Bizz Switch activeren, installeren en gebruiken

Activeer en installeer Bizz Switch om uw privé- en professionele oproepen op een en hetzelfde gsm-toestel te ontvangen en te beheren.

Bizz switch

Activeren

Er zijn drie methodes om Bizz Switch te activeren:

  • Op internet: vul het formulier in. We bellen u binnen twee uur terug (van maandag tot vrijdag, van 9 u tot 18.30 u).
  • Door te bellen naar 0800 22 500.
  • In een van onze winkels.

Is de activering gebeurd? Binnen 24 uur ontvangt u 2 sms'en met de bevestiging van uw persoonlijke en uw professionele nummer. Dat wijst erop dat uw 2 nummers actief en gelinkt zijn. Daarna kunt u de app downloaden.

Downloaden en installeren van de Bizz Switch applicatie

  1. Deactiveer wifi. De app kan enkel via het mobiele netwerk geladen worden. Nadat u de app een eerste keer hebt gebruikt, kunt u opnieuw wifi gebruiken.
  2. Download en installeer de applicatie via de Play Store, de App Store of de Windows Store.

    Gsm of tablet Android 2.3 of hoger

    iPhone of iPad iOS 6.0 of hoger

    Windows Phone 8 en hoger

  3. Eerste gebruik van de app:
    1. Open de applicatie Bizz Switch.
    2. Vorm op het onthaalscherm uw professionele telefoonnummer (Switch number).
    3. Daarna kunt weer overschakelen op wifi en Bizz Switch gebruiken.

Gebruik van de applicatie Bizz Switch

Van het ene nummer naar het andere gaan

Open de applicatie Bizz Switch:

  • Activeer Switch om te bellen en gebeld te worden met uw professionele nummer. U ontvangt uw professionele en persoonlijke oproepen.
  • Deactiveer Switch om te bellen en gebeld te worden met uw persoonlijke nummer. U ontvangt alleen uw persoonlijke oproepen. Uw professionele oproepen worden doorgeschakeld naar voicemail.
Uw berichten beluisteren

Druk op het beginscherm van de applicatie op Bellen in Switch-voicemail. U zult uw persoonlijke en professionele berichten kunnen beluisteren.

Uw gebruik van Bizz Switch plannen

Met de planningtool kunnen vooraf tijdsblokken worden bepaald waarbinnen Bizz Switch geactiveerd wordt. Druk op Planning op het beginscherm van de app en definieer de activeringsperiodes van Bizz Switch.
Bizz Switch planning

Bizz Switch gebruiken in het buitenland

Bizz Switch werkt in het buitenland, maar uw professionele nummer zal niet worden weergegeven op het telefoonscherm van uw correspondent als u niet in België bent.

Klik op Roaming in het menu van de applicatie. Hier kunt u kiezen om uw persoonlijke nummer weer te geven of helemaal geen nummer.

Doorschakeling van uw oproepen

Schakel uw oproepen door naar één of meerdere nummers door te klikken op Call forwarding. Dit kan echter wel bijkomende kosten met zich meebrengen.

Doorschakeling van een bestaande oproep

U had reeds een doorschakeling actief op uw vaste lijn? Deze wordt zal gedeactiveerd met de installatie van Bizz Switch. U dient deze te reactiveren op de app.

Bizz Switch gebruiken zonder de applicatie

U hebt toegang tot enkele functies van Bizz Switch zonder de applicatie, via gelijk welke gsm:
  • De status van het Switch-nummer kennen: tik #180#0# en druk op de beltoets.
  • Het Switch-nummer activeren: tik #180#1# en druk op de beltoets.
  • Het Switch-nummer deactiveren: tik #180#2# en druk op de beltoets.
  • De planner activeren: tik #180#3# en druk op de beltoets.
  • De oproepdoorschakeling deactiveren: tik #180#4# en druk op de beltoets.

U ontvangt een bevestiging per sms.

Zonder de app is de werking van  Bizz Switch beperkt

Het is sterk aangeraden de app te gebruiken, enkel zo geniet u van alle mogelijkheden en comfort.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

MyProximus

Bekijk uw verbruik en facturen online.

MyProximus

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.

  • Chat met een Bizz Expert

    Chat met een Bizz Expertmomenteel niet beschikbaar