Geen internet of tv? Onze tips

Hebt u geen internet meer? Doet de tv het niet?  We geven u enkele tips waarmee u de meeste problemen kunt oplossen. Maar begin met te controleren of u uw laatste factuur hebt betaald

Uw internet werkt, maar is te traag? Bekijk eerst onze tips om uw wifi te verbeteren.

Uw afstandsbediening reageert niet normaal? Raadpleeg eerst onze instructies in geval van een probleem met de afstandsbediening.

  • Geen tv
  • Geen internet

Wat is uw decoder?


De decoder is het Proximus-apparaat dat op uw tv is aangesloten.

  • V6 decoder V6 decoder
  • V5c decoder V5c decoder
  • V5 decoder V5 decoder
  • V4 decoder V4 decoder
  • Pickx-app
  • Proximus.be/pickx website
Toon alle opties

Herstart uw V6-decoder


De eenvoudigste oplossing? Start de decoder opnieuw op.

  1. Zet de schakelaar achteraan op uw decoder op 0. Wacht tenminste een tiental seconden.

  2. Zet de schakelaar terug op 1. De controlelampjes aan de voorkant van uw decoder branden nu. Het opstarten is bezig.

  3. Na enkele minuten kunt u opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.

Is uw probleem opgelost?  

Herstart uw V5c-decoder


De eenvoudigste oplossing? Start de decoder opnieuw op.

  1. Zet de schakelaar achteraan op uw decoder op 0. Wacht tenminste een tiental seconden.

  2. Zet de schakelaar terug op 1. De controlelampjes aan de voorkant van uw decoder branden nu. Het opstarten is bezig.

  3. Na enkele minuten kunt u opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.

Is uw probleem opgelost?  

Herstart uw V5-decoder


De eenvoudigste oplossing? Start de decoder opnieuw op.

  1. Zet de schakelaar achteraan op uw decoder op 0. Wacht tenminste een tiental seconden.

  2. Zet de schakelaar terug op 1. De controlelampjes aan de voorkant van uw decoder branden nu. Het opstarten is bezig.

  3. Na enkele minuten kunt u opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.

Herstart uw V4-decoder


De eenvoudigste oplossing? Start de decoder opnieuw op.

  1. Zet de schakelaar achteraan op uw decoder op 0. Wacht tenminste een tiental seconden.

  2. Zet de schakelaar terug op 1. De controlelampjes aan de voorkant van uw decoder branden nu. Het opstarten is bezig.

  3. Na enkele minuten kunt u opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.

Controleer de controlelampjes en de kabels van de V6-decoder


De aan/uit-LED's en de SIG-LED's op de voorkant van uw decoder moeten branden.

  1. Lampje is uit? Controleer of de decoder op een stopcontact is aangesloten en of de schakelaar aan de achterzijde op ON staat.

  2. Is het SIG-lampje uit? Controleer de verbinding aan de ene kant van de Ethernet-kabel in de decoder en aan de andere kant van de modem, PLC, Wi-Fi-Bridge of Wi-Fi Extender.

  3. Controleer ten slotte of de HDMI-kabel aan de ene kant op uw decoder en aan de andere kant op uw tv is aangesloten.

Controleer de controlelampjes en de kabels van de V5c decoder


De aan/uit-LED's en de SIG-LED's op de voorkant van uw decoder moeten branden.

  1. Lampje is uit? Controleer of de decoder op een stopcontact is aangesloten en of de schakelaar aan de achterzijde op ON staat.

  2. Is het SIG-lampje uit? Controleer de verbinding aan de ene kant van de Ethernet-kabel in de decoder en aan de andere kant van de modem, PLC, Wi-Fi-Bridge of Wi-Fi Extender.

  3. Controleer ten slotte of de HDMI of SCART-kabel aan de ene kant op uw decoder en aan de andere kant op uw tv is aangesloten.

Controleer de controlelampjes en de kabels van de V5-decoder


Het aan/uit-lampje op de voorkant van de decoder moet aan zijn.

