Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden

Meegedaan aan de televoting voor uw favoriete tv-artiest? Een ticket van De Lijn of een parkeerticket via sms gekocht?  Een app of een nummer gekocht in Play Store? Dit zijn diensten of aankopen die worden geleverd door een externe dienstenleverancier.

Waar staat dit op uw factuur of aanrekening?

Op uw factuur of aanrekening zijn deze bedragen gebundeld. Ze zijn opgesplitst over twee rubrieken:

  • In de rubriek "Verbruik" of "Gebruik" vindt u de oproepkosten, die worden aangerekend volgens onze normale tarieven.
  • In de rubriek "Diensten geleverd door derden" of "Mobiele betalingen" vindt u het bedrag voor het gebruik van de diensten. Wij storten dit integraal door naar de betrokken dienstenleverancier(s).

Hebt u een aparte factuur nodig voor deze diensten? Neem dan contact op met de dienstenleverancier(.pdf).

Hoe kunt u deze bedragen in detail nakijken?

U kunt de details (datum, bedrag, leverancier) online nakijken via MyProximus. Afhankelijk van uw type abonnement, gaat u hiervoor als volgt te werk:

  • Hebt u een internet-, tv- of vastelijnabonnement?
    • Log in op MyProximus en klik op uw factuur of aanrekening van Pack, internet, tv of vaste lijn.
    • Klik op de referentie van de gewenste factuur of aanrekening.
    • In de rubriek "Diensten geleverd door derden" klikt u op de plustekens tot u alle details ziet verschijnen.

    N.B. Mobiele betalingen (aankopen met uw gsm, smartphone of tablet) kunt u ook raadplegen in de MyProximus-app (Mijn Verbruik>Mijn mobiele betalingen). Deze verschijnen tussen 30 minuten en 48 uur na uw aankoop en blijven de hele lopende maand zichtbaar.

  • Hebt u enkel gsm-nummers of hebt u een Pay&Go-kaart?
    • Log in op MyProximus en klik op uw factuur van uw gsm('s).
    • Klik op de referentie van de gewenste factuur en vervolgens op het gewenste telefoonnummer.
    • In de rubriek "Mobiele betalingen" klikt u op de plustekens tot u alle details ziet verschijnen.

Hoe kunt u een bedrag betwisten?

Voor meer informatie over uw aankoop of dienst, klopt u eerst aan bij de leverancier. Ga als volgt te werk:

  1. Raadpleeg, zoals hierboven beschreven, de bedragen in detail.
  2. Zoek de contactgegevens van de betrokken dienstenleverancier op in deze lijst(.pdf).
  3. Contacteer de leverancier: enkel hij beschikt over alle nodige informatie en enkel hij kan u terugbetalen.

U doet er goed aan uw factuur of aanrekening van Proximus op tijd en volledig te betalen. Reageert de leverancier niet op uw e-mail of telefoon, kunt u ons contacteren.

Hoe kunt u dit beperken of blokkeren?

Als u in de toekomst dit soort aankopen wilt beperken, kunt u mobiele betalingen limiteren of speciale nummers en betalende sms'en blokkeren.


Heeft deze info u geholpen?


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum