Wat is OPPO en welke smartphones brengen zij op de markt?

Gepubliceerd op 08/02/2024 in Smartphones

Ben je op zoek naar een moderne, kwalitatieve smartphone aan een redelijk budget? Bekijk dan zeker eens de nieuwe smartphones van OPPO. Het smartphonemerk is aan een stevige opmars bezig op de markt en dat heeft zo zijn redenen. Dit zijn de nieuwste toestellen van OPPO:

OPPO is een onderdeel van BKK Electronics. Dat doet misschien niet meteen een belletje rinkelen, maar het is ook het moederbedrijf achter de merken OnePlus en Vivo. Het Chinese smartphonemerk OPPO is de vijfde grootste smartphonefabrikant ter wereld. Ook in Europa winnen de smartphones aan populariteit, vooral omdat je veel innovatieve functies krijgt voor een redelijk budget. OPPO richt zich in de eerste plaats op het middensegment en high end smartphones met eigenzinnige innovaties en fotografie.

De unieke troef van de OPPO-smartphones is hun snellaadtechnologie ‘Super VOOC’ die ervoor zorgt dat je de smartphones supersnel kan opladen.

De smartphones van OPPO werken met een Android-besturingssysteem, maar OPPO voegde er het ColorOS-systeem aan toe waardoor de toestellen nog een hoop extra functies hebben. Dit zijn hun nieuwste toestellen op de markt:

1. De OPPO Find X5 5G en de Pro X5 5G:

Camera’s zijn een van de belangrijkste elementen voor een smartphone en dat heeft OPPO heel goed begrepen. Met de smartphones uit de OPPO Find X5-serie maak je dan ook in alle omstandigheden knappe beelden.

Bij de Find X5 5G heb je een hoofdcamera van 50 MP, een front camera van 32 MP, een telelens van 13 MP en een Ultra Wide-lens van nog eens 50 MP, allemaal ontwikkeld door Sony. Wil je bij weinig licht fotograferen? Geen enkel probleem met de Night-modus. Een panorama maken, een timelapse of een Dual View video waarbij je zowel met de camera vooraan als achteraan filmt? Het kan allemaal! Met je 5x hybrid optical zoom en 20x digital zoom breng je zelfs onderwerpen veraf perfect in beeld.

Is video meer je ding? Dan zal je graag horen dat de OPPO Find X5 5G filmt in een resolutie van 4K aan 30 fps mét videostabilisatie, zelfs in slow motion! Zo heb je nooit meer bibberige videobeelden.

Wat cameramogelijkheden betreft, is de OPPO Find X5 Pro 5G gelijkaardig aan de andere twee smartphones in deze serie, maar dan met een hoofdcamera van 50 MP zoals de standaard Find X5 5G, een 50 MP wide-angle camera en 13 MP telephotocamera. Ook bij dit model heb je een 5x hybrid optical zoom en 20x digital zoom en je kan gebruikmaken van de handige autofocus. De Pro heeft bovendien nog veel meer modussen voor foto’s, zoals onder andere Long Exposure, Google Lens of Expert-mode. Filmen kan je bovendien ook in 4K met 30 fps.

Meer weten over de OPPO Find X5 5G en de Pro? Lees de volledige review hier.

2. OPPO Reno8 5G en Reno8 Lite 5G

De OPPO Reno8 5G heeft een gloednieuw Streamlined Unibody Design, waarbij alle onderdelen moeiteloos in elkaar overvloeien. Deze lichtgewicht smartphone is immuun voor vieze vingerafdrukken en ligt makkelijk in de hand. Hij is verkrijgbaar in de kleur Shimmer Gold voor wie met dat extra beetje glans door het leven wil gaan of Shimmer Black voor wie kiest voor elegantie met een unieke toets.

Het 6.4 inch beeldscherm heeft een verversingssnelheid van 90Hz en zorgt voor je ogen met de SGS Eye Care-functie. Zo geniet je in alle comfort van je favoriete films en series of games. De smartphone past dankzij zijn Ultra Vision Engine met AI het beeldscherm automatisch aan zodat je steeds heldere, duidelijke beelden krijgt voor al jouw entertainment.