  1. Lampje is uit? Controleer of de decoder op een stopcontact is aangesloten en of de schakelaar aan de achterzijde AAN staat.

  2. Controleer ook de verbinding aan de ene kant van de Ethernet-kabel in de decoder, aan de andere kant van de modem, PLC, Wi-Fi-Bridge of Wi-Fi Extender.

  3. Controleer tot slot of de HDMI- of Scart/Peritel-kabel aan de ene kant op uw decoder en aan de andere kant op uw tv is aangesloten.

Controleer de kabels van de V4 compact-decoder


  1. Controleer of de decoder op een stopcontact is aangesloten en of de schakelaar aan de achterzijde ON staat.

  2. Controleer de verbinding aan de ene kant van de Ethernet-kabel in de decoder en aan de andere kant van de modem, PLC, Wi-Fi Bridge of Wi-Fi Extender.

  3. Controleer tot slot of de HDMI- of Scart/Peritel-kabel aan de ene kant op uw decoder en aan de andere kant op uw tv is aangesloten.

Controleer of uw tv op het juiste kanaal ingesteld is


Ziet u een blauw, zwart, grijs of een sneeuwscherm op uw scherm? Het is mogelijk dat uw tv niet op het juiste kanaal staat.

  1. Druk op de toets AV, AUX, EXT, Source, Input of HDMI op de afstandsbediening van uw tv.
  2. Ga door tot het Proximus TV-scherm op uw tv verschijnt.

Controleer uw Proximus-afstandsbediening


Controleer de indicator voor het opladen van de batterij aan de onderkant van de afstandsbediening. Is het rood? U moet de batterijen vervangen. Zijn uw batterijen goed? Richt de afstandsbediening op de tv en druk op een knop op de afstandsbediening om van kanaal te veranderen of de decoder uit te schakelen. Reageert de decoder? Als dit het geval is, werkt de afstandsbediening correct. Als dit niet het geval is, reset dan de afstandsbediening:

  1. Druk tegelijkertijd op de toetsen 1 en 6 van de afstandsbediening tot de indicator "TV power" oplicht.

  2. Druk vervolgens achtereenvolgens op de toetsen 9, 8 en 1 en wacht tot de indicator "TV power" dooft.

  3. Druk tot slot tegelijkertijd op de TV-modus en de TV-knoppen. Test de afstandsbediening opnieuw. Reageert de decoder als u op de toetsen van de afstandsbediening drukt?

Herstart andere apparaten


Op welk apparaat is uw decoder aangesloten?

  • PLC Adapter PLC Adapter
  • Wi-Fi Bridge Wi-Fi Bridge
  • Wi-Fi Booster Wi-Fi Booster
  • Wi-Fi Extender Wi-Fi Extender
  • Ruckus Ruckus
  • b-box 3/3V+ b-box 3
  • b-box 3V+ b-box 3V+
  • b-box 2 b-box 2
Toon alle opties

Herstart PLC-adapter


PLC-adapters worden aan de ene kant in de buurt van uw decoder aangesloten via een Ethernet-kabel en aan de andere kant in de buurt van uw modem.

Controleer of de PLC's zijn aangesloten en start ze opnieuw op:

  1. Haal de 1ste PLC-adapter (degene naast de modem) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  2. Haal de 2de PLC-adapter (degene naast de decoder) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Start de decoder dan opnieuw op.

Herstart uw Wi-Fi Bridge


De Wi-Fi Bridge is via een Ethernet-kabel met uw decoder verbonden. Controleer of de Wi-Fi Bridge is aangesloten en start hem opnieuw op:

  1. Druk op de power-knop op de achterkant van de Wi-Fi Bridge om die uit te zetten. Wacht 10 seconden.

  2. Druk nogmaals op de power-knop om de Wi-Fi Bridge opnieuw aan te schakelen.

  3. Indien u over meerdere Wi-Fi Bridge beschikt, moet u elke Wi-Fi Bridge heropstarten.

Start de decoder dan opnieuw op.

