Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Uw verbruik raadplegen

Bekijk uw verbruik met MyProximus. Zo kunt u weten hoeveel en wanneer u data verbruikt hebt en hoeveel, wanneer en met wie u ge-sms’t en gebeld hebt.

Hoe u te werk gaat, hangt af van de periode die u wilt nakijken:

Lopende maand: nog niet aangerekend verbruik

Volg uw verbruik van de lopende maand op de voet. Zo houdt u in het oog dat u niet over uw bundel gaat. Gebruik hiervoor MyProximus:

  • via de app (hoeveel verbruikt)
  • via de website (hoeveel verbruikt + wanneer en met wie gebeld, ge-sms’t)
  • via Google Assistant: met een toestel (speaker, smartphone, …) dat Google Assistant gebruikt, kunt u met stembediening opvragen hoeveel u verbruikt hebt.

Via de MyProximus-app

Via de app ziet u hoeveel u gesurft, gebeld en ge-sms’t hebt. Hebt u deze nog niet, download dan eerst de MyProximus-app.
Standaard ziet u het verbruik van de simkaart in uw gsm of tablet. Wilt u al uw producten (en uw facturen) zien, dan moet u inloggen als beheerder van uw klantnummer. Maar u kunt ook een ander account toevoegen om bijvoorbeeld het verbruik van een familielid of collega te zien.

Ga als volgt te werk:

  1. Open de app en tik op Producten .
  2. Scrol naar het product waarover u meer details wilt zien. Tik erop en tip op Meer details over je verbruik. Afhankelijk van het product, ziet u uw belminuten, sms'en, verbruik van vast internet, data van mobiel internet of tv-aankopen voor de lopende maand. U ziet hoeveel dagen er overblijven van die maand: (aantal) dagen resterend.
  3. U ziet hoeveel u van uw bundel verbruikt hebt voor de lopende maand. Als u een abonnement hebt om onbeperkt te bellen of te sms’en, wordt het aantal belminuten en sms’en niet bijgehouden. Hebt u een abonnement met onbeperkte data, wordt dit wél bijgehouden
  4. Overschrijdt u uw bundel of hebt u kosten buiten uw bundel, verschijnt dit in het rood. U ziet het bedrag dat extra zal aangerekend worden. Wilt u over dit bedrag meer weten (naar wie, wanneer)? Raadpleeg uw verbruik via de MyProximus-website.
  5. U ziet geen of onvolledig verbruik? Raadpleeg de volgende tips.
Uw lopend verbruik via de MyProximus-app raadplegen Bekijk via de MyProximus-app hoeveel u de lopende maand gesurft, gebeld of ge-sms't hebt.

Hoog verbruik? Houd er rekening mee dat het bedrag pas exact is bij het opstellen van uw factuur of aanrekening, wanneer we eventuele kortingen en promoties verrekenen.

Enkele tips over uw verbruik:


Via de MyProximus-website

Via de website ziet u hoeveel u gebeld, ge-sms’t en gesurft hebt, maar ook wanneer en naar wie.
Wilt u al uw producten (en uw facturen) zien, dan moet u inloggen als beheerder van uw account. Anders ziet u enkel het verbruik van uw gsm of tablet.

Ga als volgt te werk:

  1. Log in op MyProximus om uw verbruik in detail te zien.
    Bekijk uw verbruik
  2. U komt terecht op de pagina Mijn Verbruik. U ziet, afhankelijk van het product, uw belminuten, sms'en, vast internet, mobiel internet of tv-aankopen voor de lopende maand.
  3. Klik, bij het product waarvan u het verbruik wilt bekijken, op Meer details van uw verbruik. U ziet op welke datum uw verbruik gestart is en op welke datum deze zal eindigen: van (datum) nog tot (datum). U ziet hoeveel u van uw bundel verbruikt hebt voor de lopende maand. Overschrijdt u uw bundel of hebt u kosten buiten uw bundel, verschijnt dit in het rood. Als u een abonnement hebt om onbeperkt te bellen of te sms’en, worden het aantal belminuten en sms’en niet bijgehouden. Hebt u een abonnement met onbeperkte data, wordt dit wél bijgehouden
    Voor vast internet, kunt u uw verbruik vergelijken met voorgaande maanden.
  4. Wilt u weten wanneer en naar wie u gebeld of ge-sms’t hebt? Wanneer u data verbruikt hebt? Ga als volgt te werk per product:

    • Voor uw gsm klikt u bij Oproepen, Data, Berichten, Mobiele betalingen op Meer details van uw verbruik. Aan de hand van de interactieve pijltjes , ziet u de verbruiksdetails van uw bel-, sms- en dataverkeer van de lopende maand en, als u die gebruikt hebt, de details van speciale nummers en mobiele aankopen (sms-parkeren, televoting, …).
    • Voor uw vast internet, klikt u bij Verbindingsdetails op Meer details van uw verbruik. U ziet op welk moment u hoeveel data gebruikt hebt.
    • Voor uw vaste lijn klikt u bij Oproepen op Meer details van uw verbruik. Aan de hand van de interactieve pijltjes  ziet u de verbruiksdetails van uw belverkeer van de lopende maand.
    • Voor uw tv klikt u, als u bv. een film gehuurd hebt, op Meer details van uw verbruik. Aan de hand van de interactieve pijltjes  ziet u wanneer u voor de lopende maand een film gehuurd hebt
Uw verbruik via de MyProximus website raadplegen. Bekijk via MyProximus hoeveel u gesurft, gebeld of ge-sms’t hebt.

Hoog verbruik? Houd er rekening mee dat het bedrag pas exact is bij het opstellen van uw factuur of aanrekening, wanneer we eventuele kortingen en promoties verrekenen. Tot zolang enkele tips:

Voorbije maanden: al aangerekend verbruik

Bekijk uw verbruik waarvoor u al een factuur of aanrekening ontvangen hebt. U kunt, tot 12 maanden terug, per product of nummer zien hoeveel en wanneer u gebeld, ge-sms’t en gesurft hebt en naar wie en hoeveel dat kostte. We leggen uit uit hoe u te werk gaat.

Bent u Pay&Go?
Ga uw oproepen, sms'en en dataverbruik na. U kunt uw krediet omzetten in data.

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

  • Bel een Bizz Expert op 0800 22 500Ma - za : 08:00 - 22:00

Contact
Hulp nodig?