Problemen met synchroniseren in OneDrive for Business

Synchroniseren bestanden niet of te traag van je computer naar OneDrive? Dit stappenplan gidst je door de mogelijke oplossingen.

Stap 1: update je OneDrive app en software

  • App: installeer de gratis synchronisatieapp van Microsoft om zowel on- als offline bestanden te synchroniseren met OneDrive. Gebruik je de app al? Kijk dan na of je de laatste update al hebt.
  • Software: OneDrive for Business wordt regelmatig bijgewerkt. Lees meer over het updaten van OneDrive op de supportsite van Microsoft.

Stap 2: check de bestandennamen
Bepaalde tekens in een bestandsnaam worden niet ondersteund in OneDrive for Business. Vermijd deze tekens en voorkom synchronisatieproblemen.

Stap 3: check de bestandgrootte
Een bestand dat te groot is, teveel items bevat of een te lang bestandspad heeft, kan niet synchroniseren naar OneDrive for Business. Respecteer de vastgelegde limieten voor bestanden.

Stap 4: reset de synchronisatieverbinding
Synchronisatieproblemen kun je vaak oplossen door je synchronisatieverbinding te herstellen.

Stap 5: stop en start de synchronisatie
Bij problemen met de synchronisatiemap kun je de synchronisatie stoppen en opnieuw synchroniseren om de storing op te lossen.

Stap 6: Raadpleeg de handleiding van OneDrive for Business
Nog problemen met de synchronisatie, ook na de vijf vorige stappen? Lees de OneDrive for Business-handleiding.

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.