Herstart uw Wi-Fi Extender


Wi-Fi Extender worden aan de ene kant in de buurt van uw decoder aangesloten via een Ethernet-kabel en aan de andere kant in de buurt van uw modem.

Controleer of de Wi-Fi Extender is aangesloten en start ze opnieuw op:

  1. Haal de 1ste Wi-Fi Extender (degene naast de modem) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  2. Haal de 2de Wi-Fi Extender (degene naast de decoder) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Start de decoder dan opnieuw op.

Start uw Wi-Fi Booster opnieuw op


We zullen nu uw Wi-Fi Booster opnieuw opstarten.

  1. Druk op de knop bovenaan de Wi-Fi Booster. De lampjes gaan uit.

  2. Wacht 5 seconden en druk daarna weer op de knop om uw Wi-Fi Booster weer aan te zetten.

  3. Indien u over meerdere Wi-Fi Booster beschikt, moet u elke Wi-Fi Booster heropstarten.

Start de decoder dan opnieuw op.

Herstart uw Ruckus


Controleer of de Ruckus zijn aangesloten en start ze opnieuw op:

  1. Ontkoppel de zwarte voedingskabel achteraan het 1ste Ruckus-toestel (bv. de Ruckus-zender, naast de modem) en sluit hem opnieuw aan.

  2. Ontkoppel de zwarte voedingskabel achteraan het 2de Ruckus-toestel (bv. de Ruckus-ontvanger, naast de decoder) en sluit hem opnieuw aan.

  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Start de decoder dan opnieuw op.

Wat is uw modem b-box?


Welke van deze b-box-modems zijn aangesloten op uw installatie?

  • b-box 3/3V+ b-box 3
  • b-box 3/3V+ b-box 3V+
  • b-box 2 b-box 2
Toon alle opties

Herstart uw b-box 2 modem


  1. Druk op de knop on-off om de modem uit te zetten. U zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de modem uitgaan. Wacht 10 seconden.

  2. Druk opnieuw op de knop on-off om de modem terug aan te schakelen.

  3. Wacht even tot de volgende controlelampjes (DSL of XDSL) op uw modem blijven branden.

Hebt u een fibermodem?


Is uw b-box 3 V+ verbonden met een fibermodem (wit of zwart) via een kabel die vertrekt uit de rode poort van de b-box? Bevinden beide toestellen zich in uw woning of kantoor? Zo ja, klik dan op 'b-box 3 V+ en fiber'. Zo neen, klik dan op 'b-box 3 V+'.

  • b-box 3/3V+ b-box 3V+
  • b-box 2 b-box 3V+ en fiber
Toon alle opties

Start uw fibermodem opnieuw op


U gaat nu uw fibermodem weer opstarten indien hij zich in uw woning of kantoor vlak bij uw modem bevindt.
  1. Druk op de knop aan de achterkant van de fibermodem. De lampjes gaan uit.

  2. Wacht 10 seconden.

  3. Druk opnieuw op de knop aan de achterkant van de fibermodem om hem weer aan te zetten.

  4. Wacht tot de lampjes weer branden.

Controleer de lampjes van uw fibermodem


Controleer de lampjes van de fibermodem. Indien ze uit zijn, ga dan na of de modem is aangesloten op het stroomnet en druk opnieuw op de power-knop. Als een van de lampjes rood blijft, contacteer ons dan onmiddellijk.

Herstart uw b-box 3/3V+ modem


  1. Druk op de knop on-off om de modem uit te zetten. U zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de modem uitgaan. Wacht 10 seconden.

  2. Druk opnieuw op de knop on-off om de modem terug aan te schakelen.

  3. Wacht even tot de volgende controlelampjes (DSL of XDSL) op uw modem blijven branden.

Controleer de lampjes op uw b-box 2-modem


  1. Het lampje Power moet branden. Is het uit? Zet de schakelaar op I.

  2. Het lampje DSL moet branden. Is het uit? Zorg ervoor dat de kabel tussen de DSL-aansluiting en het stopcontact goed is aangesloten.

