Veelgestelde vragen over Proximus+

    Hoe Proximus+ testen?

    Jij test één van de eerste versies van Proximus+. Dankzij jouw kritische feedback en welkome suggesties, maken we de app stap voor stap beter.

    Wat verwachten we van jou?

    • Gewoon: de app regelmatig gebruiken en er feedback over geven. Kijk zowel naar de techniek als naar de gebruiksvriendelijkheid.
    • Je geeft feedback door met je toestel te schudden. Omschrijf wat er fout loopt of doe een suggestie voor een verbetering. Een screenshot wordt automatisch meegestuurd. We trachten je persoonlijk te antwoorden, maar dat lukt niet altijd: soms zie je jouw suggestie wat later in de app verschijnen.
    • Soms krijg je een specifieke vraag, zoals een uitnodiging voor een enquête of een interview: je beslist zelf of je hier op ingaat.

    De testperiode duurt enkele maanden. Daarna wordt de app voor iedereen toegankelijk. De gegevens die je in de testperiode in de app hebt ingevoerd, blijven ook na de testperiode behouden. Dit geldt zowel voor Proximus+ zelf, als voor de gegevens die je via onze partners (bv. EnergieID, 4411, Hoplr, enz) beheert.

    Je staat zelf aan de knoppen tijdens deze test: je kunt op elk moment stoppen, terug instappen, je data beheren of je account verwijderen.

    Voorlopig kan een beperkte groep van mensen tester worden. Heb jij nieuwsgierige vrienden? Afspraak op proximus.be/proximusplus. Behalve een smartphone, is er geen kennis of skills vereist.

    MyProximus in Proximus+

    Haal je account van MyProximus binnen in Proximus+: zo kan je in Proximus+ je dataverbruik volgen, je factuur betalen, je wifi delen en beheren, vragen en bestellingen opvolgen, … Koppel je bestaande MyProximus-account

    We leggen uit hoe je je MyProximus account(s) in de Proximus+ app binnenhaaltNieuw venster.

    Proximus+ is een nieuwe versie van MyProximus, die we samen met jou uittesten.  Stapsgewijs gaan we alle mogelijkheden van MyProximus in Proximus+ integreren.
    Heb je een vraag over MyProximus in Proximus+? Consulteer hierover het helpcenternieuw venster van Proximus, al is tijdens de testperiode niet alle informatie 100% correct.  Merk je een fout op? Schud in Proximus+ met je toestel om de fout te laten verbeteren.

    Account Proximus+

    Je kan Proximus+ momenteel enkel downloaden in een gesloten beta versie, omdat we nog volop bezig met het steeds optimaliseren van de gebruikservaring en het toevoegen van nieuwe features. Volg deze instructies om de app te downloadenNieuw venster.

    Als je een itsme-account en de itsme-app hebt, kan je je daarmee registreren voor Proximus+.

    1. Open de app, aanvaard de voorwaarden en tik op Bevestig en ga door met itsme.
    2. Bevestig in de itsme-app.
    3. Kies een pincode voor Proximus+. Je kunt ook je vingerafdruk of gezichtsherkenning instellen om je aan te melden op Proximus+.

    Loopt er iets mis met itsme? Vind een oplossing in het helpcenternieuw venster van itsme-id.com.

    Bij het aanmaken van je account voor Proximus+ heb je een persoonlijke pincode gekozen. Ben je die pincode vergeten?

    1. Open Proximus+ en tik op Ik ben mijn pin vergeten.
    2. Bevestig je account via de itsme-app en kies een nieuwe pincode voor Proximus+.

    Je kunt ook (opnieuw) je vingerafdruk of gezichtsherkenning instellen om je aan te melden bij Proximus+.

    Je naam, adres, telefoonnummer en e-mail van je account worden weergegeven zoals ze bekend zijn bij itsme.

