Een optie activeren of deactiveren

Bestel een optie (bv. een Daily Travel Pass, een extra pakket aan data, tv-boeket, sport- of kinderzenders, Netflix) via MyProximus of via je tv-toestel (tv-opties).
Deze wijzigen of annuleren kan enkel via MyProximus, app of web.


Activeren


 
Een optie in MyProximus toevoegen Bestel een optie (bv. een Daily Travel Pass, een extra pakket aan data, tv-boeket, sport- of kinderzenders, Netflix) via MyProximus.
  1. Open de MyProximus-app. Heb je de app nog niet? Download de MyProximus-app.
  2. Tik op Producten.
  3. Kies je product (tv, gsm, enz.).
  4. Tik op het tabblad Opties.
  5. Kies de optie die je wilt activeren. Bevestig je keuze.
  6. Je optie is geactiveerd. Als het een tv-optie is, kun je na enkele uren naar je nieuwe tv-programma’s kijken. 
Activeer Netflix op je tv

Nadat je Netflix hebt geactiveerd in MyProximus, dien je deze ook te activeren in je tv-menu.

Je kunt alle opties activeren via MyProximus.
  1. Log in op MyProximus om je producten en diensten te beheren.
    Bekijk je producten
  2. Klik op je product in Producten. Alle beschikbare opties verschijnen op het scherm.
  3. Klik op de optie die je wilt activeren Optie in MyProximus activeren . In geval van tv-opties, als je een Bonus-tv uitgeschakeld ziet, wordt een korting toegepast op de 1ste optie die geactiveerd is.
  4. Bevestig je keuze.
  5. Je optie is geactiveerd. In het geval van tv-opties, kun je kijken naar je nieuwe tv-programma’s binnen enkele uren. 
Activeer Netflix op je tv

Nadat je Netflix hebt geactiveerd in MyProximus, dien je deze ook te activeren in je tv-menu.

Je kunt de tv-opties activeren via je tv-menu: Movies&Series, Netflix, Family, All Sport, enz.

Nieuwe Pickx Menu

Tv-menu met wit Proximus logo

  1. Surf naar de www.proximus.be/pickx
  2. Kies Inloggen rechtsboven. Voer de gebruikersnaam en het wachtwoord van de MyProximus-beheerder in (meestal de persoon die de rekeningen betaalt).
  3. Druk op Abonnementen, in het menu bovenaan het scherm. Navigeer door de catalogus en maak je keuze.
  4. Druk op Maak je keuze ou Test een maand.
  5. Druk op Bevestigen.

  1. Druk op Abonnementen, in het menu bovenaan het scherm. 
  2. Navigeer door de catalogus en maak je keuze.
  3. Bevestig je keuze.
  4. Voer je pincode in (standaard 1234, behalve indien je je pincodes voor Proximus TV gewijzigd hebt) en bevestig.
Pickx Menu

Tv-menu met het blauwe Proximus-logo

  1. Druk op de menu-toets en ga naar Shop > Activeer een optie.
  2. Maak je keuze uit de opties, tv-boeketten en passen.
  3. Selecteer Activeer deze optie
  4. Voer je pincode in (standaard 1234, behalve indien je je pincodes voor Proximus TV gewijzigd hebt) en bevestig.
TV Menu classic

Tv-menu met de menubalk onderaan het scherm

  1. Druk op de menu-toets en ga naar Mijn account > Abonnement > Shopping.
  2. Maak je keuze uit de opties, tv-boeketten en passen.
  3. Selecteer Bestellen
  4. Voer je pincode in (standaard 1234, behalve indien je  je pincodes voor Proximus TV gewijzigd hebt ) en bevestig.


Wijzigen of deactiveren


 

Je kunt een optie deactiveren via de MyProximus-website of -app.

  1. Open de MyProximus-app. Heb je de app nog niet? Download de MyProximus-app.
  2. Tik op Producten.
  3. Kies je product (tv, gsm, enz.).
  4. Tik op het tabblad Opties.
  5. Scrol naar beneden en kies de optie die je wilt deactiveren.
  6. Bevestig je keuze.
  7. Je optie is gedeactiveerd. Je kunt direct een andere kiezen. Je kunt binnen enkele uren naar je nieuwe tv-programma’s kijken.
  1. Log in op MyProximus om je producten en diensten te beheren.
    Bekijk je producten
  2. Klik op je product : tv, gsm, enz. Alle beschikbare opties verschijnen op het scherm. 
  3. Klik op de optie die je wilt deactiveren.
  4. Bevestig je keuze.
  5. Je optie is gedeactiveerd. Je kunt kijken naar je nieuwe tv-programma’s binnen enkele uren.

Probleem met activering?


 
Je wilde een tv-optie activeren en je ontving een sms met de mededeling dat de bestelling tijdelijk onmogelijk is. Waarom? Je hebt waarschijnlijk al een bestelling in uitvoering: een gsm, een Wi-Fi Booster, een extra decoder, enz.

Om dit te controleren, ga naar MyProximus of de MyProximus app: druk op je initialen in de linkerbovenhoek en vervolgens op Mijn Bestellingen. Zodra de bestelling is geleverd, kun je je optie weer activeren. Heb je geen bestelling in uitvoering? Neem contact met ons op.

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

Hulp nodig?