  3. Het lampje LAN moet branden als een kabel is aangesloten op een gele aansluiting aan de achterkant van de modem. Is het uit? Controleer of de kabels correct zijn aangesloten.

Controleer de lampjes op uw b-box 3/3V+


  1. Het lampje Power moet branden. Is het uit? Zet de schakelaar op I.

  2. Het lampje DSL moet branden als u geen fiber hebt. Is het uit? Zorg ervoor dat de kabel tussen de DSL-aansluiting en het stopcontact goed is aangesloten. 

  3. Het lampje WAN moet branden als u fiber hebt. Is het uit? Controleer of de kabel tussen de WAN-poort en de fibermodem correct is aangesloten. 

  4. Het lampje LAN moet branden als een kabel is aangesloten op een gele aansluiting aan de achterkant van de modem. Is het uit? Controleer of de kabels correct zijn aangesloten. 

  5. Het lampje Wi-Fi moet branden als uw tv is verbonden met een Wi-Fi Bridge. Is het uit? Hou de on/off-knop onder het wifi-controlelampje 3 seconden ingedrukt om het draadloze netwerk te heractiveren. 

Rood lampje ? Herstart uw b-box. Het lampje blijft rood na de herstart? Neem contact met ons op.
De LAN- en wifi-controlelampjes staan op rood?
Staan de LAN- en wifi-controlelampjes op rood? Dan is er waarschijnlijk een IP-adresconflict tussen uw toestellen. Wat te doen?
  1. Herstart uw modem: schakel uw modem uit door op de on/off-knop achteraan het toestel te drukken. Wacht enkele seconden en zet de modem dan opnieuw aan.
  2. Als de ledlampjes rood blijven, ga dan naar de interface van uw modem via het adres http://192.168.1.1.
  3. Log in op de modem met het User password (te vinden onderaan of achteraan de modem). Selecteer User als gebruikersnaam en voer dan het user password in. Dat staat onderaan of achteraan op de modem. Klik tot slot op de knop Inloggen.
  4. Op de startpagina van de modem ziet u een lijst van geconnecteerde en actieve toestellen (vet of rood omkaderd). Ga na of er twee toestellen zijn met hetzelfde IP-adres, bv. 168.205.11.1.
  5. Is dat het geval? Klik dan op het kruisje naast de naam van het toestel. Het toestel verdwijnt uit de lijst en zal nadien herconnecteren en normaal gezien een nieuw IP-adres krijgen.
Is uw probleem nog niet opgelost? Contacteer ons.

Wat is uw decoder?


Wij resetten uw decoder. Decoder resetten heeft geen invloed op uw opnamen.

  • V6 decoder V6 decoder
  • V5c decoder V5c decoder
  • V5 decoder V5 decoder
  • V4 decoder V4 decoder
Toon alle opties

Reset uw V6 decoder


  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan uw decoder om hem uit te schakelen.

  2. Druk op de Reset-knop achteraan uw decoder met een puntig voorwerp, zoals een tandenstoker, de punt van een balpen of een paperclip.

  3. Terwijl u op de Reset-knop drukt, drukt u tegelijk op de On/Off-schakelaar om hem in de positie I te zetten.

  4. Laat de Reset-knop los wanneer het updatescherm op uw tv-toestel verschijnt, ofwel na 15 seconden.

  5. Wacht een dertigtal minuten. Uw decoder zal volledig worden geherinitialiseerd.

Reset uw V5c decoder


  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan uw decoder om hem uit te schakelen.

  2. Druk op de Reset-knop achteraan uw decoder met een puntig voorwerp, zoals een tandenstoker, de punt van een balpen of een paperclip.

  3. Terwijl u op de Reset-knop drukt, drukt u tegelijk op de On/Off-schakelaar om hem in de positie I te zetten.

  4. Laat de Reset-knop los wanneer het updatescherm op uw tv-toestel verschijnt, ofwel na 15 seconden.

  5. Wacht een dertigtal minuten. Uw decoder zal volledig worden geherinitialiseerd.

Reset uw V5 decoder


  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan uw decoder om hem op 0 te zetten. Wacht 4 seconden.