    • Wil je ze nakijken? Tik in Proximus+ linksboven op gevolgd door Persoonlijke gegevens.
    • Wil je ze aanpassen?
      1. Dit kan enkel in itsme. Raadpleeg het helpcenternieuw venster van itsme-id.com.
      2. Nadat ze aangepast zijn in itsme, tik je in Proximus+ linksboven op gevolgd door Persoonlijke gegevens en Gegevens bijwerken met itsme.
      Let op: je dient, als je dat wilt, deze gegevens ook in je profielen van MyHome (EnergieID) en van MyNeighbourhood (Hoplr) aan te passen.

    Je gegevens (zoals naam, adres, telefoonnummer enz.) zijn veilig bij Proximus+. We zijn transparant waarom we welke gegevens nodig hebben. Je kunt kiezen welke gegevens je deelt.

    • Voor je account van Proximus+: hiervoor baseren we ons op je gegevens van itsme (naam, telefoonnummer, adres, enz).
      Je kunt deze gegevens, indien nodig, aanpassen.
    • Voor MyHome, MyMobility, MyNeighbourhood, MyWeather, enz.: om deze onderdelen goed te laten werken, vragen we bv. gegevens over je woonst, je locatie of over de nummerplaat van je wagen. Je kunt deze gegevens bekijken of aanpassen:
      • Klik, in elk onderdeel, op het tandwiel . Bij Delen van gegevens vind je welke gegevens er nodig zijn om dat onderdeel goed te laten werken.
      • Je kunt er de gebruiksvoorwaarden en privacy-afspraken nalezen.

    Als je een foutmelding krijgt in de app, bieden we graag een oplossing. Wanneer krijg je een foutmelding?

    • Bij het openen van Proximus+:
      • Herkent de app je vingerafdruk of gezicht niet? Geef de pincode op.
      • Ben je wel verbonden met internet? Check of je toestel verbonden is met wifi of 4G.
      • “Neem contact op met je administrator”? Dit is een uitzonderlijke bug die we snel hopen op te lossen. Tot zolang: verwijder de app van je toestel, download Proximus+ opnieuw en meld je opnieuw aan.
    • Bij het gebruik van MyHome:  Tik rechtsboven op het vraagteken of zoek een oplossing in helpcenternieuw venster van EnergieID.be.
    • Bij het gebruik van MyNeighbourhood: Tik rechtsboven op het vraagteken of zoek een oplossing in het helpcenternieuw venster van Holpr.com.
    • Bij het gebruik van MyMobility: Tik rechtsboven op het vraagteken of zoek een oplossing in et helpcenterNieuw venster van 4411.

    Krijg je een andere boodschap of werkt iets niet? Schud met je toestel en stuur ons een beschrijving door van het probleem. Zo maken we samen Proximus+ elke dag beter.

    Home in Proximus+

    Maak in Proximus+ een account aan voor EnergieID of koppel je bestaande EnergieID-account. Daarmee volg je je elektriciteits-, gas- en waterverbruik en, als je bv. zonnepanelen hebt, je elektriciteitsproductie.

    1. Open Proximus+ en meld je aan.
    2. Tik op Home en op EnergieID koppelen. Dan zijn er twee mogelijkheden:
      • Heb je al een EnergieID-account? Geef je e-mail en wachtwoord op. De knop Aanmelden met MyProximus-app werkt (voorlopig) niet.
      • Heb je geen EnergieID-account? Scrol naar beneden en tik op Registreren op EnergieID en vul de gegevens van je huis verder aan.
    3. Bekijk vervolgens je verbruik en je rapporten.

    Loopt er iets mis met EnergieID? Vind een oplossing in het helpcenternieuw venster van EnergieID.be.

    Dankzij Gaele in Proximus+ krijg je automatisch voorstellen toegestuurd voor een voordeliger energiecontract. Even (automatisch) bevestigen en je overstap wordt voor jou geregeld. Maak in Proximus+ een account aan voor Gaele of koppel je bestaande Gaele-account.

