Cloud Mail Security instellen

Wij zullen je uitleggen hoe je Cloud Mail Security moet instellen, aangezien je een aantal stappen moet ondernemen. Een overzicht van de voordelen van ons platform vind je in de contractuele dienstbeschrijving.

Concreet zal het volgende aan je e-mailflow wijzigen:

Wijzigingen aan Cloud Mail Security

E-mail wordt dus niet meer door het bestaande platform geanalyseerd op spam en malware, maar door een vernieuwd en verbeterd platform. Dit kan zowel voor inkomende (van de externe mailserver naar je mailserver) als uitgaande e-mails (van je mailserver naar een externe mailserver). Indien je nog geen bestaand mail security platform hebt, kun je de stappen hieronder ook volgen.

Om de migratie tot een goed einde te brengen, zou je de stappen in onderstaande tabel in de aangegeven volgorde moeten uitvoeren. De stappen kun je ook volgen op de tekening hierboven.

Stap Component Verantwoordelijke Actie
1 DNS Je DNS-beheerder

Voeg het DNS TXT-record PROX-AP-XG90TY4901Z toe aan je DNS en dit voor al je e-maildomeinen. Dit is nodig om aan te tonen dat je de eigenaar van deze domeinen bent.

Indien Proximus je DNS-beheerder is, dan kun je DNSmasters@proximus.com contacteren.

2 Firewall Je firewall / mailserver- beheerder

Eenmaal het platform in gebruik is, zullen e-mails die naar je organisatie verstuurd worden van een andere bron komen. Zorg er daarom voor dat de IP-adressen vermeld op symantec.com (in het Engels) toegang hebben tot je e-mailomgeving, vooraleer je de e-mailflow wijzigt. Ook kun je uitgaande e-mail naar dit platform en dus naar deze IP-adressen sturen (of cluster5out.eu.messagelabs.com), indien je de  nodige aanpassingen doet.

Download de handleiding voor Office 365 en Google Apps  (in het Engels).

3 Nieuw platform - Cloud Mail Security Proximus Proximus activeert je account en verstuurt je logingegevens voor het Cloud Mail Security-platform. De gegevens worden verstuurd vanaf no-reply@proximus.com.
4 Nieuw platform - Cloud Mail Security Je IT-beheerder / Proximus

Log in op je account met de gegevens die je kreeg in de e-mail (zie stap 3). De configuratie werd in de mate van het mogelijke overgezet van de oude oplossing naar de nieuwe, maar wij raden aan om de configuratie in het platform na te kijken en aan te passen indien nodig.

5 DNS Je DNS-beheerder Voeg de volgende MX-records aan je DNS toe:
  • 10 cluster5.eu.messagelabs.com
  • 20 cluster5a.eu.messagelabs.com

De prioriteit van de bestaande MX-records moeten verlaagd worden. Wij raden aan om deze in dit stadium nog niet te verwijderen. Let op: Het kan 24 uur duren voor je MX-records aangepast zijn.

Indien Proximus je DNS-beheerder is, dan kun je DNSmasters@proximus.com contacteren.

6 DNS (optioneel) Je DNS-beheerder

Indien je SPF (Sender Policy Framework) gebruikt of wilt gebruiken, dan kun je een SPF-record aan je DNS toevoegen. Meer details vind je op symantec.com (in het Engels). 

Indien Proximus je DNS-beheerder is, dan kun je DNSmasters@proximus.com contacteren.

7 Nieuw platform - Cloud Mail Security Je IT-beheerder Controleer of het platform de inkomende en uitgaande e-mails goed verwerkt.
8 Mailserver Je mailserver-beheerder Controleer of de e-mailflow goed loopt.
9 DNS Je DNS-beheerder Verwijder de oude MX-records. Indien Proximus je DNS-beheerder is, dan kun je DNSmasters@proximus.com contacteren.

Vragen en contact

Volgende bronnen bevatten ook nog heel wat interessante informatie om Cloud Mail Security naar jouw wensen te configureren:

Indien je toch nog bijkomende vragen hebt, kun je onze Service Desk contacteren via MyProximus of 0800/14888.

Interventie door een Proximus Security Engineer

Indien je graag de volledige configuratie van je nieuwe Cloud Mail Security-account overlaat aan een van onze Security Engineers, dan is dit uiteraard ook mogelijk. Indien je geen bestaand Managed Services contract hebt, dan kun je een ticket via MyProximus aanmaken en zo een Service Request aanvragen. De tarieven hiervoor zijn (excl. BTW):

Opstartvergoeding (eenmalige dossierkost per interventie):

  • Van maandag tot vrijdag van 8u tot 18u: € 150
  • Van maandag tot vrijdag van 18u tot 8u: € 300
  • Tijdens de weekends en feestdagen: € 600

Interventievergoeding (per begonnen uur):

  • Van maandag tot vrijdag van 8u tot 18u: € 100
  • Van maandag tot vrijdag van 18u tot 8u: € 200
  • Tijdens de weekends en feestdagen: € 400

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!

Contacteer ons