  2. Houd tegelijk de ^ en tv-knoppen aan de voorzijde van uw decoder ingedrukt.

    .
  3. Druk opnieuw op de On/Off-schakelaar aan de achterzijde van uw decoder terwijl u de ^ en tv-knoppen aan de voorzijde van uw decoder ingedrukt houdt.

  4. Houd de ^ en tv-knoppen ingedrukt tot het scherm van de decoder Waking UP + te zien geeft. U kunt nu de ingedrukte toetsen loslaten.

  5. Indien de boodschap Hello DRA/Start DRA verschijnt, betekent dit dat de herinitialisatie correct verloopt. Krijgt u deze boodschap niet, dan dient u het herinitialiseren opnieuw te lanceren.

  6. Wacht een dertigtal minuten. Uw decoder zal volledig worden geherinitialiseerd.

Contacteer ons


Hebben deze tips u helaas niet geholpen? Contacteer ons. We zijn er om u te helpen.

Uw tv werkt weer


We zijn blij dat uw televisie weer werkt.

Als u uw Proximus-afstandsbediening opnieuw moest instellen, kunt u deze nu universeel maken of radiofrequenties of Bluetooth herstellen.

Hoe maakt u verbinding met het internet?


Thuis via een modem? Of buiten via 4G of Public Wi-Fi?

  • b-box 3/3V+ Thuis - b-box 3
  • b-box 3V+ Thuis - b-box 3V+
  • b-box 2 Thuis - b-box 2
  • Buiten - mobiele data (4G)
  • Buiten - Public Wi-Fi hotspot
Toon alle opties

Hebt u een glasvezelmodem?


Is uw b-box 3 V+ verbonden met een glasvezelmodem (wit of zwart) via een kabel die vertrekt uit de rode poort van de b-box? Bevinden beide toestellen zich in uw woning of kantoor? Zo ja, klik dan op 'b-box 3 V+ en glasvezel'. Zo neen, klik dan op 'b-box 3 V+'.

  • b-box 3/3V+ b-box 3V+
  • b-box 2 b-box 3V+ en glasvezel
Toon alle opties

Start uw glasvezelmodem opnieuw op


U gaat nu uw glasvezelmodem weer opstarten indien hij zich in uw woning of kantoor vlak bij uw modem bevindt.
  1. Druk op de knop aan de achterkant van de glasvezelmodem. De lampjes gaan uit.

  2. Wacht 10 seconden.

  3. Druk opnieuw op de knop aan de achterkant van de glasvezelmodem om hem weer aan te zetten.

  4. Wacht tot de lampjes weer branden.

Controleer de lampjes van uw glasvezelmodem


Controleer de lampjes van de glasvezelmodem. Indien ze uit zijn, ga dan na of de modem is aangesloten op het stroomnet en druk opnieuw op de power-knop. Als een van de lampjes rood blijft, contacteer ons dan onmiddellijk.

Herstart uw b-box 3/3V+ modem


  1. Druk op de knop on-off om de modem uit te zetten. U zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de modem uitgaan. Wacht 10 seconden.

  2. Druk opnieuw op de knop on-off om de modem terug aan te schakelen.

  3. Wacht even tot de volgende controlelampjes (DSL of XDSL) op uw modem blijven branden.

Herstart uw b-box 2 modem


  1. Druk op de knop on-off om de modem uit te zetten. U zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de modem uitgaan. Wacht 10 seconden.

  2. Druk opnieuw op de knop on-off om de modem terug aan te schakelen.

  3. Wacht even tot de volgende controlelampjes (DSL of XDSL) op uw modem blijven branden.

Controleer de lampjes op uw b-box 3-modem


  1. Het lampje Power moet branden. Is het uit? Zet de schakelaar op I.

  2. Het lampje DSL moet branden als u geen glasvezel hebt. Is het uit? Zorg ervoor dat de kabel tussen de DSL-aansluiting en het stopcontact goed is aangesloten.

