Een toestel omruilen of terugsturen

Is uw toestel defect? Hebt u uw abonnement opgezegd? Of hebt u zich bedacht na een online aankoop? In al deze gevallen dient u uw toestel terug te sturen. Kies hieronder uw situatie en bekijk hoe u uw toestel kunt terugbezorgen.

Uw toestel is defect

Decoder

Decoder

Kunt u niet meer tv-kijken of opnemen? Controleer dan eerst of de decoder nog werkt.  Lukt tv-kijken hierna nog niet, bel dan naar onze technische dienst om het probleem te analyseren en op te lossen. Eventueel vervangen we gratis uw decoder.

  1. Contacteer onze technische dienst op het gratis nummer 0800 22 800.
  2. Kies een afhaalpunt waar u de nieuwe decoder wilt ophalen.
  3. U ontvangt een sms’je zodra uw nieuwe decoder beschikbaar is in het afhaalpunt. Als u voor 19u belt (van maandag tot donderdag), dan is het toestel de volgende dag al beschikbaar (behalve op maandag).
  4. Ga naar het afhaalpunt om uw nieuwe decoder op te halen. Breng zeker uw identiteitsbewijs en de oude decoder mee (met kabels, maar zonder andere toebehoren).
  5. Installeer en activeer de nieuwe decoder met behulp van de meegeleverde instructies. U kunt de kabels en afstandsbediening zonder problemen hergebruiken.
Bent u een professionele klant?

Bel dan naar het gratis nummer 0800 22 500. Onze technicus komt nog dezelfde dag bij u langs om uw nieuwe decoder te installeren en activeren. Hij neemt ook de oude decoder mee en geeft u alle nodige inlichtingen.

 

Modem

Modem

Kunt u niet meer surfen? Controleer dan eerst of de modem nog werkt.  Lukt surfen hierna nog niet, bel dan naar onze technische dienst om het probleem te analyseren en op te lossen. Eventueel vervangen we gratis uw modem.

  1. Contacteer onze technische dienst op het gratis nummer 0800 22 800.
  2. Kies een afhaalpunt waar u de nieuwe modem wilt ophalen.
  3. U ontvangt een sms’je zodra uw nieuwe modem beschikbaar is in het afhaalpunt. Als u voor 19u belt (van maandag tot donderdag), dan is het toestel de volgende dag al beschikbaar (behalve op maandag).
  4. Ga naar het afhaalpunt om uw nieuwe modem op te halen. Breng zeker uw identiteitsbewijs en de oude modem mee (met kabels, maar zonder andere toebehoren).
  5. Installeer de nieuwe modem met behulp van de meegeleverde instructies. U kunt de kabels zonder problemen hergebruiken.
Bent u een professionele klant?

Bel dan naar het gratis nummer 0800 22 500. Onze technicus komt nog dezelfde dag bij u langs om uw nieuwe modem te installeren en activeren. Hij neemt ook de oude modem mee en geeft u alle nodige inlichtingen.

 

Mobile Coverage Extender

Mobile Coverage Extender

Hebt u problemen met uw Mobile Coverage Extender? Probeer dan eerst één van deze oplossingen. Werkt uw Mobile Coverage Extender hierna nog niet, bel dan naar onze technische dienst om het probleem te analyseren en op te lossen. Eventueel vervangen we gratis uw toestel.

  1. Contacteer onze technische dienst op het gratis nummer 0800 22 800.
  2. Kies een afhaalpunt waar u de nieuwe Mobile Coverage Extender wilt ophalen.
  3. U ontvangt een sms’je zodra uw nieuwe toestel beschikbaar is in het afhaalpunt. Als u voor 19u belt (van maandag tot donderdag), dan is het toestel de volgende dag al beschikbaar (behalve op maandag).
  4. Ga naar het afhaalpunt om uw nieuwe Mobile Coverage Extender op te halen. Breng zeker uw identiteitsbewijs en de oude Mobile Coverage Extender mee (met kabels, maar zonder andere toebehoren).
  5. Installeer de nieuwe Mobile Coverage Extender met behulp van de meegeleverde instructies. U kunt de kabels zonder problemen hergebruiken.
Bent u een professionele klant?

Bel dan naar het gratis nummer 0800 22 500. Onze technicus komt nog dezelfde dag bij u langs om uw nieuwe Mobile Coverage Extender te installeren en activeren. Hij neemt ook het oude toestel mee en geeft u alle nodige inlichtingen.

