×
×

Laat u inspireren

Nieuws filtering op :

Uw webshop: 8 gulden regels voor gouden zaken

Laat u inspirerendoor Proximus Bizz team26/04/2016

Uw webshop: 8 gulden regels voor gouden zaken

Comments

De moderne consument is een multi-channelaanhanger. Volgens dat nieuwe axioma moet u ook niet-traditionele paden bewandelen om uw klanten tevreden te houden en nieuwe kopers te vinden. Zoals de exploitatie van een webshop. Hoe begint u eraan en wat moet u vermijden? Enkele gulden regels voor een toegankelijke, aantrekkelijke en klantvriendelijke webshop.

Zorg voor een overzichtelijke homepage

Veel bezoekers hebben is leuk, maar wat voor u telt, is conversie. Bezoekers en (potentiële) klanten moeten meteen wegwijs geraken in uw aanbod. Denk er ook aan dat een professioneel logo het visitekaartje is voor uw webshop.

Maak de navigatie glashelder

De bezoeker moet efficiënt kunnen grasduinen door uw site. Op productpagina’s moet alle aandacht gaan naar het product. Maak uw topbalk zo klein mogelijk, zodat de bezoeker meteen kan focussen op uw aanbod.

Winkelwagen steeds zichtbaar

Onontbeerlijk! Het meest populaire icoontje voor het winkelwagentje is een simpel mandje. Zorg dat het steeds zichtbaar is op het scherm zodat klanten snel producten kunnen toevoegen. Wanneer de klant zijn winkelmandje wil afrekenen, zorg er dan voor dat het snel, veilig en overzichtelijk kan gebeuren. Zo niet, kan dat een goede reden zijn waarom klanten hun winkelmandje niet afrekenen.

Zoekfunctie en login

Kopers moeten ook een account kunnen aanmaken om latere bestellingen te vergemakkelijken, de status van lopende bestellingen na te gaan en hun historiek te bekijken. Biedt u veel producten aan, dan werkt u bovendien best met een zoekfunctie.

Goede en mooie foto's

Het lijkt vanzelfsprekend, toch loopt het hier vaak fout. Mensen willen online dezelfde ervaring als in een winkel. Ze moeten helemaal zeker zijn van een product vooraleer ze het kopen. Zorg dus voor kwalitatieve foto’s met veel details.

Pas klassieke verkooptrucs ook online toe

Mensen zijn gevoelig voor promoties en kortingen, dat kan elke marktkramer u vertellen. U trekt er onmiddellijk de aandacht van de potentiële koper mee. Plaats promoties dus nadrukkelijk in de kijker, reeds op uw homepagina. Denk ook aan overtuigende argumenten als gratis verzending en proefpakketten. Een leuke banner kan wonderen doen.

Support blijft noodzakelijk

Stel mensen voortdurend gerust tijdens het aankoopproces. Ook als ze online shoppen, willen ze een aanspreekpunt voor hun vragen. Vervang de klassieke winkelbediende door een uitgebreide FAQ. Wilt u uw klanten helemaal geruststellen, dan kunt u denken aan 24/7 hotlines en live chats.

Plaats keurmerken

Keurmerken zijn kleine afbeeldingen of logo’s van een externe partij die garanderen dat het veilig is om te winkelen op uw webshop. Dergelijke logo’s geven de klant een gevoel van veiligheid. Dat is essentieel, want bezoekers zijn meer geneigd tot aankopen als ze weten dat dat veilig kan. U vindt de meest betrouwbare Belgisch keurmerken hier op een rij.

Proximus Bizz team

Proximus Bizz team

Proximus Bizz: Een team van meer dan 40 experts die zelfstandigen en kleine ondernemers de beste ideeën en oplossingen aanreiken voor hun noden.

Proximus Bizz: Een team van meer dan 40 experts die zelfstandigen en kleine ondernemers de beste ideeën en oplossingen aanreiken voor hun noden.


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.

Contacteer ons