×
×

Verbruik in de MyProximus-app niet correct?

Uw bel-, sms- of surfverbruik in de MyProximus-applicatie is niet up-to-date, onvolledig of hoger dan verwacht?

Uw verbruik is niet up-to-date?


 

Uw verbruik is niet in real time. De app vermeldt voor elk product wanneer de  informatie wordt geactualiseerd:

  • Voor bellen en surfen met de vaste lijn: na 30 minuten (uitzonderlijk na 8 uur);
  • Voor mobiel bellen en sms’en: na 30 minuten (uitzonderlijk na 4 uur);
  • Voor mobiel surfen: meteen (uitzonderlijk na 3,5 uur). Als er een vertraging is, ziet u een uitroepteken dat u kunt aantikken voor meer uitleg;
  • Voor mobiele betalingen (zoals sms-parkeren): afhankelijk van de externe dienstenleverancier, tussen 30 minuten en 48 uur na aankoop;
  • Voor bellen, sms’en en surfen in het buitenland: in Europa na maximaal 8 uur. In de rest van de wereld kan dat, afhankelijk van de buitenlandse operator, tot zelfs 30 dagen duren.

Overschrijdt u 80% en 100% van uw bundel om te bellen, sms’en of surfen, waarschuwen we u na maximaal 4 uur gratis per sms. Wij sturen u verschillende sms’en wanneer u veel surft via 3G/4G in het buitenland.

Uw verbruik niet volledig of niet correct?


 

Als er nieuw bel-, sms- of surfverbruik is geweest, verschijnt in elk blokje de laatst beschikbare informatie, samen met de datum van de update. Houd rekening met:

  • U ziet standaard het mobiele verbruik van de Proximus-simkaart in uw smartphone of in uw tablet met toegang tot 3G/4G.
  • Merkt u dat uw teller van uw verbruik én het aantal resterende dagen plots veranderd is? Geen probleem, wij verbeteren ons facturatiesysteem. Lees alles over de betere gsm-factuur die u binnenkort krijgt.
  • Hebt u een gsm met twee simkaarten? De MyProximus-app geeft enkel het verbruik van een Proximus-simkaart in SIM-slot 1 correct weer.
  • Wilt u het verbruik kennen van uw vaste lijn, tv, internet via wifi,  van een andere gsm of van een tablet/gsm met enkel wifi? Dan kunt u een account toevoegen in de MyProximus-app.
  • Surft u altijd via wifi met uw gsm of tablet? Uw wifi-verbruik wordt niet getoond in de app. Maak, om uw bel- en sms-verbruik te zien (en eventueel mobiel surfverbruik), minimaal 1 keer per maand een verbinding met het mobiele netwerk (3G/4G):
    1. Schakel de wifi-verbinding uit in het instellingenmenu van uw toestel.
    2. Maak een verbinding met het mobiele netwerk (3G/4G) via het netwerkmenu van uw toestel. Lukt dit niet, kijk dan de internetinstellingen na.
    3. Open de MyProximus-app. Uw verbruik wordt nu getoond.
    4. Schakel uw wifi-verbinding opnieuw in. Herhaal deze procedure 1 keer per maand.

Uw verbruik hoger dan verwacht?


 

Overschrijdt u uw bundel of hebt u kosten buiten uw bundel, verschijnt dit extra bedrag in het rood. Wilt u meer weten over dit bedrag? Raadpleeg uw verbruik via de MyProximus-website.
Houd er wel rekening mee dat het bedrag pas exact is bij het opstellen van uw factuur of aanrekening, wanneer we eventuele kortingen en promoties verrekenen. Enkele tips:

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.