (internetverbinding)
    • Brandend lampje: er is internetverbinding. De login en het wachtwoord van uw internetverbinding werden automatisch in uw modem geconfigureerd.
    • Gedoofd lampje: er is geen internetverbinding. Koppel de voedingskabel los van de modem en sluit hem opnieuw aan. Wacht enkele minuten.
  • XDSL (DSL-synchronisatie)
    • Permanent brandend lampje: de modem is gesynchroniseerd met het signaal van uw Proximus-lijn.
    • Knipperend lampje: de DSL-synchronisatie is bezig.
      • Is het de eerste keer dat er een Proximus-lijn bij u wordt aangesloten? Of hebt u soms nieuwe diensten besteld (internet, tv of een vaste lijn)? Het ledlampje van de DSL-synchronisatie zal blijven knipperen totdat de dienst geactiveerd is op de lijn.
      • Is het ook de eerste keer dat u uw Philips 3P-modem aansluit? Het ledlampje van de XDSL-synchronisatie zal gedurende max. 20 minuten blijven knipperen tijdens de configuratie en de update van de modem.
      • Zo niet, controleer de kabels tussen de wandcontactdoos en de ADSL-poort van de modem en wacht een paar minuten.
  • PWR (voeding)
    • Brandend lampje: de modem is ingeschakeld
    • Gedoofd lampje: de modem is uitgeschakeld. Controleer of de voedingskabel goed aangesloten is en of de Power-knop wel degelijk op On staat.

Philips 2P

 Philips 2P (bestaat in bronskleurig, wit en zwart)

Op uw Philips 2P ziet u verschillende controlelampjes. Van links naar rechts: PWR, ADSL,ON LINE, WL, L1, L2, L3 en L4.

  • PWR (voeding)
    • Brandend lampje: de modem is ingeschakeld
    • Gedoofd lampje: de modem is uitgeschakeld. Controleer of de voedingskabel goed aangesloten is en of de Power-knop wel degelijk op On staat.
  • ADSL (DSL-synchronisatie)
    • Permanent brandend lampje: de modem is gesynchroniseerd met het signaal van uw Proximus-lijn.
    • Knipperend lampje: de DSL-synchronisatie is bezig.
      • Is het de eerste keer dat er een Proximus-lijn bij u wordt aangesloten? Of hebt u nieuwe diensten besteld (internet, tv of een vaste lijn)? Het ledlampje van de DSL-synchronisatie zal blijven knipperen totdat de dienst geactiveerd is op de lijn.
      • Is het ook de eerste keer dat u uw Philips 2P-modem aansluit? Het ledlampje van de ADSL-synchronisatie zal gedurende max. 20 minuten blijven knipperen tijdens de configuratie en de update van de modem.
      • Zo niet, controleer de kabels tussen de wandcontactdoos en de ADSL-poort van de modem en wacht een paar minuten.
  • ON LINE (internetverbinding)
    • Brandend lampje: er is internetverbinding. De login en het wachtwoord van uw internetverbinding werden automatisch in uw modem geconfigureerd.
    • Gedoofd lampje: er is geen internetverbinding. Koppel de voedingskabel los van de modem en sluit hem opnieuw aan. Wacht een paar minuten.
  • WL (wireless, voor het wifi-netwerk)
  • L1, L2, L3 en L4 (LAN-poorten)
    • LAN1 en LAN2 (internetverbinding via kabel)
      • Brandend lampje: een computer is aangesloten op poort LAN1 of LAN2 achteraan de modem.
      • Gedoofd lampje: er is geen computer aangesloten. Controleer de kabels die zijn aangesloten op poort LAN1 of LAN2.
    • LAN3 en LAN4 (televisie)
      • Brandend lampje: er is een decoder of een toestel om draadloos tv te kijken aangesloten op poort LAN3 of LAN4 aan de achterkant van de modem.
      • Gedoofd lampje: er is geen enkele decoder of geen enkel toestel om draadloos tv te kijken aangesloten. Controleer de kabels die zijn aangesloten op poort LAN3 of LAN4.

Heeft deze info u geholpen?


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum
Contacteer ons