 

Gsm of tablet

Gsm of tablet

Is de gsm of tablet die u kocht of kreeg bij ons defect of kapot? Als het toestel nog binnen de garantie valt, wordt het gratis hersteld of vervangen.

  1. Hebt u een verzekering voor uw toestel?
    • Indien u de Smartphone Omnium-optie hebt, dien dan uw schadeclaim in via onze klantendienst of online.
    • Indien u een Lifeline-verzekering hebt, dien dan uw schadeclaim in op lifeline.be.
    • Indien u geen verzekering hebt, ga dan naar stap 2.
  2. Breng uw gsm of tablet (zonder simkaart, maar met batterij en lader) naar een verkooppunt in uw buurt en vraag advies aan een verkoper.
  3. De verkoper zal een herstellingsaanvraag indienen en het toestel naar ons repair center sturen. Ondertussen kunt u gratis beschikken over een vervangtoestel.
    Vergeet niet om de beveiligingsopties van uw defecte toestel te deactiveren alvorens het af te geven, bv. Find My Mobile (Samsung) of Find My iPhone (Apple).
  4. Als het toestel onder de garantievoorwaarden valt, zullen we het gratis herstellen of vervangen. Uw kasticket of aankoopfactuur geldt als garantiebewijs.
    Als het toestel niet meer onder de garantie valt, zijn er verschillende scenario’s mogelijk:
    • U wilt het defecte toestel toch laten herstellen. U ontvangt dan een e-mail om de herstelling online te betalen.
    • U wilt het defecte toestel niet laten herstellen en u wilt het terug afhalen in het verkooppunt. Opgelet, u dient dan wel de onderzoek- en servicekosten te betalen. Dit is minimum € 40.
    • U wilt het defecte toestel niet laten herstellen en u wilt het ook niet terug afhalen in het verkooppunt. U hoeft dan niets te betalen, maar u doet afstand van het toestel. Het toestel wordt dan eigendom van het repair center.
  5. U ontvangt een sms’je of e-mail zodra uw toestel opnieuw beschikbaar is in het verkooppunt.
  6. Ga naar het verkooppunt om uw gsm of tablet op te halen. Breng zeker uw identiteitsbewijs mee.
Bij herstelling worden alle gegevens op uw toestel gewist.

Probeer indien mogelijk vooraf een back-up te maken van uw bestanden, bijvoorbeeld door Proximus Cloud, OneDrive for Business of het cloud-platform van uw toestel in te stellen (iCloud, Google Drive of Windows Cloud).

 

Een ander toestel

Een ander toestel

Is een toestel dat u kocht of kreeg bij ons defect of kapot, bv. uw PLC Adapter, Wi-Fi Bridge of SwipeBox? Als het toestel nog binnen de garantie valt, wordt het gratis vervangen.

  1. Breng uw toestel (zonder kabels of toebehoren) naar een verkooppunt in uw buurt en vraag advies aan een verkoper.
  2. Als het toestel onder de garantievoorwaarden valt, zullen we het gratis vervangen. Uw kasticket of aankoopfactuur geldt als garantiebewijs.
U hebt uw abonnement opgezegd

Decoder

Decoder

Hebt u uw abonnement stopgezet? Volg deze stappen om uw decoder terug te sturen.

  1. Nadat u uw abonnement hebt opgezegd, ontvangt u de documenten (per e-mail of per post) waarmee u uw decoder gratis kunt terugsturen.
    Hebt u deze documenten na 2 dagen nog niet ontvangen? Of bent u deze kwijt? Contacteer dan onze klantendienst.
  2. Stop de decoder in een kartonnen doos, samen met het document ‘Verzendlijst’.
  3. Sluit de kartonnen doos en kleef het document ‘Proximus teruggave toestellen' erop.
  4. Geef het pakket binnen de 14 dagen af in een afhaalpunt in uw buurt.

Opgelet, als u dit niet doet, kunt u een boete krijgen.

Bent u een professionele klant?

Bel dan naar het gratis nummer 0800 22 500. Onze technicus komt nog dezelfde dag bij u langs om uw toestel op te halen.

 

Modem

Modem

Hebt u uw abonnement stopgezet? Volg deze stappen om uw modem terug te sturen.

  1. Nadat u uw abonnement hebt opgezegd, ontvangt u de documenten (per e-mail of per post) waarmee u uw modem gratis kunt terugsturen.
    Hebt u deze documenten na 2 dagen nog niet ontvangen? Of bent u deze kwijt? Contacteer dan onze klantendienst.
  2. Stop de modem in een kartonnen doos, samen met het document ‘Verzendlijst’.
  3. Sluit de kartonnen doos en kleef het document ‘Proximus teruggave toestellen' erop.
  4. Geef het pakket binnen de 14 dagen af in een afhaalpunt in uw buurt.

