Je voice assistent beheren

Met Voice Assist beantwoordt Nikki, de menselijke telefoonassistente, je oproepen op weekdagen van 8 u. tot 19 u. om je werklast te verlichten. Buiten die periodes worden je oproepen doorgestuurd naar de Voice Assist-voicemail.

Voice Assist in- of uitschakelen

Voice Assist een betalende dienst. De beheerder binnen  bedrijf moet de dienst eerst activeren alvorens je deze kunt gebruiken. Je kan ook de Voice Assist activeringsgids downloaden.

Je kan Voice Assist zowel op mobiel (via de app) als op een vaste lijn gebruiken, ook in het buitenland. We raden het gebruik van de app aan om Voice Assist te personaliseren.

  1. Download en installeer de app.

    Apple storeAndroid store

  2. Geef de app toestemming om te telefoneren, oproepen te beheren en toegang tot je contacten.
  3. Op een Android toestel krijg je meteen de melding ‘Setting Registration succeeded - Voice Call Forwarding – All conditional calls’ om te bevestigen dat er een oproepdoorschakeling actief is.
    Heb je een iPhone of is dit niet het geval? Schakel wifi en mobiele data uit. Toets **004*+3223201200# in en druk op de beltoets.

Wil je kiezen wanneer Voice Assist actief is? Open de app, tik op het hamburgermenu icoon icoon en dan Instellingen en Assistentie Aan/Uit. Kies de gewenste uren en tik op Opslaan.

Om Voice Assist volledig uit te schakelen, toets ##002# in. Vergeet niet de doorschakeling naar je voicemail opnieuw in te stellen door te bellen naar:

  • Proximus: **61*+32475151516#
  • Base: **61*+32486191933#
  • Orange: **61*5555#
  • Telenet: **61*5555#

Heb je een telefooncentrale? Stel je telefooncentrale in om door te schakelen bij bezet en niet bereikbaar naar het nummer +3223201200.

Als je geen telefooncentrale hebt, bel dan éénmalig met je vast telefoontoestel naar *67*+3223201200# en doe dit nogmaals voor *61*+3223201200#. Om Voice assist volledig uit te schakelen, toets #67# en #61# in.

Voice Assist gebruiken

Om de app toegang te geven tot je contacten, open de instellingen van je gsm. Open de lijst van apps en kies Proximus Voice Assist. Je kan de app nu toegang geven tot je Contacten.

Om de app toegang te geven tot je agenda:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Agenda en op het + teken.
  3. Tik op Doorgaan en kies de dienst (bv. Outlook, iCloud, Google, enz.) die je agenda beheert. Geef vervolgens je e-mailadres en wachtwoord in. Raadpleeg indien nodig je IT-beheerder.

Eens de app toegang heeft tot je agenda, kan je een callback inplannen en de assistent stuurt je dan een herinnering enkele minuten voor de oproep.

Om je begroeting te wijzigen, ga je als volgt te werk:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Instellingen.
  3. Tik op Mijn Profiel en typ je persoonlijke begroeting in bij Welkomstboodschap aanpassen.
  4. Tik op Opslaan.

Om de taal van je assistent te wijzigen, ga je als volgt te werk:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Instellingen.
  3. Kies bij taal de taal van je keuze.
  4. Tik op Opslaan.

Op weekdagen na 19 u. en voor 8 u. en in het weekend worden je oproepen doorgeschakeld naar de Voice Assist-voicemail.

Om de begroeting van je voicemail te personaliseren, kan je een audiobestand opnemen en dit versturen naar voice_assist_proximus@ireachm.com.

Om een onderscheid te maken tussen je professionele en privéoproepen kan je je privéoproepen vanuit de Voice Assist-app doorsturen naar je eigen gsm-nummer. Je ontvangt ze dan niet meer in de app, maar gewoon op je gsm.

Om dit te doen, ga je als volgt te werk:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Contacten en op Meerdere rechts bovenaan.
  3. Vink één of meerdere contacten aan en tik op Schakel contact door.
  4. Beweeg de slider naast Forward naar nummer naar rechts en geef nu je gsm-nummer in (bv. 0479123456).
  5. Tik op Opslaan.

Om een nummer te blokkeren, gaat je als volgt te werk:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Contacten.
  3. Tik op het pictogram voor het contact dat je wilt blokkeren.
  4. Beweeg de slider naast Niet bellen naar rechts.
  5. Tik op Opslaan.

Toets **004* + 32 23 20 12 00*XX# in en druk op de beltoets.

Vervang XX door een veelvoud van 5. Het minimum is 05 en het maximum is 60. De standaardinstelling is 20 seconden (5 keer rinkelen), bv. **004* + 32 23 20 12 00*60#

Dit aantal staat voor het aantal seconden dat je telefoon rinkelt vóór hij wordt doorgeschakeld naar de assistent.

