Vitatel redt levens dankzij een oproepknop en CCaaS

Gepubliceerd op 13/03/2023 in Klanten vertellen

Senioren in nood kunnen contact opnemen met Vitatel via een oproepknop. Het beheer van de verschillende sensoren en applicaties werd samengebracht in één contactcenterplatform in de cloud van Genesys, dat door Proximus wordt uitgerold.

Vitatel redt levens dankzij een oproepknop en CCaaS

Oproepknop voor senioren

Vitatel biedt een oplossing voor telemonitoring, ondersteund door een contactcenter in de cloud. ICT-verantwoordelijke Laurent Wastiaux: ‘Onze klanten zijn senioren die nog zelfstandig thuis wonen.

Ze zijn gemiddeld 85 jaar oud. Wanneer ze zich bijvoorbeeld niet goed voelen of gevallen zijn, komen ze via een simpele druk op een knop – op een toestel in huis of op een armbandje – rechtstreeks terecht bij ons contactcenter.’ Vervolgens verwittigt het contactcenter van Vitatel een van de contactpersonen van de klant – zoals een buur of een familielid – of indien nodig de hulpdiensten.

Verschillende sensoren en applicaties beheren op één enkel platform

‘We hebben heel wat verschillende applicaties. We werken met diverse types sensoren en applicaties van verschillende leveranciers. Het beheer daarvan wilden we samenbrengen op één platform.’ legt Laurent Wastiaux uit.

De keuze viel daarbij op de contactcenter-in-de-cloud-oplossing van Genesys (Genesys Cloud CX) met Proximus als partner.

Vlot thuiswerken, ook tijdens wachtdiensten

‘Omdat de applicatie in de cloud draait, kunnen de medewerkers van het contactcenter nu vlot van thuis uit werken. Wie ’s nachts wachtdienst heeft, bijvoorbeeld, hoeft dus niet meer naar kantoor te komen.’

Met een contactcenter in de cloud creëert u gepersonaliseerde ervaringen, die de tevredenheid van de klanten en de betrokkenheid van de medewerkers vergroten.

Ontdek CCaaS

Elke oproep beantwoorden, een levensbelangrijke opdracht

Om te garanderen dat elke oproep 24/7 wordt beantwoord, zelfs bij stroomuitval, heeft Vitatel Voice Managed Services toegevoegd aan het contactcenter in de cloud. Deze combinatie garandeert dat elke oproep wordt beantwoord.

Dankzij de diensten van Vitatel kunnen senioren langer thuis blijven wonen of kunnen ze na een verblijf in het ziekenhuis sneller naar huis. Dat verhoogt niet alleen hun levenskwaliteit, maar verlicht ook de druk op de zorgsector. De combinatie van de oproepknop, het contactcenter in de cloud en Voice Managed Services maakt hier het verschil – meer nog, het redt levens.

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

Andere artikels van One