Ga direct naar de hoofdinhoud

Uw voice assistent beheren

Met Voice Assist beantwoordt Nikki, de menselijke telefoonassistente, uw oproepen op weekdagen van 8 u. tot 19 u. om uw werklast te verlichten. Buiten die periodes worden uw oproepen doorgestuurd naar de Voice Assist-voicemail.

Voice Assist in- of uitschakelen

Voice Assist een betalende dienst. De beheerder binnen uw bedrijf moet de dienst eerst activeren alvorens u deze kunt gebruiken. U kunt ook de Voice Assist activeringsgids downloaden.

U kunt Voice Assist zowel op mobiel (via de app) als op een vaste lijn gebruiken, ook in het buitenland. We raden het gebruik van de app aan om Voice Assist te personaliseren.

Op mobiel
  1. Download en installeer de app.

    Apple storeAndroid store

  2. Geef de app toestemming om te telefoneren, oproepen te beheren en toegang tot uw contacten.
  3. Op een Android toestel krijgt u meteen de melding ‘Setting Registration succeeded - Voice Call Forwarding – All conditional calls’ om te bevestigen dat er een oproepdoorschakeling actief is.
    Hebt u een iPhone of is dit niet het geval? Schakel wifi en mobiele data uit. Toets **004*+3223201200# in en druk op de beltoets.

Wilt u kiezen wanneer Voice Assist actief is? Open de app, tik op het hamburgermenu icoon icoon en dan Instellingen en Assistentie Aan/Uit. Kies de gewenste uren en tik op Opslaan.

Om Voice Assist volledig uit te schakelen, toets ##002# in. Vergeet niet de doorschakeling naar uw voicemail opnieuw in te stellen door te bellen naar:

  • Proximus: **61*+32475151516#
  • Base: **61*+32486191933#
  • Orange: **61*5555#
  • Telenet: **61*5555#
Op een vaste lijn

Hebt u een telefooncentrale? Stel uw telefooncentrale in om door te schakelen bij bezet en niet bereikbaar naar het nummer +3223201200.

Als u geen telefooncentrale hebt, bel dan éénmalig met uw vast telefoontoestel naar *67*+3223201200# en doe dit nogmaals voor *61*+3223201200#. Om Voice assist volledig uit te schakelen, toets #67# en #61# in.

Voice Assist gebruiken

Uw telefooncontacten of agenda importeren

Om de app toegang te geven tot uw contacten, open de instellingen van uw gsm. Open de lijst van apps en kies Proximus Voice Assist. U kunt de app nu toegang geven tot uw Contacten.

Om de app toegang te geven tot uw agenda:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Agenda en op het + teken.
  3. Tik op Doorgaan en kies de dienst (bv. Outlook, iCloud, Google, enz.) die uw agenda beheert. Geef vervolgens uw e-mailadres en wachtwoord in. Raadpleeg indien nodig uw IT-beheerder.

Eens de app toegang heeft tot uw agenda, kunt u een callback inplannen en de assistent stuurt u dan een herinnering enkele minuten voor de oproep.

De begroeting of taal van uw assistent wijzigen

Om uw begroeting te wijzigen, gaat u als volgt te werk:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Instellingen.
  3. Tik op Mijn Profiel en typ uw persoonlijke begroeting in bij Welkomstboodschap aanpassen.
  4. Tik op Opslaan.

Om de taal van uw assistent te wijzigen, gaat u als volgt te werk:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Instellingen.
  3. Kies bij taal de taal van uw keuze.
  4. Tik op Opslaan.
Uw voicemail personaliseren

Op weekdagen na 19 u. en voor 8 u. en in het weekend worden uw oproepen doorgeschakeld naar de Voice Assist-voicemail.

Om de begroeting van uw voicemail te personaliseren, kunt u een audiobestand opnemen en dit versturen naar voice_assist_proximus@ireachm.com.

Uw privécontacten van uw professionele contacten onderscheiden

Om een onderscheid te maken tussen uw professionele en privéoproepen kunt u uw privéoproepen vanuit de Voice Assist-app doorsturen naar uw eigen gsm-nummer. U ontvangt ze dan niet meer in de app, maar gewoon op uw gsm.

Om dit te doen, gaat u als volgt te werk:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Contacten en op Meerdere rechts bovenaan.
  3. Vink één of meerdere contacten aan en tik op Schakel contact door.
  4. Beweeg de slider naast Forward naar nummer naar rechts en geef nu uw gsm-nummer in (bv. 0479123456).
  5. Tik op Opslaan.
Een nummer blokkeren

Om een nummer te blokkeren, gaat u als volgt te werk:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Contacten.
  3. Tik op het pictogram voor het contact dat u wilt blokkeren.
  4. Beweeg de slider naast Niet bellen naar rechts.
  5. Tik op Opslaan.
De beltijd aanpassen voor oproepen naar uw assistent doorgestuurd worden

Toets **004* + 32 23 20 12 00*XX# in en druk op de beltoets.

Vervang XX door een veelvoud van 5. Het minimum is 05 en het maximum is 60. De standaardinstelling is 20 seconden (5 keer rinkelen), bv. **004* + 32 23 20 12 00*60#

Dit aantal staat voor het aantal seconden dat uw telefoon rinkelt vóór hij wordt doorgeschakeld naar de assistent.

