Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Uw pukcode terugvinden om uw simkaart te deblokkeren

Bent u uw pincode vergeten? U moet een nieuwe pincode kiezen. Geef 3 keer een verkeerde pincode in, geef uw pukcode in en kies een nieuwe pincode.
Hebt u 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd? Voer de pukcode in om de simkaart van uw gsm te deblokkeren en kies een nieuwe pincode.

U kunt uw pukcode op 3 manieren terugvinden:

Via de MyProximus-website
  1. Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.
    Bekijk uw producten
  2. Klik op uw gsm-nummer.
  3. U ziet nu uw pukcode aan de linkerzijde van het scherm.

    Pukcode aan de linkerzijde van het scherm.<
    Ziet u uw pukcode niet? Misschien bent u geen beheerder in MyProximus.
Via onze contactpagina
  1. Surf naar onze contactpagina.
  2. Klik op Ik ken mijn nummer, geef uw gsm-nummer in en druk op OK.
  3. Klik op Gsm kwijt of gestolen? Puk- of pincode kwijt?.
  4. Klik op Pukcode kwijt.
  5. Afhankelijk van wat er gevraagd wordt, geef uw klantnummer of simkaartnummer in en klik op OK. Uw klantnummer vindt u op uw factuur en uw simkaartnummer staat op de simkaart die in uw toestel zit.
  6. U ziet nu uw pukcode. Geef deze in op uw gsm en kies een nieuwe pincode.
Via de welkomstbrief

Kijk op de simkaarthouder die u samen met uw welkomstbrief ontvangen hebt. Als er 2 pukcodes vemeld worden, gebruik dan altijd PUK1.

Opgelet: Verwar de pin- of pukcode van uw simkaart niet met de toegangscode van uw gsm. Onze pincode bestaat uit 4 cijfers en onze pukcode uit 8 cijfers. Als er meer of minder cijfers gevraagd worden, contacteer dan de fabrikant van uw toestel.

Let goed op bij het invoeren van uw pukcode!
Als u 10 keer de verkeerde pukcode invoert, dan wordt uw simkaart definitief vergrendeld. U moet dan een nieuwe simkaart aanvragen in een verkooppunt.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

Hulp nodig?