Opgelet, als u dit niet doet, kunt u een boete krijgen.

Bent u een professionele klant?

Bel dan naar het gratis nummer 0800 22 500. Onze technicus komt nog dezelfde dag bij u langs om uw toestel op te halen.

 

Mobile Coverage Extender

Mobile Coverage Extender

Hebt u uw abonnement stopgezet? Volg deze stappen om uw Mobile Coverage Extender terug te sturen.

  1. Nadat u uw abonnement hebt opgezegd, ontvangt u de documenten (per e-mail of per post) waarmee u uw Mobile Coverage Extender gratis kunt terugsturen.
    Hebt u deze documenten na 2 dagen nog niet ontvangen? Of bent u deze kwijt? Contacteer dan onze klantendienst.
  2. Stop het toestel in een kartonnen doos, samen met het document ‘Verzendlijst’.
  3. Sluit de kartonnen doos en kleef het document ‘Proximus teruggave toestellen' erop.
  4. Geef het pakket binnen de 14 dagen af in een afhaalpunt in uw buurt.

Opgelet, als u dit niet doet, kunt u een boete krijgen.

Bent u een professionele klant?

Bel dan naar het gratis nummer 0800 22 500. Onze technicus komt nog dezelfde dag bij u langs om uw toestel op te halen.

 

Gsm of tablet

Gsm of tablet

Hebt u uw abonnement stopgezet? Toestellen die u hebt gekocht, hoeft u niet terug te sturen, maar u moet eventueel wel een verbrekingsvergoeding betalen.

 

Een ander toestel

Een ander toestel

Hebt u uw abonnement stopgezet? Toestellen die u hebt gekocht, hoeft u niet terug te sturen, maar u moet eventueel wel een verbrekingsvergoeding betalen.

U hebt u bedacht na een online (of telefonische) aankoop

Als u niet tevreden bent over uw online (of telefonische) aankoop, kunt u binnen de 14 kalenderdagen het product terugsturen of de dienst annuleren.

Deze bedenktijd start de dag na de levering van het product of de dag na de activering van de dienst.

  1. Vul het herroepingsformulier in (als u enkel een toestel hebt gekocht en online hebt besteld) of contacteer onze klantendienst (als u ook een abonnement hebt genomen of telefonisch hebt besteld).
  2. U ontvangt de documenten (per e-mail of per post) waarmee u uw toestel gratis kunt terugsturen.
    Hebt u deze documenten na 2 dagen nog niet ontvangen? Of bent u deze kwijt? Contacteer dan onze klantendienst.
  3. Stop het toestel in een kartonnen doos (volledig en in originele staat) samen met het document ‘Verzendlijst’.
  4. Sluit de kartonnen doos en kleef het document ‘Proximus teruggave toestellen' erop.
  5. Geef het pakket binnen de 14 dagen af in een afhaalpunt in uw buurt.
  6. Uw aankoopbedrag wordt teruggestort binnen een termijn van 14 kalenderdagen na ontvangst van uw toestel of na de annulering, op dezelfde manier als u uw betaling gedaan hebt.

Is echter het toestel bij retour beschadigd of hebt u van de dienst gebruik gemaakt, dan wordt dit afgehouden van uw aankoopbedrag.

U kunt hier de voorwaarden in detail nalezen.

Als uw aankoop bij levering beschadigd of defect blijkt, kunt u ons contacteren via dit contactformulier of via onze klantendienst.

U krijgt een nieuwer toestel van ons

Heeft Proximus u aangeboden om uw oude toestel om te ruilen voor een nieuwer model? Volg deze stappen om uw oude toestel terug te sturen.

  1. Contacteer onze klantendienst.
  2. Kies een afhaalpunt waar u het nieuwe toestel wilt ophalen.
  3. U ontvangt een sms’je zodra uw nieuwe toestel beschikbaar is in het afhaalpunt. Als u voor 19u belt (van maandag tot donderdag), dan is het toestel de volgende dag al beschikbaar (behalve op maandag).
  4. Ga naar het afhaalpunt om uw nieuwe toestel op te halen. Breng zeker uw identiteitsbewijs en het oude toestel mee.
  5. Installeer het nieuwe toestel met behulp van de meegeleverde instructies.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.

Contact