    1. Open Proximus+ en meld je aan.
    2. Tik op Home, en beantwoord, indien gevraagd, een paar vragen over je woning. Tik vervolgens op Energie en op Monitor energietarief.
      Zie je al Energie tariefmonitoring staan, ga dan naar stap 5.
    3. Tik op Verbind Gaele account. Dan zijn er twee mogelijkheden:
      • Heb je een Gaele-account? Geef je e-mail van je Gaele-account op en je wachtwoord op. Via, Wachtwoord vergeten? kan je eventueel een nieuw wachtwoord te kiezen.
      • Heb je geen Gaele-account? Tik op Akkoord en ga door en volg de stappen. Neem een foto van of upload je meest recente eindafrekening van gas en elektriciteit. Als je 2 leveranciers hebt, zijn dat 2 documenten. Je kunt ook de leverancier(s) voor je 2de woonst ingeven.
        Stel vervolgens je voorkeur in: ofwel mag Gaele je automatisch bij de goedkoopste energieleverancier(s) aansluiten, ofwel legt Gaele je eerst een voorstel via Proximus+ en/of per e-mail ter goedkeuring voor.
    4. Eens Gaele je gegevens verwerkt heeft (na maximum 48 uur), zie je de gegevens van je lopende gas- en elektriciteitscontract(en). Check regelmatig deze details of geef eventueel een nieuwe jaarafrekening door.
    5. Zie je in het rood Beter tarief beschikaar? Er is, bij je bestaande of bij een andere leverancier, een voordeliger tarief gevonden. Dan zijn er twee mogelijkheden:
      • Je krijgt 5 dagen om het voorstel te bestuderen (tik op Download proposal) te bekijken en te aanvaarden. Gaele maakt duidelijk hoe je dit kunt bevestigen of afwijzen
      • Als je een automatische overstap naar een beter tarief hebt ingesteld, gaat dit 14 dagen na je eerste melding automatisch in. Je moet verder niets doen: je nieuwe contract wordt per e-mail opgestuurd. Contacteer je voormalige leverancier om je precieze resterende kosten te kennen en tijdig te betalen

    Wil je het voorstel toch annuleren? Loopt er iets mis? Vind een oplossing in het helpcenternieuw venster van Gaele of neem contactnieuw venster op met Gaele.

    Mobility in Proximus+

    Met MyMobility in Proximus+ verplaats je je nog slimmer met de trein, bus, tram of met de wagen. Het snelste traject, het juiste vertrekuur én je vervoer- of parkingticket: je vindt het allemaal in de app!
    Stel je persoonlijke instellingen voor MyMobility in:

    1. Open Proximus+ en meld je aan. Tik bij MyMobility op Stel MyMobility in of op Meer zien.
      Geef, indien gevraagd, toestemming om de locatiegegevens en meldingen aan te zetten.
    2. Tik op Mijn vaste trips.
    3. Voeg bij Favorieten de bestemmingen die je vaak gebruikt, bv. ‘thuis’, ‘werk’, ‘ouders’, ‘sportclub’, enz.
    4. Kies je bestemming en geef aan hoe en wanneer je er liefst naar toegaat.
      Je kunt ook trajecten toevoegen onder Geplande trips, ook weer met je eigen voorkeuren.
    5. Stel ook in hoe je je tickets wilt betalen.

    Eens al je persoonlijke instellingen gebeurd zijn, kan je MyMobility elke dag gebruiken: je traject en vervoermodus bepalen, je vervoers- of parkingticket kopen, enz.
    Je kunt je persoonlijke instellingen op elk moment aanpassen (ga terug naar stap 2).

    Heb je Proximus+ zo ingesteld dat je trein-, bus-, tram- en parkingtickets via 4411 aankoopt? Om deze betalingen vlot te laten verlopen, kijk na of je de juiste betaalmethode hebt.