Berichten sturen naar uw assistent (bv. een 'Out of Office')

Breng uw assistent op de hoogte wanneer u met vakantie gaat, in vergadering bent of voor een langere periode niet beschikbaar bent.

Om dit te doen, gaat u als volgt te werk:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Berichten en op het + teken.
  3. Tik op het kalendericoon icoon rechts bovenaan.
  4. Kies een begin- en een einddatum.
  5. Typ een boodschap in voor uw assistent, bv. ‘Ik ben met vakantie. Contacteer Jan op het nummer 0479XXXXXX voor dringende zaken.’
  6. Tik op Bericht opslaan.
Uw e-mailadres wijzigen

Om uw e-mailadres te wijzigen, gaat u als volgt te werk:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Instellingen.
  3. Tik op Mijn Profiel en typ uw e-mailadres in bij Email.
  4. Tik op Opslaan.

Problemen oplossen

U ontvangt geen berichten meer van uw assistent. Wat nu?

Controleer eerst en vooral hoe uw assistent u berichten stuurt. Om dit te doen, gaat u als volgt te werk:

  1. Open de app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Instellingen.
  3. Tik op Meldingen.
  4. Controleer of de opties Ontvang feedback per mail, Ontvang feedback per SMS en/of Ontvang feedback per push notificatie ingeschakeld zijn.

Lees ook deze tips:

  • Ontvangt u nog steeds geen e-mails? Controleer uw spamfolder.
  • Ontvangt u geen berichten in de app? Tik op het hamburgermenu icoon icoon en tik op Berichten. Kijk na of uw berichten niet onder de dringende berichten staan die met een rood uitroepteken worden getoond. Dringende berichten verschijnen altijd bovenaan, waardoor recente berichten verloren kunnen gaan. U kunt het uitroepteken verwijderen door naar links te swipen.

Werkt het nog altijd niet? Neem contact op met de beheerder binnen uw bedrijf.

Waarom kunt u uw voicemailberichten niet meer beluisteren?

U ontvangt uw voicemailberichten per e-mail in de vorm van een audiobestand. Probeer de e-mail met het audiobestand op een andere computer of smartphone af te spelen om een probleem met uw toestel uit te sluiten. Misschien wordt het formaat van het audiobestand (.wav) niet herkend door uw toestel. Download in dat geval het juiste programma om dergelijke bestanden te kunnen openen.

Werkt het nog altijd niet? Neem contact op met de beheerder binnen uw bedrijf.

Contract & privacy

Limieten

Voor de meeste abonnementen is het aantal oproepen per maand beperkt. We informeren u via e-mail wanneer u deze limiet bereikt hebt. Uw dienst blijft actief.

Als u 3 keer per maand de limiet bereikt, dan worden uw oproepen doorgestuurd naar uw voicemail.

Aan het begin van de maand beginnen we uw oproepen weer te tellen. Bereikt u regelmatig uw limiet? Dan zullen we met de beheerder van uw bedrijf bespreken of er geen abonnement is dat beter aan uw noden voldoet.

Contractduur & opzeg

Tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders vermeld, worden de overeenkomsten aangegaan voor een periode van 12 maanden. Deze duur zal stilzwijgend worden verlengd, tenzij een van de partijen de overeenkomst minstens 1 maand vóór de vervaldatum beëindigt via aangetekende brief. De Voice Assist-diensten kunnen gratis op proef worden gebruikt. Op het einde van de proefperiode kan de gebruiker beslissen de samenwerking niet voort te zetten. Het is zijn verantwoordelijkheid de oproepdoorschakeling naar Voice Assist stop te zetten.

Een Voice Assist-contract loopt 12 maanden (tenzij anders gespecificeerd en schriftelijk bevestigd). Het contract zal stilzwijgend worden verlengd, tenzij het minstens 1 maand vóór de vervaldatum wordt beëindigd via aangetekende brief. Als u tijdig opzegt, zal het contract na 12 maanden niet worden verlengd.

U hoeft achteraf enkel de oproepdoorschakeling op uw toestel te deactiveren door ##002# te vormen. Vergeet niet de doorschakeling naar uw voicemail opnieuw in te stellen door te bellen naar:

  • Proximus: **61*+32475151516#
  • Base: **61*+32486191933#
  • Orange: **61*5555#
  • Telenet: **61*5555#
Privacy

We doen er alles aan om uw privacy te beschermen. U kunt uw persoonlijke informatie delen, zoals uw naam, e-mailadres, adres en telefoonnummer, en ook de naam van uw bedrijf, uw functienaam en andere bedrijfsgegevens. Zo kunnen wij u als persoon identificeren.

We verzamelen en gebruiken persoonsgegevens enkel voor het doel waarvoor de gegevens werden verkregen. Uw gegevens kunnen worden gebruikt voor bestellingen of om uw account te onderhouden, maar ook om onze band met u als klant te versterken en de mogelijkheden die we u bieden te personaliseren.

We delen deze persoonsgegevens niet met derden die ze zouden gebruiken voor direct marketing, tenzij u daartoe uw goedkeuring hebt gegeven. Lees onze privacyverklaring.

Klantenservice beschrijving document

In deze contractuele dienstbeschrijving vindt u alle details over Voice Assist.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!

Contacteer ons