×
×

Problemen met uw telefooncentrale oplossen

Vaak kunt u een storing oplossen zonder onze technische dienst te moeten bellen. Vraag toestemming aan uw beheerder alvorens u deze controles uitvoert.

Bent u op zoek naar een handleiding of software voor uw telefooncentrale of telefoon?

Raadpleeg de handleiding voor uw telefooncentrale voor programmatiecodes, doorschakelingen, beheerprogramma's enz.

Een algemene storing oplossen

Als u problemen ondervindt met interne of externe communicaties, de wachtmuziek of het antwoordapparaat van uw centrale, dan kan een reset een oplossing bieden. Tijdens een reset zullen alle interne en externe communicaties onderbroken worden en zal uw systeem onbruikbaar zijn. Dit kan tot 20 minuten duren.

  1. Controleer of het netsnoer van uw telefooncentrale goed aangesloten is. Als er geen stroomvoorziening is (230V), sluit het netsnoer dan aan op een ander stopcontact.
  2. Voer een reset uit van uw telefooncentrale:
    • Forum 500, 3000 en 5000: Ontkoppel de Forum UPS-noodvoeding en haal het netsnoer gedurende enkele seconden uit het stopcontact alvorens alles terug aan te sluiten.
    • Forum 700: Schakel het systeem uit door op de ON/OFF knop (rechtsboven op het voorpaneel van de centrale) te drukken tot het POWER lampje rood brandt. Schakel het systeem opnieuw in door op de ON/OFF knop te drukken.

Een probleem met een vast toestel oplossen

Volg deze stappen om uw probleem op te lossen:

  1. Koppel de kabels van uw toestel los en sluit deze opnieuw aan. Het kan enkele minuten duren tot uw toestel herstart is.
  2. Controleer of de kabel van uw toestel goed verbonden is met de contactdoos of het wandcontact dat uw beheerder hiervoor voorzien heeft.
  3. Sluit uw toestel aan met een andere kabel.
  4. Sluit uw toestel aan op de contactdoos of het wandcontact van een ander werkend toestel.

Een probleem met een draadloos toestel oplossen

Volg deze stappen om uw probleem op te lossen:

  1. Verwijder de batterijen en plaats ze terug in uw toestel.
  2. Controleer of de stekker van de lader goed in het stopcontact zit.
  3. Plaats uw toestel in de lader en zet het aan. Reageert uw toestel niet? Sluit de lader aan op een ander stopcontact en controleer of de batterijen van uw toestel voldoende opgeladen zijn.
  4. Test uw toestel in de nabijheid van de antennes.

Als u na het uitvoeren van de controles nog problemen ondervindt, contacteer dan uw beheerder. Als u beheerder bent, neem dan telefonisch contact op met onze klantendienst.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

Hulp nodig?