Waarom reclame niet meer doorspoelen op tv?
Gepubliceerd op 19/01/2023 in Service
We slaan tv-reclames vaker over, waardoor de investeringen in lokale content onder druk komen staan. Operatoren introduceren daarom op vraag van de Belgische zendergroepen een aangepast model voor tv-reclame om de lokale televisiemarkt te ondersteunen.
Reclame niet meer doorspoelen op tv, waarom?
De manier waarop we met z’n allen tv-kijken is gigantisch geëvolueerd. We kijken niet alleen tv en video content waar we ook zijn via alle mogelijke schermen, maar kijken ook alsmaar meer wanneer het ons het beste uitkomt m.a.w. we gaan uitgesteld kijken (via opnames & Replay).
En laat dit er nu voor zorgen dat tv-reclame vaker wordt doorgespoeld. Omdat lokale programma’s bij commerciële zenders grotendeels gefinancierd worden via reclame, staan de investeringen in deze lokale content onder druk. De Belgische zendergroepen vragen daarom aan de operatoren, waaronder ook Proximus, de invoering van een aangepast model voor tv reclame, om de lokale televiesiemarkt te versterken.
Hierdoor kunnen jouw favoriete programma’s zoals Blind Getrouwd, The Masked Singer, Familie en vele andere in de toekomst blijven bestaan, en kan je blijven genieten van een gevarieerd ruim Pickx-aanbod. Ook met producties van bij ons!
Wat betekent dit voor de Proximus Pickx-kijkers?
Het bekijken van een opgenomen programma zal worden voorafgaan door 1 minuut niet doorspoelbare reclame. Tijdens het opgenomen programma kan doorspoelen wél nog (ook reclame).
- Vanaf april 2023 werd dit principe uitgerold op de Vlaamse tv-zenders. VTM kwam als éérste aan de beurt, andere Vlaamse zenders zijn geleidelijk aan gevolgd.
- Vanaf november 2025 zal dit principe ook worden toegepast bij de Franstalige tv-zenders. RTL zal hier als éérste mee van start gaan.
Katleen
Efficiënt zijn, da’s mijn dada. Verwacht je aan concrete tips, apps en diensten die het je gemakkelijk maken!