Breng je assistent op de hoogte wanneer je met vakantie gaat, in vergadering bent of voor een langere periode niet beschikbaar bent.

Om dit te doen, ga je als volgt te werk:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Berichten en op het + teken.
  3. Tik op het kalendericoon icoon rechts bovenaan.
  4. Kies een begin- en een einddatum.
  5. Typ een boodschap in voor je assistent, bv. ‘Ik ben met vakantie. Contacteer Jan op het nummer 0479XXXXXX voor dringende zaken.’
  6. Tik op Bericht opslaan.

Om je e-mailadres te wijzigen, ga je als volgt te werk:

  1. Open de Voice Assist-app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Instellingen.
  3. Tik op Mijn Profiel en typ je e-mailadres in bij Email.
  4. Tik op Opslaan.

Problemen oplossen

Controleer eerst en vooral hoe je assistent je berichten stuurt. Om dit te doen, ga je als volgt te werk:

  1. Open de app en tik op het hamburgermenu icoon icoon.
  2. Tik op Instellingen.
  3. Tik op Meldingen.
  4. Controleer of de opties Ontvang feedback per mail, Ontvang feedback per SMS en/of Ontvang feedback per push notificatie ingeschakeld zijn.

Lees ook deze tips:

  • Ontvang je nog steeds geen e-mails? Controleer je spamfolder.
  • Ontvang je geen berichten in de app? Tik op het hamburgermenu icoon icoon en tik op Berichten. Kijk na of je berichten niet onder de dringende berichten staan die met een rood uitroepteken worden getoond. Dringende berichten verschijnen altijd bovenaan, waardoor recente berichten verloren kunnen gaan. Je kan het uitroepteken verwijderen door naar links te swipen.

Werkt het nog altijd niet? Neem contact op met de beheerder binnen je bedrijf.

Je ontvangt je voicemailberichten per e-mail in de vorm van een audiobestand. Probeer de e-mail met het audiobestand op een andere computer of smartphone af te spelen om een probleem met je toestel uit te sluiten. Misschien wordt het formaat van het audiobestand (.wav) niet herkend door je toestel. Download in dat geval het juiste programma om dergelijke bestanden te kunnen openen.

Werkt het nog altijd niet? Neem contact op met de beheerder binnen je bedrijf.

Contract & privacy

Voor de meeste abonnementen is het aantal oproepen per maand beperkt. We informeren je via e-mail wanneer je deze limiet bereikt hebt. Je dienst blijft actief.

Als je 3 keer per maand de limiet bereikt, dan worden je oproepen doorgestuurd naar je voicemail.

Aan het begin van de maand beginnen we je oproepen weer te tellen. Bereik je regelmatig je limiet? Dan zullen we met de beheerder van je bedrijf bespreken of er geen abonnement is dat beter aan je noden voldoet.

Tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders vermeld, worden de overeenkomsten aangegaan voor een periode van 12 maanden. Deze duur zal stilzwijgend worden verlengd, tenzij een van de partijen de overeenkomst minstens 1 maand vóór de vervaldatum beëindigt via aangetekende brief. De Voice Assist-diensten kunnen gratis op proef worden gebruikt. Op het einde van de proefperiode kan de gebruiker beslissen de samenwerking niet voort te zetten. Het is zijn verantwoordelijkheid de oproepdoorschakeling naar Voice Assist stop te zetten.

Een Voice Assist-contract loopt 12 maanden (tenzij anders gespecificeerd en schriftelijk bevestigd). Het contract zal stilzwijgend worden verlengd, tenzij het minstens 1 maand vóór de vervaldatum wordt beëindigd via aangetekende brief. Als je tijdig opzegt, zal het contract na 12 maanden niet worden verlengd.

Je hoeft achteraf enkel de oproepdoorschakeling op je toestel te deactiveren door ##002# te vormen. Vergeet niet de doorschakeling naar je voicemail opnieuw in te stellen door te bellen naar:

  • Proximus: **61*+32475151516#
  • Base: **61*+32486191933#
  • Orange: **61*5555#
  • Telenet: **61*5555#

We doen er alles aan om je privacy te beschermen. Je kan je persoonlijke informatie delen, zoals je naam, e-mailadres, adres en telefoonnummer, en ook de naam van je bedrijf, je functienaam en andere bedrijfsgegevens. Zo kunnen wij je als persoon identificeren.

We verzamelen en gebruiken persoonsgegevens enkel voor het doel waarvoor de gegevens werden verkregen. Je gegevens kunnen worden gebruikt voor bestellingen of om je account te onderhouden, maar ook om onze band met de klant te versterken en de mogelijkheden die we bieden te personaliseren.

We delen deze persoonsgegevens niet met derden die ze zouden gebruiken voor direct marketing, tenzij jij daartoe de goedkeuring hebt gegeven. Lees onze privacyverklaring.

In deze contractuele dienstbeschrijving vind je alle details over Voice Assist.

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!

Contacteer ons