Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden

Meegedaan aan de televoting voor je favoriete tv-artiest? Een busticket of een parkeerticket via sms gekocht?  Een app of een nummer digitaal gekocht? Je abonnement op Netflix? Heb  je spelletjes zoals Wister, Veedz, enz. gespeeld?
Dit zijn diensten of aankopen die worden geleverd door een externe dienstenleverancier.

Waar staat dit op je factuur of aanrekening?

Op je factuur of aanrekening zijn deze bedragen gebundeld. Ze zijn opgesplitst over 2 rubrieken:

  • In de rubriek Verbruik vind je de oproepkosten, die worden aangerekend volgens onze normale tarieven.
  • In de rubriek Diensten geleverd door derden, op de laatste pagina, vind je de details met het bedrag voor het gebruik van de diensten. Wij storten dit integraal door naar de betrokken dienstenleverancier(s).

Heb je een aparte factuur nodig voor deze diensten? Neem dan contact op met de dienstenleverancier.

Hoe kun je deze bedragen in detail nakijken?

Voor de afgelopen maanden waarvoor je een factuur of aanrekening ontvangen hebt, kun je de details (datum, bedrag, leverancier) nakijken via MyProximus. Je moet hiervoor beheerder van je klantnummer zijn.

  1. Via de app? Tik op Facturen.
    Via de website? Klik op onderstaande knop en meld je aan. 
    Bekijk mijn facturen of aanrekeningen Nieuw venster
  2. Selecteer de maand die je wilt bekijken en klik op Details van je verbruik of op  Details.
  3. Selecteer in de kolom = €0 de filter ≠ €0 om de bedragen buiten of boven je bundel te filteren. In de kolom Type zie je, voor al je nummers, een toelichting over elk bedrag, ook wanneer het over diensten door derden gaat.

Voor de lopende maand kun je mobiele betalingen (aankopen met je gsm of tablet) raadplegen in de MyProximus-app (Producten>Mijn gsm-nummer>Meer details over je verbruik>Mobiele betalingen). Deze verschijnen tussen 30 minuten en 48 uur na je aankoop en blijven tot het einde van de maand zichtbaar.

Hoe kun je een bedrag betwisten?

Voor meer informatie over het bedrag van je aankoop of dienst, klop je eerst aan bij de dienstverlener. Ga als volgt te werk.

  1. Raadpleeg, zoals hierboven beschreven,de informatie over het moment en het bedrag van de dienst en de naam van de dienstverlener.
  2. Zoek de contactinformatie van de dienstverlener op.
  3. Neem contact met hen op om je klacht te bespreken.

Je doet er goed aan je factuur van Proximus op tijd en volledig te betalen. Enkel de dienstverlener kan je terugbetalen als je klacht gegrond is.

Hoe kun je dit beperken of blokkeren?

Als je in de toekomst dit soort aankopen wilt beperken, kun je mobiele betalingen limiteren of betaalsms'en stoppen en betaalnummers blokkeren.

Meer informatie?

Je kunt onze handleiding raadplegen over diensten door derden.