    1. Open Proximus+ en meld je aan.
    2. Tik bij MyMobility op Meer zienen vervolgens op het op het tandwiel .
    3. Tik op Verander de betaalmethode.
    4. Een pagina met je 4411-account toont je welke betaalwijze jij ingesteld hebt. Kies de optie die jou past:
      • Betalen via kredietkaart: Je bank int via de afrekening van je kredietkaart de bedragen voor 4411. Kies deze optie als in Q-Park zonder ticket en via nummerplaatherkenning wilt betalen.
      • Betalen via automatische incasso: Je geeft toestemming aan 4411 om de bedragen voor 4411 automatisch van je bankrekening af te houden (domiciliëring). Kies deze optie als je in Q-Park zonder ticket en via nummerplaatherkenning wilt betalen.
      • Betaling via telecomfactuur: Je geeft toestemming aan Proximus om de bedragen voor 4411 toe te voegen aan je maandelijkse Proximus-factuur. Betalen via nummerplaatherkenning is hier niet mogelijk. Let ook op:
        • Ga je met je het totaal van je aankopen via Proximus boven een maandelijkse limiet, dan kunnen verdere aankopen met 4411 geweigerd worden. Pas deze limiet aanNieuw venster zodat je zorgeloos kunt parkeren en/of trein-, tram-, bustickets kunt kopen.
        • Ga na of Blokkering betalingen voor mobiliteitsdiensten uit staat. Open hiervoor MyProximus, tik op Producten en op het betrokken gsm-nummer. Onder Instellingen moet Blokkering betalingen voor mobiliteitsdiensten op nee staan.

    Loopt er iets mis? Vind een oplossing op de website van 4411Nieuw venster, van De LijnNieuw venster of van de NMBSNieuw venster.

    Neighbourhood in Proximus+

    Maak in Proximus+ een account aan voor Hoplr of koppel je bestaande Hoplr-account. Daarmee kan je nieuwe mensen uit je buurt leren kennen, elkaar helpen en elkaar ontmoeten op evenementen.

    1. Open Proximus+ en meld je aan.
    2. Tik op MyNeighbourhood of op Bekijk meer. Zet, indien nodig, de locatiegegevens van je toestel aan.
    3. Bekijk bij Evenementen wat er in je buurt te doen is.
    4. Bekijk bij Plaatsen lokale shops, restaurants, cafés, enz.
    5. Tik op Buurt en op Hoplr-account koppelen. Dan zijn er twee mogelijkheden:
      • Heb je een Hoplr-account? Geef je e-mail en wachtwoord op.
      • Heb je geen Hoplr-account? Tik bovenaan op Schrijf je in en vul je gegevens aan.
        Is er nog geen Hoplr in jouw buurt? Richt een Hoplr-buurt opnieuw venster en breng je buren bij elkaar.
    6. Geef toestemming en maak kennis met de mensen uit je buurt.

    Ben je op verplaatsing, kies dan in stap 3 en 4 je huidige locatie.

    Loopt er iets mis met Hoplr? Vind een oplossing in het helpcenternieuw venster van Holpr.com.

    Reserveer met Proximus+ snel je lunch of diner in je favoriete restaurant of bij een nieuwe ontdekking in de buurt. Je boeking beheer je volledig in Proximus+.

    1. Open Proximus+ en meld je aan.
    2. Tik bij Neighbourhood op Plaatsen en vervolgens op Restaurants: zoek in de buurt , filter  of zoek op naam . Sla het restaurant van je keuze op als favoriet .
    3. Staat bij het restaurant onderaan Boek een tafel, dan kan je meteen een tafel reserveren.
      Je ontvangt geen bevestiging per e-mail, maar je vindt wel alle info terug in de Proximus+ app.

    Loopt er iets mis met je reservatie? Stel je vraag aan Resengonieuw venster, die de reservaties faciliteert of neem contact op met het restaurant.

    Account maken

    Aanmelden

    Accounts koppelen

    Instellingen beheren

    Gegevens delen

    CO2 meten

    Energie beheren