Deze week in 'Fresh Music': artiesten die hun eigen kledinglijn hebben

Zoals elke week in 'Fresh Music' brengt Ianthe Tavernier je op de hoogte van het laatste nieuws uit de muziekwereld! In deze aflevering heeft ze het over mannelijke sterren die hun eigen kledingmerk hebben gelanceerd. Wanneer een passie voor mode samengaat met een ongekende populariteit, is er geen houden meer aan voor deze zangers die branden van creativiteit.

Jaden Smith

De zoon van Will Smith bewijst zich niet alleen op het witte doek met zijn vader. Je hebt hem als kind vast wel kunnen bewonderen in films als ‘The Pursuit of Happyness’ en ‘The Karate Kid’, maar ondertussen maakt de jongeman ook naam in de muziek- en modewereld. Met zijn eigen kledinglijn MSFTSrep, een acroniem voor ‘Misfits Republic’ wil Jaden mensen inspireren om zichzelf te zijn. Hij gaat tegen gendernormen in en zorgt voor stijlvolle, kleurrijke en speciale stukken. Het is niet de eerste keer dat hij zijn stempel drukt door de grenzen van de mode te verleggen. In 2016 was hij de eerste man die een rok droeg in een Louis Vuitton-reclame. Dit spel met gender gebruikt hij om pesterijen tegen te gaan en te beweren dat iedereen kan dragen wat hij wil. Hij wordt door velen gezien als een vernieuwer in de modewereld.

Pharrell Williams

De zanger van hits als 'Happy' en 'Freedom' heeft al heel lang belangstelling voor mode. Al in 2005 richtte hij zijn eigen kledingmerk op, Billionaire Boys Club. Sindsdien heeft hij samengewerkt met een aantal grote merken en is hij nooit opgehouden naam te maken. Zo lanceerde hij in 2008 een juwelenlijn met Blason, een bril met Louis Vuitton en sportschoenen met Adidas. Voor G-Star Raw creëerde hij een collectie duurzame jeans gemaakt van gerecycled oceaanplastic. Voor Pharrell Williams speelt mode een uiterst belangrijke rol in het vinden van je eigen identiteit. Hij heeft zijn passie dan ook nooit onder stoelen of banken gestoken.

Kanye West

Hoe kunnen we deze man niet noemen in deze lijst? Kanye West beschrijft zichzelf als een echt ‘fashion victim’. Een van de meest in het oog springende voorbeelden van deze passie voor mode is zijn samenwerking met Nike, die resulteerde in het Air Yeezy-model. Gedurende een aantal jaren verblijdde hij zijn fans met 'Yeezy Season'-collecties, die werden gepresenteerd op de meest prestigieuze modeweken. Hij creëert kleding voor zowel mannen als vrouwen, met een speciale touch. Hij kiest voor neutrale tinten en minimalistische silhouetten die sober en stijlvol zijn.
 
Wil je dit en nog meerdere items bekijken op televisie? Kijk dan aanstaande zaterdag 4 september om 19 uur naar ‘Fresh Music’ op Pickx+ (zender 13). Woon je in Brussel en heb je een Nederlandstalig tv-pakket? Dan kan je Pickx+ terugvinden op zender 263. Ontdek het volledig Pickx+-aanbod via de tv-optie ‘All Stars’.

Muziek

Bekijk alles
Top