Je internetvolume overschreden?

Je beschikt met je abonnement over een maandelijks volume voor je mobiel internet en voor je vast internet. Heb je dit (bijna) opgebruikt, kun je extra data bij krijgen of, in bepaalde gevallen, aankopen.


Mobiel internet


 

Als je in België en in de EU de databundel voor je gsm overschrijdt, ontvang je tijdig een melding hoe je kunt blijven surfen.

  • Bij sommige abonnementen (Mobilus, Bizz, ...) wordt jouw extra verbruik per MB aangerekend. Je kunt dan, extra data aankopen: eenmalig of maandelijks een extra pakket data.
  • Bij recente abonnementen (Flex, Unlimited, ...), wordt je surfsnelheid vertraagd. In dat geval kun je data bijkopen om opnieuw snel te surfen.
  • Voor Pay&Go kun je je krediet omzetten in data. Hiermee kun je mobiel surfen (via mobiele data) in België en binnen de EU.

Voor een abonnement ga je als volgt te werk:

Via de MyProximus-app:

  1. Open de app. Zie je linksboven je foto of je initialen? Ga naar stap 2.
    Zie je er het logo? Meld je zelf eerst aan met je account.
  2.  Tik op Producten.
  3. Tik op het gsm-nummer en tik op Opties.
  4. Kies welk pakket data je wilt en tik op Bestel.
  5. Als je niet de beheerder van de facturen bent in MyProximus, tik je op Vraag toestemming zodat de beheerder deze kan goedkeuren.
    Als je wel de beheerder van de facturen bent, volg de procedure om je bestelling te bevestigen.
  6. Na bevestiging, is je nieuwe databundel na maximaal 15 minuten beschikbaar.
    Kijk dit na in MyProximus door op je gsm-nummer te tikken. De bijkomende bundel geldt niet voor de data die je al over je volume ging; het geeft je enkel extra data vanaf het moment van aankoop.

Krijg je in de app een aanvraag voor extra data van iemand uit je gezin of uit je bedrijf? Je kunt deze bestelling goedkeuren of afwijzen.

Via de MyProximus-website:

  1. Meld je aan op MyProximus als beheerder van je klantnummer om je producten te bekijken.
    Bekijk je producten Nieuw venster
  2. Selecteer het betrokken gsm-nummer.
  3. Scrol naar naar Opties en kies welk pakket extra data je wilt. Klik op Bestellen.
  4. Volg de procedure om je bestelling te bevestigen. Je nieuwe databundel is na maximaal 15 minuten beschikbaar. Kijk dit na in MyProximus door op je gsm-nummer te klikken. De bijkomende bundel geldt niet voor de data die je al over je volume ging; het geeft je enkel extra data vanaf het moment van aankoop.

Tip: Volg je verbruik op in de MyProximus-app. We sturen je ook sms-meldingen over je verbruik.


Vast internet


 

Indien je je volume voor vast internet (thuis, in je zaak) overschrijdt, wordt dit niet extra aangerekend. Wel word je internetsnelheid tot de eerste dag van de volgende maand beperkt. Je ontvangt hierover tijdig een e-mail en/of sms. Je hebt 2 mogelijkheden:

  • Blijf surfen aan een beperkte snelheid tot de eerste dag van de volgende maand zonder extra kosten. De volgende maand kunt je weer automatisch verder surfen aan de gebruikelijke internetsnelheid.
  • Bestel of activeer extra volume voor je vast internet. Afhankelijk van je internetabonnement is dit extra volume gratis of betalend. Zo kunt je blijven surfen aan je gebruikelijke snelheid.

Dit kan in MyProximus. Ga als volgt te werk:

Via de MyProximus-app:

  1. Open de app en tik op Producten .
  2. Tik op je abonnement voor vast internet en vervolgens op Opties.
  3. Kies welk pakket data je wilt en tik op Bestellen.
  4. Volg de procedure om je bestelling te bevestigen. Je nieuwe databundel is na maximaal 15 minuten beschikbaar.
    Kijk dit na in MyProximus door bij Producten op vast internet te tikken.

Via de MyProximus-website:

  1. Meld je aan op MyProximus als beheerder van je klantnummer om je producten te bekijken.
    Bekijk je producten Nieuw venster
  2. Klik op je abonnement voor vast internet.
  3. kies in Opties welk pakket extra data je wilt. Klik op de knop Bestel.
  4. Volg de procedure om je bestelling te bevestigen. Je nieuwe databundel is na maximaal 15 minuten beschikbaar. Kijk dit na in MyProximus door bij Producten op vast internet te klikken.

Tip: Volg je verbruik van je vast internet op in MyProximus. We sturen je een e-mail en een sms over je verbruik.

Hulp nodig?