Modernisering van het mobiele netwerk

Je hebt een bericht ontvangen dat je mobiele diensten mogelijk een onderbreking kunnen ondervinden door werken op het mobiele netwerk. Wat houdt dit in?

Om je activiteiten te ondersteunen, doet Proximus het nodige om zijn netwerken te verbeteren, optimaliseren en upgraden. Om ons mobiele netwerk voor te bereiden op de toekomst en het groeiende verbruik en verkeer op te vangen, vernieuwen we onze apparatuur. Dit zijn de voordelen:

  • een betere dekking zowel binnen- als buitenshuis;
  • een vermindering van het totale energieverbruik;
  • minder antennemasten, dus minder visuele pollutie.

Concreet voert Proximus tussen september 2021 en eind 2025 werken uit aan het mobiele netwerk. Deze werken worden uitgevoerd in fases, zone per zone, voor de aangegeven periode. Als er een risico bestaat dat de werken invloed hebben op je diensten, brengen wij je op voorhand op de hoogte. Je hoeft zelf niets te doen en eventuele ongemakken worden tot een minimum beperkt.

Wat is de impact op mijn diensten?

Alle vaste diensten (internet, tv en vaste telefonie) blijven gegarandeerd werken. De mobiele dekking in de regio van de interventie zal echter sterk verminderd zijn of onbeschikbaar zijn. Naargelang je locatie kan een Proximus antenne in je buurt tijdelijk onbeschikbaar zijn. Op de kaart hieronder zie je waar de werkzaamheden momenteel plaatsvinden. Geef je adres in of zoom in op een omlijnd gebied. De impact van de werkzaamheden wordt weergegeven door kleuren:

Lichtpaars gebied Tijdens deze aangegeven periode (bv. 07/06/2021-20/06/2021) zal het mobiele netwerk op de vermelde dag (bv. 08/06/2021) mogelijks niet beschikbaar gedurende maximaal 8 uur. 
Donkerpaars gebied Tijdens deze aangegeven periode (bv. 07/06/2021-20/06/2021) zal het mobiele netwerk op de vermelde dag (bv. 08/06/2021) mogelijks niet beschikbaar gedurende maximaal 38 uur. 

 
 

Wil je toch optimaal bereikbaar blijven? Je kunt  oproepen doorschakelen naar je vaste lijnNieuw venster of  VoWiFi activerenNieuw venster  voor bepaalde toestellen. Noodoproepen via je gsm zijn steeds mogelijk en verlopen indien nodig automatisch via één van de andere operatoren. Als je bij een verminderd bereik de hulpdiensten dringend wenst te spreken, dan bel je best het nummer 112 in plaats van de nummers 100 of 101.