  3. Het lampje WAN moet branden als u glasvezel hebt. Is het uit? Controleer of de kabel tussen de WAN-poort en de glasvezelmodem correct is aangesloten.

  4. Het lampje LAN moet branden als een kabel is aangesloten op een gele aansluiting aan de achterkant van de modem. Is het uit? Controleer of de kabels correct zijn aangesloten.

  5. Het lampje wifi moet branden als uw computer of gsm is verbonden met wifi. Is het uit? Hou de on/off-knop onder het wifi-controlelampje 3 seconden ingedrukt om het draadloze netwerk te heractiveren.

Rood lampje ? Herstart uw b-box. Het lampje blijft rood na de herstart? Neem contact met ons op.
De LAN- en wifi-controlelampjes staan op rood?
Staan de LAN- en wifi-controlelampjes op rood? Dan is er waarschijnlijk een IP-adresconflict tussen uw toestellen. Wat te doen?
  1. Herstart uw modem: schakel uw modem uit door op de on/off-knop achteraan het toestel te drukken. Wacht enkele seconden en zet de modem dan opnieuw aan.
  2. Als de ledlampjes rood blijven, ga dan naar de interface van uw modem via het adres http://192.168.1.1.
  3. Log in op de modem met het User password (te vinden onderaan of achteraan de modem). Selecteer User als gebruikersnaam en voer dan het user password in. Dat staat onderaan of achteraan op de modem. Klik tot slot op de knop Inloggen.
  4. Op de startpagina van de modem ziet u een lijst van geconnecteerde en actieve toestellen (vet of rood omkaderd). Ga na of er twee toestellen zijn met hetzelfde IP-adres, bv. 168.205.11.1.
  5. Is dat het geval? Klik dan op het kruisje naast de naam van het toestel. Het toestel verdwijnt uit de lijst en zal nadien herconnecteren en normaal gezien een nieuw IP-adres krijgen.
Is uw probleem nog niet opgelost? Contacteer ons.

Controleer de lampjes op uw b-box 2-modem


  1. Het lampje Power moet branden. Is het uit? Zet de schakelaar op I.

  2. Het lampje DSL moet branden. Is het uit? Zorg ervoor dat de kabel tussen de DSL-aansluiting en het stopcontact goed is aangesloten.

  3. Het lampje LAN moet branden als een kabel is aangesloten op een gele aansluiting aan de achterkant van de modem. Is het uit? Controleer of de kabels correct zijn aangesloten.

Herstart andere apparaten


Op welk apparaat is uw modem aangesloten?

  • PLC Adapter PLC Adapter
  • Wi-Fi Extender Wi-Fi Extender
  • Wi-Fi Booster Wi-Fi Booster
  • Computer, gsm
Toon alle opties

Herstart PLC-adapter


De PLC-adapters worden aangesloten aan de ene kant in de buurt van de plaats waar u uw gsm of computer gebruikt, en aan de andere kant in de buurt van uw modem.

Controleer of de PLC's zijn aangesloten en start ze opnieuw op:

  1. Haal de 1ste PLC-adapter (degene naast de modem) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  2. Haal de 2de PLC-adapter (degene naast de apparat) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Herstart uw Wi-Fi Extender


Wi-Fi Extender worden aangesloten aan de ene kant in de buurt van de plaats waar u uw gsm of computer gebruikt, en aan de andere kant in de buurt van uw modem..

Controleer of de Wi-Fi Extender is aangesloten en start ze opnieuw op:

  1. Haal de 1ste Wi-Fi Extender (degene naast de modem) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  2. Haal de 2de Wi-Fi Extender (degene naast de apparat) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Start uw Wi-Fi Booster opnieuw op


We zullen nu uw Wi-Fi Booster opnieuw opstarten.

