Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Licenties beheren in Office 365

Elke Office 365-gebruiker heeft een licentie nodig. Afhankelijk van je Office 365-account beschik je over één of meer licenties die je aan gebruikers kunt toewijzen. Licenties teveel of te weinig? Dan kun je er inleveren of bijkopen.

Licenties raadplegen

  1. Log in op Office 365, klik op het Blauw menu met witte stippen menu en op Beheer.
  2. Selecteer Facturering in het menu links en daarna Licenties.
    Klik op Facturering en dan op Licenties.
  3. In de kolommen zie je hoeveel geldige licenties je hebt en of ze toegewezen zijn.
    Beschikbare licenties in Office 365

In het voorbeeld hierboven kun je nog 8 licenties aan nieuwe gebruikers toewijzen.

Licenties beheren

Een licentie inleveren? Trek ze eerst van de gebruiker in (zie procedure onder Licenties toewijzen en intrekken) en vermijd dat je zijn of haar bestanden verliest.

  1. Stuur een mail naar webservices@proximus.com: vermeld je Office 365- gebruikersnaam en het aantal licenties dat je wilt toevoegen of verwijderen.
  2. Van zodra je licenties zijn aangepast, ontvang je een bevestiging per e-mail.

Log in op Office 365 om het aantal beschikbare licenties te raadplegen.

  1. Log in op Office 365, klik op het Blauw menu met witte stippen menu en op Beheer.
  2. Kies Gebruikers > Actieve gebruikers.
    Klik op Actieve gebruikers in het menu Gebruikers.
  3. Voeg een nieuwe gebruiker toe of klik op een bestaande gebruiker.
    Klik op Gebruiker toevoegen of klik op gebruikersnaam van een bestaande gebruiker.
  4. Klik op Bewerken naast Productlicenties.
    Klik op Bewerken naast Productlicenties.
  5. Beweeg de slider naast de licentie naar 'Aan' of 'Uit' en klik op Opslaan.
    Beweeg de slider naast de licentie naar 'Aan' of 'Uit'.

De licentie is ingetrokken of verwijderd. De gebruiker kan nu inloggen in Office 365 of is zijn of haar toegang kwijt.

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.