Verbruik in de MyProximus-app niet correct?

Je bel-, sms- of surfverbruik in de MyProximus-applicatie is niet up-to-date, onvolledig of hoger dan verwacht?

Je verbruik is niet up-to-date?


 

Je verbruik is in real time. In bepaalde gevallen kan er vertraging zijn. De updates gebeuren:

  • Voor mobiel bellen en sms’en: meteen (uitzonderlijk na 4 uur);
  • Voor mobiel surfen: meteen (uitzonderlijk na 3,5 uur);
  • Voor mobiele betalingen (zoals sms-parkeren): afhankelijk van de externe dienstenleverancier, tussen 30 minuten en 48 uur na aankoop;
  • Voor bellen, sms’en en surfen in het buitenland: meteen. Uitzonderingen: mobiele betalingen, betaalnummers, speciale nummers, enz. In een klein aantal landen, kan het, afhankelijk van de buitenlandse operator, tot 30 dagen duren.
  • Voor bellen en surfen met de vaste lijn: na 30 minuten (uitzonderlijk na 8 uur).

Overschrijd je 80% en 100% van je bundel om te bellen, sms’en of surfen, waarschuwen we je na maximaal 4 uur gratis per sms. Wij sturen je verschillende sms’en wanneer je veel surft via 3G/4G/5G in het buitenland.

Je verbruik niet volledig of niet correct?


 

Als er nieuw bel-, sms- of surfverbruik is geweest, verschijnt in elk blokje de laatst beschikbare informatie. Houd rekening met:

  • Je ziet standaard het mobiele verbruik van de Proximus-simkaart in je smartphone of in je tablet met toegang tot 3G/4G/5G.
  • Heb je een gsm met twee simkaarten? De MyProximus-app geeft enkel het verbruik van een Proximus-simkaart in SIM-slot 1 correct weer.
  • Wil je het verbruik kennen van je vaste lijn, tv, internet via wifi,  van een andere gsm of van een tablet/gsm met enkel wifi? Dan kun je een account toevoegen in de MyProximus-app.
  • Surf je altijd via wifi met je gsm of tablet? Je wifi-verbruik wordt niet getoond in de app. Maak, om je bel- en sms-verbruik te zien (en eventueel mobiel surfverbruik), minimaal 1 keer per maand een verbinding met het mobiele netwerk (3G/4G/5G):
    1. Schakel de wifi-verbinding uit in het instellingenmenu van je toestel.
    2. Maak een verbinding met het mobiele netwerk (3G/4G/5G) via het netwerkmenu van je toestel. Lukt dit niet, kijk dan de internetinstellingen na.
    3. Open de MyProximus-app. Je verbruik wordt nu getoond.
    4. Schakel je wifi-verbinding opnieuw in. Herhaal deze procedure 1 keer per maand.

Je verbruik hoger dan verwacht?


 

Overschrijd je je bundel of heb je kosten buiten je bundel, verschijnt dit extra bedrag in het rood. Wil je meer weten over dit bedrag? Raadpleeg je verbruik via de MyProximus-website.
Houd er wel rekening mee dat het bedrag pas exact is bij het opstellen van je factuur of aanrekening, wanneer we eventuele kortingen en promoties verrekenen. Enkele tips:

Hulp nodig?