×
×

Visie

Nieuws filtering op :

InspireIT: dichter bij de klant

Visiedoor One magazine13/07/2015

InspireIT: dichter bij de klant

Comments

Op 9 juni stroomde de Aula Magna in Louvain-la-Neuve vol voor 'InspireIT', het evenement van Proximus dat een overzicht biedt van de hete hangijzers in de ICT-wereld. Proximus koos ook dit keer voor een heel actueel thema: dicht bij de klant staan in een digitale wereld. De aandacht van de klant trekken en vasthouden, dat is een uitdaging voor ieder bedrijf. Voor ICT is daarbij een sleutelrol weggelegd.

De aandachtsboog van de klant is vaak heel kort. De klant stapt sneller over naar een concurrent, gewoon omdat het eenvoudig en gratis kan. Het komt er op aan dat ene digital business moment te vatten en de klant te bieden wat hij op dat moment vraagt. De klant kan het zich ook veroorloven veeleisend te zijn. Het belang van het digitale luik neemt alleen maar toe. De klant maakt zijn keuze grotendeels online. En zijn bevindingen over het product of merk deelt hij ongezouten op sociale media.

“Een bedrijf dat dicht bij de klant wil staan, moet zich bewust zijn van het digital business moment”, zegt Geert Rottier, Director Corporate Market bij Proximus. “Het gaat om het hier en nu. Je moet dat moment opzoeken en erop inspelen met de producten en diensten die de klant op dat moment nodig heeft.” Daar komt een belangrijk digitaal luik bij kijken, met een uitdaging voor de ICT-afdeling. Die moet niet alleen instaan voor de continuïteit van de business van alledag, maar ook inspelen op de nieuwe vraagstukken: de permanente beschikbaarheid van applicaties, big data, het nieuwe werken, het Internet of Things, enzovoort. “Een bedrijf moet onder andere goed nadenken over hoe het omgaat met data in de cloud”, zegt Stefan Bovy, Director Medium Enterprise Market bij Proximus, “wat de impact is op onder meer privacy en security, en welk effect dat heeft op de interactie met de klant.”

Dienstverlening zonder onderbreking

Een enquête die Proximus onder klanten uitvoerde, leverde een interessante lijst ICT-prioriteiten op: bedrijfscontinuïteit garanderen, slimmer samenwerken, zorgen voor gemotiveerde en productieve medewerkers, de klanten tevreden stellen en de business verder innoveren en uitbreiden. “We ondersteunen die noden door de beste technologie en de beste gebruikerservaring te bieden”, zegt Geert Standaert, Chief Technology Officer bij Proximus. “Daarom blijven we investeren, onder meer in 5G en Fiber to the Business. Maar uiteraard gaat het niet alleen om de technologie. Even belangrijk is de samenwerking binnen ecosystemen, die we via het netwerk mogelijk maken.”

De investering in infrastructuur vormt de basisvoorwaarde om beschikbaarheid en continuïteit te garanderen. “Maar onze ambitie ligt niet alleen daar”, zegt Bart Van Den Meersche, Chief Enterprise Market Officer bij Proximus. “Het zijn onze services en oplossingen die het verschil maken voor de business van de klant.” Het gaat om de producten en diensten die een bedrijf effectief dicht bij zijn klanten brengen. Proximus zorgt ervoor dat de medewerkers altijd geconnecteerd zijn, via om het even welk toestel, en dat ze efficiënter kunnen samenwerken. “Ik denk onder meer aan Workplace as-a-Service en onze oplossingen voor de KMO in de cloud”, aldus Bart Van Den Meersche. “We bieden alle mogelijke functionaliteit tegen een vaste prijs per gebruiker per maand. Zo garanderen we bedrijfscontinuïteit en meer efficiëntie tegen transparante en voorspelbare kosten.”

Proximus team

Proximus team

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.