De OPPO Reno8 Lite 5G heeft naast een Qualcomm Snapdragon 695 processor met 5G-ondersteuning nog een hoop andere functies. Zo beschikt het toestel over een kwalitatieve batterij met SuperVOOC-snellaadtechnologie waarmee je razendsnel kan opladen. Ideaal dus om je favoriete series en films te (blijven) streamen!

Alle details over de OPPO Reno8 5G lees je in onze review.

3. OPPO Reno10 Pro 5G

De OPPO Reno10 Pro 5G biedt een 6,7 inch beeldscherm met een screen-to-body ratio van maar liefst 93 procent. In combinatie met een verversingssnelheid van 120 Hz geniet je zo van een perfecte vloeiendheid bij het gamen of streamen van je favoriete films en series.

De smartphone is uitgerust met SUPERVOOC-snellaadtechnologie en de exclusieve Battery Health Engine van OPPO. Met 80W SUPERVOOCTM Flash Charge kan de Reno10 Pro 5G bijvoorbeeld in ongeveer 28 minuten tot 100% worden opgeladen. Met meer opslagruimte, een verbeterd koelingssysteem en het nieuwste ColorOS 13.1, levert de Reno10 Pro 5G sterke en betrouwbare prestaties.

Daarnaast staat hij garant voor een soepele ervaring die tot zeker vier jaar meegaat. De kernprestaties van de Reno10 Pro 5G wordt geleverd door de Snapdragon® 778G 5G. Die zorgt voor superkrachtige rekenprestaties en een snellere 5G-ervaring, allemaal met een lager stroomverbruik.

Meer weten over deze smartphones? Lees onze volledige review!

4. OPPO A57s

De OPPO A57s is een budgetvriendelijke elegante smartphone met een krachtige 5.000mAh-batterij. Met een 33W snellader is je batterij al in 60 tot 90 minuten weer helemaal opgeladen. Hij beschikt over een helder 6,56 inch LCD-beeldscherp dat zelf bij fel zonlicht perfect leesbaar is. Met een verversingssnelheid van 60Hz kan hij op het vlak van vloeiendheid echter niet tippen aan andere OPPO-toestellen uit dit lijstje. Qua camera’s krijg je precies wat je kan verwachten van een budgetsmartphone, met een 13MP hoofdcamera en 8MP frontcamera.

De Oppo A57s is voorzien van een Mediatek Helio G35 processor met 4GB RAM en 128GB opslag.

Klaar om deze smartphone uit te testen? Haast je naar onze webshop.

5. OPPO A98 5G

Camera’s zijn een van de belangrijkste elementen voor een smartphone en dat weet OPPO maar al te goed. Met de OPPO A98 5G maak je dan ook in alle omstandigheden knappe beelden dankzij de vier sterke camera’s. De 64MP hoofdcamera met AI legt alles haarfijn vast en optimaliseert je foto’s meteen door oneffenheden en imperfecties te verwijderen. Je kan voortaan foto’s maken in een ultrascherpe 108MP beeldkwaliteit die zeker de show zullen stelen. Met het AI-kleurenportret tover je de achtergrond om tot artistiek zwart-wit, terwijl de persoon op de voorgrond schittert in volle kleuren.

Samen met de 2MP dieptecamera en 40x microlens heeft fotografie geen geheimen meer voor jou. Zelfs ’s nachts hoef je je niet in te houden, want met de samengestelde multi-frame ruisreductie en HDR-technologie van de nachtmodus creëer je ook ’s nachts verbluffende beelden.

Alles weten over de OPPO A98 5G? Je lees het hier.

Interesse in een van de OPPO-smartphones? Neem dan zeker eens een kijkje in onze webshop en ontdek de verschillende smartphonemodellen van OPPO.

Ontdek OPPO in de webshop!