×
×

Uw gsm-abonnement (tijdelijk) opzeggen

Als u uw gsm-abonnement tijdelijk stopzet, dan hoeft uw abonnement tijdens deze periode niet te betalen. Uw gsm-nummer wordt voor een door u gekozen periode geblokkeerd.
U kunt uw gsm-abonnement ook definitief opzeggen, bijvoorbeeld als u wilt overschakelen naar een Pay&Go-kaart of als u wilt veranderen van operator.

Hoe uw abonnement tijdelijk opzeggen?

Contacteer onze klantendienst om uw gsm-abonnement tijdelijk gratis stop te zetten gedurende minimaal 1 week en maximaal 3 maanden. Na deze periode is een éénmalige verlenging mogelijk van maximaal 90 dagen.

Zolang uw abonnement is stopgezet, hoeft u het niet te betalen (behalve als uw gsm-abonnement onderdeel uitmaakt van een Pack of als u een business-klant bent met méér dan 5 gsm's).

Hoe uw abonnement opzeggen om over te schakelen naar Pay&Go?

Contacteer onze klantendienst of ga langs in een verkooppunt in uw buurt om er een overdrachtsaanvraag in te vullen. De overschakeling gebeurt binnen de 2 weken.

Tot dan kunt u gewoon blijven bellen met uw huidige tariefplan. Zodra de overschakeling is afgerond, kunt u belkrediet op uw Pay&Go-kaart zetten. Vergeet niet dat u de eerste 24 uur enkel kunt herladen via een herlaadkaart.

Hoe uw abonnement opzeggen om over te schakelen naar een andere operator?

Zeg uw gsm-abonnement online op of contacteer onze klantendienst. U kunt blijven bellen met onze simkaart tot uw nieuwe operator de overdracht heeft voltooid. (Vanaf wanneer kunt u bellen met uw nieuwe tariefplan?)

Tot dat moment kunt u de nummeroverdracht nog annuleren door contact op te nemen met uw nieuwe operator. Daarna kunt u opnieuw klant worden bij ons door een aanvraagformulier voor nummeroverdracht in te vullen.

Is uw abonnement gekoppeld aan een toestel?

Hebt u gekozen voor een gsm met korting toen u een abonnement aanging? Als u uw contract opzegt, moet u de restwaarde van uw gsm terugbetalen.

Hoe een abonnement opzeggen in geval van overlijden?

Zeg het gsm-abonnement online op, contacteer onze klantendienst of ga langs in een verkooppunt in uw buurt. Vergeet niet het klantennummer (aangegeven op de factuur) en de naam, geboortedatum en het adres van de titularis van het abonnement te vermelden. Indien u een volmacht ontvangen hebt om de opzegging uit te voeren, dan moet de opzegging in een verkooppunt gebeuren.

Let op: Indien u de begroeting op de voicemail van de overledene wilt bewaren, dan mag u het abonnement niet meteen opzeggen. Contacteer onze klantendienst zodat zij u de verdere stappen kunnen uitleggen.

De verwerking van uw opzeggingsaanvraag duurt minimaal 5 werkdagen. Als u de opzegging via een verkooppunt hebt aangevraagd, dan gebeurt deze onmiddellijk.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

MyProximus

Bekijk uw verbruik en facturen online.

MyProximus

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.