×
×

Sms-meldingen over uw mobiel verbruik

U kunt met de MyProximus-app op de voet volgen hoeveel u gebeld, ge-sms’t en gesurft hebt. Als u een mobiel abonnement hebt, sturen we u gratis meldingen over het lopende verbruik binnen en buiten uw maandelijkse bundel. Gaat u ver over uw bundel, wordt surfen via 3G/4G beperkt.

Wanneer een sms-melding? Hoe aanpassen?

U hebt een abonnement met een maandelijkse bundel om te bellen, sms’en of surfen? Dan ontvangt u een sms:

  • wanneer u uw bundel gedeeltelijk of volledig opgebruikt hebt.
  • wanneer u € 10 en € 50 bovenop uw bundel hebt verbruikt.

De sms’en worden meteen naar het betrokken nummer verstuurd. Voor oudere abonnementen kan hier een vertraging (maximaal 11 uur) optreden. We sturen sowieso geen meldingen tussen middernacht en 7 uur ’s ochtends.
Surft u via 3G/4G op een tablet, een laptop (of een Apple-toestel) dan verschijnt de melding op uw scherm.

Zit u bijna aan uw limiet of hebt u uw internetvolume overschreden? U kunt extra data aanschaffen.

Krijgt u liever geen sms’en? Of liever bij een andere limiet? Pas als beheerder dit aan in MyProximus (via de website of, in bepaalde gevallen, via de app). Hoe dit verloopt, hangt af van uw soort factuur.

Hebt u een factuur met een rood overschrijvingsformulier?
  1. Log in op MyProximus om uw meldingen aan te passen.
    Pas uw meldingen aan
  2. Selecteer uw nummer en scroll naar beneden. Klik in de kolom sms-meldingen op Wijzigen.
  3. Pas aan bij welke limieten u een sms-melding wenst. Wenst u geen meldingen meer, vink Status wijzigen aan.
  4. Klik op Configureren en Bevestigen.
Hebt u een factuur zonder rood overschrijvingsformulier?
Hebt u een recent abonnement (Mobilus, Bizz Mobile, …)?
  1. Log in op MyProximus om uw meldingen aan te passen.
    Pas uw meldingen aan
  2. Selecteer uw nummer en klik op Instellingen en vervolgens op Andere.
  3. Vul in bij Stuur me een bericht wanneer ik meer verbruik dan mijn bundel bij welke bedragen boven uw bundel u een sms-melding wenst. Wenst u geen meldingen meer, schuif de knop op Off.
  4. Klik op Bevestigen.
Hebt u een ouder abonnement?
  1. Log in op MyProximus om uw meldingen aan te passen.
    Pas uw meldingen aan
  2. Selecteer uw gsm-nummer. Klik op Meer details over uw belkrediet.
  3. Klik de rubriek Controle van de extra kosten.
  4. Pas aan bij Overschrijding limiet aan bij welk bedrag bovenop uw bundel u een sms-melding wenst en klik op Verdergaan.

U kunt speciale nummers blokkeren of oproepen en sms’en beperken voor uzelf of voor een ander nummer dat u beheert. En we geven u tips om goedkoper te surfen.

Hoe beperken we de uitgaven voor mobiele data?

Om hoge facturen of aanrekeningen te vermijden, beperken of blokkeren we uw mogelijkheid om te surfen via 3G/4G. Hoe dit gebeurt, hangt af van uw locatie, van uw factuur en van uw abonnement.

U bent binnen de EU
Hebt u een factuur met een rood overschrijvingsformulier?

Surft u zonder databundel, dan wordt uw 3G/4G-verbinding verbroken wanneer u € 60 incl. btw aan data hebt verbruikt.

Surft u met een databundel, dan wordt uw surfsnelheid beperkt tot 128 Kbps als u uw bundel volledig hebt opgebruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer uw bundel volledig opgebruikt is.
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G aan normale snelheid vanaf het begin van de volgende aanrekeningsperiode. Als u eerder opnieuw sneller wilt surfen, kunt u een bijkomende internetbundel aankopen.
Hebt u een factuur zonder rood overschrijvingsformulier?

Uw 3G/4G-verbinding wordt verbroken wanneer u € 60 incl. btw aan data boven uw normale bundel hebt verbruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt.
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G vanaf het begin van de volgende aanrekeningsperiode.
  • Wilt u toch blijven surfen, schakel de surflimiet uit en blijf aan kostprijs surfen:

Dit is mogelijk via de MyProximus-app en de MyProximus-website.

Via de app van MyProximus:

  1. Open de app en tik op Producten.
  2. Selecteer, indien nodig, uw mobiel abonnement.
  3. Tik op Instellingen en op Blokkeren.
  4. Schuif bij Surflimiet in het buitenland de knop op Off.
    Let op, u hebt daarna geen surflimiet meer, ook niet voor de volgende maanden.

Via de website van MyProximus:

  1. Log in op MyProximus om de surflimiet uit te schakelen.
    Schakel uw surflimiet uit
  2. Klik op Mijn producten en selecteer uw mobiel abonnement.
  3. Klik op Instellingen. Schuif bij Surflimiet in het buitenland de knop op Off.
    Let op, u hebt daarna geen surflimiet meer, ook niet voor de volgende maanden.
U bent buiten de EU:

Uw internetverbinding wordt verbroken zodra u € 60 incl. btw data hebt verbruikt of, als u een abonnement hebt om er goedkoper te surfen, wanneer u € 60 incl. btw meer verbruikt bovenop die bundel.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt.
  • U kunt niet meer surfen via 3G/4G tot aan de volgende aanrekeningsperiode. U hoeft niets te ondernemen, want u krijgt sowieso een sms van zodra u weer kunt surfen in het buitenland.
  • Wilt u toch blijven surfen, schakel de surflimiet uit en blijf aan kostprijs surfen:

Dit is mogelijk via de MyProximus-app en de MyProximus-website.

Via de app van MyProximus:

  1. Open de app en tik op Producten.
  2. Selecteer, indien nodig, uw mobiel abonnement.
  3. Tik op Instellingen en op Blokkeren.
  4. Schuif bij Surflimiet in het buitenland de knop op Off.
    Let op, u hebt daarna geen surflimiet meer, ook niet voor de volgende maanden.

Via de website van MyProximus:

  1. Log in op MyProximus om de surflimiet uit te schakelen.
    Schakel uw surflimiet uit
  2. Klik op Mijn producten en selecteer uw mobiel abonnement.
  3. Klik op Instellingen. Schuif bij Surflimiet in het buitenland de knop op Off.
    Let op, u hebt daarna geen surflimiet meer, ook niet voor de volgende maanden.
Surfbeperking geldt enkel voor 3G/4G
 

Als we uw surfverbruik beperken, geldt dit enkel voor surfen via 3G/4G. Het blijft altijd mogelijk, ook in het buitenland, om te surfen via wifi of te surfen via een Smart Wi-Fi of Wi-Fi Hotspot.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.