Sms-meldingen over uw mobiel verbruik

We informeren u via sms als u voor een bepaald bedrag gebeld, ge-sms’t en gesurft hebt met uw gsm, tablet of laptop. Zo kunt u uw mobiel verbruik, in België of in het buitenland, voor de resterende aanrekeningsperiode aanpassen.

Gaat u over een bepaald bedrag, dan beperken we automatisch uw mogelijkheid om te surfen via 3G/4G. Zo vermijdt u hoge facturen of aanrekeningen.

Wanneer en hoe krijgt u een sms-melding?

U ontvangt een sms:

  • wanneer u uw bundel om te bellen, sms’en of surfen gedeeltelijk of volledig opgebruikt hebt.
  • wanneer u € 10 en € 50 bovenop uw bundel hebt verbruikt.

De sms’en worden naar het betrokken nummer verstuurd, met een vertraging van maximaal 11 uur en niet tussen middernacht en 7 uur ’s ochtends.
Surft u mobiel op een tablet, een laptop (of een Apple-toestel) dan verschijnt de melding op uw scherm.
U kunt via de MyProximus app uw verbruik op elke moment volgen.

Liever geen sms’en? Of liever bij een andere limiet? Pas dit aan:

Hebt u enkel gsm-nummer(s)?
  1. Log in op MyProximus om uw meldingen aan te passen.
    Pas uw meldingen aan
  2. Scroll naar beneden.
  3. Pas aan bij welke limieten u een sms-melding wenst. Wenst u geen meldingen meer, vink Status wijzigen aan.
  4. Klik op Configureren en Bevestigen
Hebt u ook internet, tv of een vaste lijn?
  1. Log in op MyProximus om uw meldingen aan te passen.
    Pas uw meldingen aan
  2. Selecteer uw gsm-nummer.
  3. Klik de rubriek Mijn belkredieten open en klik vervolgens op Controle van mijn krediet.
  4. Pas aan bij welke limieten binnen uw bundel u een sms-melding wenst en klik op Verdergaan.
  5. Klik de rubriek Controle van de extra kosten.
  6. Pas aan bij welke limieten buiten uw bundel u een sms-melding wenst en klik op Verdergaan.

U kunt ook betaalnummers blokkeren of oproepen en sms’en beperken voor uzelf of voor een ander nummer dat u beheert.

Hoe beperken we de uitgaven voor mobiele data?

Om hoge bedragen voor mobiel internet te vermijden, blokkeren of beperken we uw mogelijkheid om te surfen via 3G/4G.
Hoe dit gebeurt, hangt af van uw locatie en uw abonnement.

U bent binnen de EU:
Hebt u enkel gsm-nummer(s)?

Surft u zonder databundel, dan wordt uw 3G/4G-verbinding verbroken wanneer u € 60 incl. btw aan data hebt verbruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt.
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G vanaf het begin van de volgende aanrekeningsperiode. Contacteer onze klantendienst als u eerder opnieuw wilt surfen.

Surft u met een databundel, dan wordt uw surfsnelheid beperkt tot 128 Kbps als u uw bundel volledig hebt opgebruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer uw bundel volledig opgebruikt is.
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G aan normale snelheid vanaf het begin van de volgende aanrekeningsperiode. Als u eerder opnieuw sneller wilt surfen, kunt u een bijkomende internetbundel aankopen.
Hebt u ook internet, tv of een vaste lijn?

Uw 3G/4G-verbinding wordt verbroken wanneer u € 60 incl. btw aan data boven uw normale abonnement of bundel hebt verbruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G vanaf het begin van de volgende aanrekeningsperiode.
  • Wilt u toch eerder blijven surfen, deactiveer dan de surflimiet en blijf aan kostprijs surfen:
     
    1. Log in op MyProximus om uw surflimiet te deactiveren.
      Deactiveer uw surflimiet
    2. Selecteer uw mobiel abonnement.
    3. Kies Opties > Surflimiet in het buitenland > Geen surflimiet in het buitenland.
    4. Deactiveer uw surflimiet. Let op, u hebt daarna geen surflimiet meer.
U bent buiten de EU:

Uw internetverbinding wordt verbroken zodra u € 60 incl. btw data hebt verbruikt of, als u een abonnement hebt om er goedkoper te surfen, wanneer u € 60 incl. btw meer verbruikt bovenop die bundel.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt.
  • U kunt niet meer surfen via 3G/4G tot aan de volgende aanrekeningsperiode (u hoeft niets te ondernemen - u krijgt sowieso een sms van zodra u weer kunt surfen in het buitenland).
  • Wilt u toch eerder blijven surfen, deactiveer dan de surflimiet en blijf aan kostprijs surfen:
     
    1. Log in op MyProximus om uw surflimiet te deactiveren.
      Deactiveer uw surflimiet
    2. Selecteer uw mobiel abonnement.
    3. Kies Opties > Surflimiet in het buitenland > Geen surflimiet in het buitenland.
    4. Deactiveer uw surflimiet. Let op, u hebt daarna geen surflimiet meer.
Surfbeperking geldt enkel voor 3G/4G
 

Als we uw surfverbruik beperken, geldt dit enkel voor surfen via 3G/4G.
Het blijft altijd mogelijk, ook in het buitenland, om te surfen via wifi of te surfen via een Wi-Fi Hotspot.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.

Contact