×
×

Uw pukcode terugvinden om uw simkaart te deblokkeren

Bent u uw pincode vergeten? Als u uw pincode kwijt bent, moet u zelf een nieuwe kiezen. Geef daarom 3 keer een verkeerde pincode in. Daarna geeft u uw pukcode in en kunt u een nieuwe pincode kiezen.
Hebt u 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd? Voer dan de pukcode in om de simkaart van uw gsm te deblokkeren en kies een nieuwe pincode.

U kunt uw pukcode op 2 manieren terugvinden:

Uw pukcode terugvinden via de MyProximus website

  1. Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.
    Bekijk uw producten
    Opgelet: In sommige gevallen moet u beheerder in MyProximus zijn om de pukcode te kunnen bekijken.
  2. Klik op uw gsm-nummer.
  3. Er zijn 2 mogelijkheden:
    • Ziet u uw pukcode aan de linkerzijde van het scherm?

      Pukcode aan de linkerzijde van het scherm.
    • Ziet u uw pukcode niet?
      1. In de box Diensten, klik op PUK & Simkaart.
      2. Naast Mijn pukcode ziet u uw pukcode.

        U ziet uw pukcode naast Mijn pukcode.
Uw pukcode terugvinden om uw simkaart te deblokkeren Als u 3 keer een foutieve pincode ingeeft, wordt uw simkaart geblokkeerd. Voer uw pukcode in om uw kaart te deblokkeren.

Uw pukcode terugvinden via de welkomstbrief

Kijk op de simkaarthouder die u samen met uw welkomstbrief ontvangen hebt. Als er 2 pukcodes vemeld worden, gebruik dan altijd PUK1.

Verwar de pincode van uw simkaart niet met de toegangscode van uw gsm. Als u de toegangscode van uw gsm bent vergeten, moet u de fabrikant van uw toestel contacteren.

Let goed op bij het invoeren van uw pukcode!
Als u 10 keer de verkeerde pukcode invoert, dan wordt uw simkaart definitief vergrendeld. U moet dan een nieuwe simkaart aanvragen in een verkooppunt.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

MyProximus

Bekijk uw verbruik en facturen online.

MyProximus

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.