Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Zijn er kosten als u opzegt?

Toen u klant werd, hebt u een contract ondertekend voor uw gsm-, telefoon-, internet- en/of tv-abonnement.
Wilt u dit contract stopzetten? Dit kan gratis en zonder opgave van reden.
Maar er zijn, in een aantal gevallen, kosten verschuldigd. Kijk dit goed na, vooraleer u uw contract opzegt.

  • Als u zich binnen de 14 dagen na aankoop van een abonnement of toestel bedenkt, kunt u het contract gratis herroepen. Enkel de verbruikskosten (gesprekken, data, aangekochte films, enz.) worden aangerekend.
  • Als u bij uw abonnement voordelig een toestel kreeg (gsm, tv, spelconsole, enz.) en dit abonnement is minder dan 24 maanden oud, bent u verplicht de restwaarde van het toestel te betalen. De looptijd van dit contract vindt u terug op uw factuur of aanrekening. De restwaarde vindt u in de afschrijvingstabel die u kreeg bij afsluiten van het contract van uw gsm of uw vaste producten. Voor uw gsm kunt u het exacte bedrag ook nakijken in MyProximus.
  • Als u de toestellen die u bij ons huurt (telefoon, modem, decoder, enz) bij opzeg niet of niet in goede staat inlevert, kunnen er kosten aangerekend worden.
  • Als u een toestel voor de vaste lijn bij ons huurt en dit is jonger is dan 12 maanden, kan er een vergoeding aangerekend worden.
  • Als u meer dan 5 vaste lijnen hebt, kunnen er speciale contractvoorwaarden gelden.
  • Als u slechts bepaalde onderdelen van uw abonnement (een tv-optie, een gsm-abonnement, …) opzegt of wijzigt, dan zijn, behalve het eventuele verbruik, geen kosten verbonden.
  • Als u een dienst door derden (horoscoop, spelletjes, …) wilt opzeggen, geldt er eventueel een verbrekingsvergoeding van de externe leverancier. U kunt betaalsms'en stoppen en betaalnummers blokkeren.
  • In geval van overlijden zijn er geen kosten voor het opzeggen.

In de afsluitende factuur of aanrekening worden deze eventuele kosten aangerekend. U kunt uw contract opzeggen door het formulier in te vullen. Als u overstapt naar een andere leverancier, neemt deze de opzeg van abonnement van uw gsm of van uw internet/tv (via Easy Switch) voor zijn rekening.
Er geldt altijd, tenzij u binnen de 2 weken na aankoop herroept, een opzegtermijn van 30 dagen. U moet ook de afsluitende factuur of aanrekening, met inbegrip van bovengenoemde kosten, betalen.

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.