Proximus meet de emoties van de supporters van de Rode Duivels tijdens het WK

Sport | Heel wat Belgen wachten hoopvol de prestaties van de Rode Duivels tijdens het wereldkampioenschap van 2022 af. Als trotse sponsor van onze nationale voetbalploeg meet Proximus dit jaar in het kader van de campagne ‘Heartbeat’ tijdens de wedstrijden de hartslag van een aantal supporters aan de hand van hun horloges.

Door Pickx

Deel dit nieuws

Het wereldkampioenschap voetbal wordt telkens weer op alle mogelijke manieren geanalyseerd. De resultaten en prestaties van de Rode Duivels zijn in ons land natuurlijk van bijzonder belang. Maar naast de pionnen op en naast het veld en de professionele analisten in de media, hebben de supporters ook hun eigen mening. Meer dan elf miljoen Belgen leven een maand lang mee met elke stuitering van de bal, elke pass en elke doelkans, met alle emoties die daarbij komen kijken. Nu brengt Proximus ook die emoties in kaart.

‘The Belgian Heartbeat’ peilt de hartslag van de Belg

Naar aanleiding van het WK lanceert Proximus de app ‘The Belgian Heartbeat’. Wie een smartwatch heeft die gekoppeld is aan een smartphone kan via die app volledig vrijwillig en anoniem parameters doorgeven zoals je hartslag tijdens de wedstrijd, hoeveel calorieën je verbrandt en de decibels rondom je. Die worden in real time in statistieken omgezet. Zo komen we te weten welke spelfases tijdens de wedstrijden van de Rode Duivels het meest losmaken. Na de wedstrijd worden analyses opgemaakt waarop iedereen kan zien hoe supporters in het hele land de match beleefd hebben. Zo gaan we hopelijk door tot 18 december, de dag van de finale!

De applicatie is beschikbaar voor elke supporter die zijn of haar data en beleving wil delen. Enkel smartwatches van Fitbit en Garmin zijn jammer genoeg niet compatibel. Ook wie zijn data niet deelt, kan de app downloaden om de resultaten en statistieken van de wedstrijden te zien.

Heb je een Android-smartphone? Dan kan je de app hier downloaden.

Heb je een Apple-smartphone? Dan download je eerst de app Testflight, die je toegang geeft tot de bètaversie van ‘The Belgian Heartbeat’. Download de app hier.

Afspraak een eerste keer op 23 november voor de eerste WK-westrijd van onze Rode Duivels tegen Canada!

Volg de campagne ‘The Belgian Heartbeat’ gedurende het WK 2022 tijdens de wedstrijden van de Rode Duivels op Pickx, het live- en on demandplatform van Proximus.

Kijk wat je leuk vindt, waar en wanneer je wilt.

Ontdek Pickx Inloggen

Top

Top