×
×

Geen inkomende of uitgaande oproepen op uw gsm?

Kunt u niet bellen of niet gebeld worden op uw gsm of smartphone? Meestal kunt u het probleem eenvoudig oplossen zonder onze technische dienst te moeten bellen.


Geen inkomende oproepen


 

Herstart uw toestel

Net zoals andere elektronische toestellen kan uw gsm of smartphone al wel eens een probleem ondervinden. Schakel uw toestel een 30-tal seconden uit en zet het weer aan.

Controleer het netwerk op uw toestel

Als u op uw toestel het netwerksymbool met voldoende signaalsterkte (Symbool voor signaalsterkte op uw gsm of smartphone) ziet, ga dan verder naar stap 3. Als u het netwerksymbool niet ziet of wanneer de signaalsterkte onvoldoende is, volg dan de stappen hieronder:

  1. Controleer of de vliegtuigmodus (Symbool voor vliegtuigmodus) van uw toestel uitstaat door omhoog of omlaag te swipen op het startscherm.
  2. Stel uw gsm of tablet in om handmatig het Proximus-netwerk te kiezen. Kies uw toestel en selecteer ‘gebruik in het buitenland’ (ook als u in België bent) voor de juiste instructies.
  3. Is de signaalsterkte onvoldoende (Symbool voor onvoldoende signaalsterkte)? Test uw toestel op een andere plaats, liefst buiten, waar de kans op storingen kleiner is.

 Schakel 'niet storen' uit

‘Niet storen’ wordt vaak per ongeluk geactiveerd (vooral op iOS toestellen) en zorgt ervoor dat het geluid voor oproepen, waarschuwingen en meldingen uitgeschakeld is wanneer uw toestel vergrendeld is. Volg de stappen hieronder om de functie uit te schakelen:

iOS

Op iOS kan dit op 2 verschillende manieren:

  • Swipe omhoog of omlaag op het startscherm en tik op Symbool voor 'niet storen' (maan).
  • Ga naar Instellingen en tik op Niet storen. Beweeg de slider naast Niet storen naar links.
Nog hulp nodig?

U vindt meer uitleg over het gebruik van ‘niet storen’ op uw iPhone, iPad of iPod op www.apple.com.

Android
  1. Tik op Instellingen.
  2. Tik op Geluiden. Dit menu heet op verschillende Android versies ook Geluiden & meldingen of Geluiden & trillen.
  3. Tik op Niet storen en schakel de functie uit door de slider naar links te bewegen of via het menu in de rechterbovenhoek.

 Schakel oproepdoorschakelingen uit

Schakel oproepdoorschakelingen uit, want deze kunnen ervoor zorgen dat uw gsm niet meer rinkelt of dat uw oproepen meteen naar voicemail of een ander nummer doorgeschakeld worden.

 Hebt u een Pay&Go-kaart? Controleer de geldigheidsduur

Kijk de geldigheidsduur van uw Pay&Go-kaart na. Als uw Pay&Go-kaart niet meer geldig is, dan moet u een nieuwe kaart kopen.

Controleer uw simkaart

Test uw simkaart in een ander toestel. Als uw simkaart in een ander toestel werkt, dan is er een probleem met uw toestel. Neem contact op met de fabrikant van uw toestel of reset uw toestel naar fabrieksinstellingen. Let op: Een reset kan ervoor zorgen dat bepaalde gegevens of instellingen verloren gaan.

Uw simkaart werkt niet in een ander toestel, u hebt uw simkaart al langer dan 4 jaar of uw simkaartnummer begint NIET met ‘2100’? Ruil uw simkaart gratis om in een verkooppunt.

Is het probleem niet opgelost? Contacteer ons. We zijn er om u te helpen.


Geen uitgaande oproepen


 

Herstart uw toestel

Een eenvoudige oplossing? Net zoals andere elektrische toestellen kan uw gsm of smartphone al wel eens een probleem ondervinden. Schakel uw toestel een 30-tal seconden uit en zet het weer aan.

Controleer het netwerk op uw toestel

Als u op uw toestel het netwerksymbool met voldoende signaalsterkte (Symbool voor signaalsterkte op uw gsm of smartphone) ziet, ga dan verder naar stap 3. Als u het netwerksymbool niet ziet of wanneer de signaalsterkte onvoldoende is, volg dan de stappen hieronder:

  1. Controleer of de vliegtuigmodus (Symbool voor vliegtuigmodus) van uw toestel uitstaat door omhoog of omlaag te swipen op het startscherm.
  2. Stel uw gsm of tablet in om handmatig het Proximus-netwerk te kiezen. Kies uw toestel en selecteer ‘gebruik in het buitenland’ (ook als u in België bent) voor de juiste instructies.
  3. Is de signaalsterkte onvoldoende (Symbool voor onvoldoende signaalsterkte)? Test uw toestel op een andere plaats, liefst buiten, waar de kans op storingen kleiner is.

 Schakel oproepblokkeringen uit

Schakel oproepblokkeringen uit, want deze kunnen ervoor zorgen dat u naar geen enkel nummer of naar bepaalde nummers (bv. betaalnummers, buitenlandse nummers, .enz.) niet meer kunt bellen.

Bent u in het buitenland en hebt u een blokkering voor roaming geactiveerd? Vraag de beheerder van uw abonnement of uw werkgever om onze klantendienst te contacteren.

 Hebt u een Pay&Go-kaart? Controleer uw saldo en geldigheidsduur

Kijk het belkrediet en de geldigheidsduur van uw Pay&Go-kaart na. Herlaad uw Pay&Go-kaart herladen als er onvoldoende saldo beschikbaar is of koop een nieuwe kaart als ze niet meer geldig is.

Controleer uw simkaart

Test uw simkaart in een ander toestel. Als uw simkaart in een ander toestel werkt, dan is er een probleem met uw toestel. Neem contact op met de fabrikant van uw toestel of reset uw toestel naar fabrieksinstellingen. Let op: Een reset kan ervoor zorgen dat bepaalde gegevens of instellingen verloren gaan.

Uw simkaart werkt niet in een ander toestel, u hebt uw simkaart al langer dan 4 jaar of uw simkaartnummer begint NIET met ‘2100’? Ruil uw simkaart gratis om in een verkooppunt.

Is het probleem niet opgelost? Contacteer ons. We zijn er om u te helpen.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

MyProximus

Bekijk uw verbruik en facturen online.

MyProximus

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.