  1. Druk op de knop bovenaan de Wi-Fi Booster. De lampjes gaan uit.

  2. Wacht 5 seconden en druk daarna weer op de knop om uw Wi-Fi Booster weer aan te zetten.

  3. Indien u over meerdere Wi-Fi Bridge beschikt, moet u elke Wi-Fi Bridge heropstarten.

Start de decoder dan opnieuw op.

Herstart uw apparaat


Start het toestel dat niet meer over een internetverbinding beschikt opnieuw op: computer, gsm, tablet... De procedure verschilt naargelang het toestel.

Controleer uw wifi


Nog steeds geen wifi op uw mobiele telefoon of computer?

Ga in de buurt van uw modem staan terwijl het apparaat op de wifi is aangesloten:

  1. Controleer of het wifi-lampje op uw modem brandt.
  2. Controleer of uw toestel is verbonden met het netwerk van uw modem. De netwerknaam wordt aangegeven op een label op de achterkant (of onderkant) van uw modem naast het woord SSID, tenzij u deze hebt gewijzigd.

Via de Pickx-app


Kunt u geen tv kijken op uw gsm of tablet via de Pickx-app? Wat is precies het probleem?

  • U hebt de Pickx-app nog niet geïnstalleerd? We leggen uit hoe deze te installeren.
  • U hebt de Pickx-app al geïnstalleerd maar u kunt deze niet meer gebruiken? Sluit de app en start hem opnieuw op. Werkt het niet beter? Bezoek onze helppagina.

Via de website www.proximus.be/pickx


Kunt u geen tv kijken op www.proximus.be/pickx?
Wat is precies het probleem?

  • Kent u de login en het wachtwoord niet? Dit is de login en het paswoord van de beheerder van uw MyProximus-account. Weet u niet wat een beheerder is? We zullen het u uitleggen. U bent uw inloggegevens vergeten of u hebt geen MyProximus-account? Maak uw account aan of vind uw gegevens terug.
  • Is er een probleem met uw internetbrowser (Chrome, Firefox, Explorer...)? www.proximus.be/pickx is alleen beschikbaar voor sommige browsers en besturingssystemen. Raadpleeg de lijst.
  • Bent u niet verbonden met het internet? Bekijk onze tips voor verbinding via wifi of 4G.
  • U ontvangt een bericht dat u niet in de Europese Unie bent: maak verbinding via wifi of schakel de locatie op uw toestel in.

Hebt u nog een ander probleem? Bezoek onze helppagina over het verbinden met de Pickx website.

Via mobiele data (4G)


Kunt u geen verbinding maken met mobiel internet via 4G?
  • Controleer op uw toestel of het netwerksymbool voldoende signaalsterkte () heeft. Als u het netwerksymbool niet ziet of wanneer de signaalsterkte onvoldoende is, test uw toestel op een andere plaats, liefst buiten, waar de kans op storingen kleiner is.
  • Start uw toestel opnieuw op.
  • Gebruik de juiste instellingen en zorg dat uw dataverbruik aan staat op uw toestel.
  • Controleer op de MyProximus-app of MyProximus-website of uw mobiele data niet geblokkeerd is. Dit kan gebeuren als:

Via een Public Wi-Fi-hotspot


Wilt u verbinding maken met het internet buiten uw huis, zonder gebruik te maken van mobiele data (4G)? Gebruikt u in dit geval Public Wi-Fi? 

We leggen u uit hoe het te installeren of herinstalleren op uw toestel. Werkt het nog steeds niet? Bezoek onze helppagina.

Uw internetverbinding werkt niet?


De wifi is actief op uw apparaat, de kabels zijn goed aangesloten, de lampjes op uw modem branden en u hebt nog steeds geen internet? Neem contact op met onze technische dienst, wij helpen u graag verder.

Uw internetverbinding werkt weer


We zijn blij dat uw internetverbinding weer werkt. Als u een wifi-verbinding hebt, raden wij u aan onze tips te raadplegen om uw wifi-verbinding te verbeteren en onze Home Optimizer-app te downloaden.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u