Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Geen inkomende of uitgaande oproepen op je gsm?

Kan je niet bellen of niet gebeld worden op je gsm of smartphone? Meestal kan je het probleem eenvoudig oplossen zonder onze technische dienst te moeten bellen.

Kan je niet surfen? Controleer de instellingen voor 5G, 4G of 3G.


Geen inkomende oproepen


 

Herstart je toestel

Net zoals andere elektronische toestellen kan je gsm of smartphone al wel eens een probleem ondervinden. Schakel je toestel een 30-tal seconden uit en zet het weer aan.

Controleer het netwerk op je toestel

Als je op je toestel het netwerksymbool met voldoende signaalsterkte (Symbool voor signaalsterkte op uw gsm of smartphone) ziet, ga dan verder naar stap 3. Als je het netwerksymbool niet ziet of wanneer de signaalsterkte onvoldoende is, volg dan de stappen hieronder:

  1. Controleer of de vliegtuigmodus (Symbool voor vliegtuigmodus) van je toestel uitstaat door omhoog of omlaag te swipen op het startscherm.
  2. Stel je gsm of tablet in om handmatig het Proximus-netwerk te kiezen.
  3. Is de signaalsterkte onvoldoende (Symbool voor onvoldoende signaalsterkte)? Test je toestel op een andere plaats, liefst buiten, waar de kans op storingen kleiner is.

 Schakel 'niet storen' uit

‘Niet storen’ wordt vaak per ongeluk geactiveerd (vooral op iOS toestellen) en zorgt ervoor dat het geluid voor oproepen, waarschuwingen en meldingen uitgeschakeld is wanneer je toestel vergrendeld is. Volg de stappen hieronder om de functie uit te schakelen:

Op iOS kan dit op 2 verschillende manieren:

  • Swipe omhoog of omlaag op het startscherm en tik op Symbool voor 'niet storen' (maan).
  • Ga naar Instellingen en tik op Niet storen. Beweeg de slider naast Niet storen naar links.
Nog hulp nodig?

Je vindt meer uitleg over het gebruik van ‘niet storen’ op je iPhone, iPad of iPod op www.apple.com.

  1. Tik op Instellingen.
  2. Tik op Geluiden. Dit menu heet op verschillende Android versies ook Geluiden & meldingen of Geluiden & trillen.
  3. Tik op Niet storen en schakel de functie uit door de slider naar links te bewegen of via het menu in de rechterbovenhoek.

 Schakel oproepdoorschakelingen uit

Schakel oproepdoorschakelingen uit, want deze kunnen ervoor zorgen dat je gsm niet meer rinkelt of dat je oproepen meteen naar voicemail of een ander nummer doorgeschakeld worden.

 Hebt je een Pay&Go-kaart? Controleer de geldigheidsduur

Kijk de geldigheidsduur van je Pay&Go-kaart na. Als je Pay&Go-kaart niet meer geldig is, dan moet je een nieuwe kaart kopen.

Controleer je simkaart

Test je simkaart in een ander toestel. Als je simkaart in een ander toestel werkt, dan is er een probleem met je toestel. Neem contact op met de fabrikant van je toestel of reset je toestel naar fabrieksinstellingen. Let op: Een reset kan ervoor zorgen dat bepaalde gegevens of instellingen verloren gaan.

Je simkaart werkt niet in een ander toestel, Je hebt je simkaart al langer dan 4 jaar of je simkaartnummer begint NIET met ‘2100’? Ruil je simkaart gratis om in een verkooppunt.

Is het probleem niet opgelost? Contacteer ons. We zijn er om je te helpen.


Geen uitgaande oproepen


 

Herstart je toestel

Een eenvoudige oplossing? Net zoals andere elektrische toestellen kan je gsm of smartphone al wel eens een probleem ondervinden. Schakel je toestel een 30-tal seconden uit en zet het weer aan.

Controleer het netwerk op je toestel

Als je op je toestel het netwerksymbool met voldoende signaalsterkte (Symbool voor signaalsterkte op uw gsm of smartphone) ziet, ga dan verder naar stap 3. Als je het netwerksymbool niet ziet of wanneer de signaalsterkte onvoldoende is, volg dan de stappen hieronder:

  1. Controleer of de vliegtuigmodus (Symbool voor vliegtuigmodus) van je toestel uitstaat door omhoog of omlaag te swipen op het startscherm.
  2. Stel je gsm of tablet in om handmatig het Proximus-netwerk te kiezen. 
  3. Is de signaalsterkte onvoldoende (Symbool voor onvoldoende signaalsterkte)? Test je toestel op een andere plaats, liefst buiten, waar de kans op storingen kleiner is.

 Schakel oproepblokkeringen uit

Schakel oproepblokkeringen uit, want deze kunnen ervoor zorgen dat je naar geen enkel nummer of naar bepaalde nummers (bv. betaalnummers, buitenlandse nummers, .enz.) niet meer kunt bellen.

Ben je in het buitenland en heb je een blokkering voor roaming geactiveerd? Vraag de beheerder van je abonnement of je werkgever om onze klantendienst te contacteren.

 Heb je een Pay&Go-kaart? Controleer je saldo en geldigheidsduur

Kijk het belkrediet en de geldigheidsduur van je Pay&Go-kaart na. Herlaad je Pay&Go-kaart als er onvoldoende saldo beschikbaar is of koop een nieuwe kaart als ze niet meer geldig is.

Controleer je simkaart

Test je simkaart in een ander toestel. Als je simkaart in een ander toestel werkt, dan is er een probleem met je toestel. Neem contact op met de fabrikant van je toestel of reset je toestel naar fabrieksinstellingen. Let op: Een reset kan ervoor zorgen dat bepaalde gegevens of instellingen verloren gaan.

Je simkaart werkt niet in een ander toestel, je hebt je simkaart al langer dan 4 jaar of je simkaartnummer begint NIET met ‘2100’? Ruil je simkaart gratis om in een verkooppunt.

Is het probleem niet opgelost? Contacteer ons. We zijn er om je te helpen.

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.