Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Een domiciliëring aanvragen, wijzigen of stopzetten

Met een domiciliëring wordt uw factuur of aanrekening elke maand automatisch betaald. Wij regelen uw aanvraag of wijziging met uw bank.

Een domiciliëring aanvragen

Vraag dit aan via MyProximus (app of web). U moet ingeschreven zijn op MyProximus en ingelogd zijn als beheerder van uw account. Ga dan als volgt te werk:

  1. Via de app? Tik in de MyProximus-app op Facturen en vervolgens op Betaal met domiliciëring.
    Via de website? Klik op onderstaande knop en meld u aan.

    Vraag een domiciliëring aan
  2. U komt terecht op de pagina Mijn Facturen - Instellingen. Ziet u dit niet, dan moet u beheerder worden van de klantrekening.
    Scrol naar beneden tot Betaal met domiciliëring.
  3. Vul uw juiste Belgische of Europese bankrekeningnummer (IBAN) in. Wordt uw buitenlandse nummer niet aanvaard, dan is domiciliëring niet mogelijk.
  4. Vink de voorwaarden aan en klik op Update betaalmethode . Daarna regelen wij uw aanvraag rechtstreeks met uw bank.

Als op uw factuur of aanrekening staat Het bedrag wordt van uw rekening gehaald op ..., heeft uw bank de domiciliëring geactiveerd. Er staat ook bij wanneer uw domiciliëring betaald wordt. Staat deze vermelding er nog niet op, moet u de factuur of aanrekening nog handmatig betalen.

Ook met een domiciliëring kunt u kiezen hoe u uw factuur of aanrekening ontvangt: per e-mail, via Zoomit of per post.

Een domiciliëring wijzigen of stopzetten

  • Wilt u een ander bankrekeningnummer of een andere betaaldatum gebruiken voor uw bestaande domiciliëring?
    Neem telefonisch of per e-mail contact op met onze klantendienst en houd uw factuur of aanrekening bij de hand.
  • Houdt u uw uitgaven graag onder controle?
    Bepaal zelf het bedrag dat maximaal van uw rekening mag gaan! Neem hiervoor contact op met uw bank.
  • Betwist u een bedrag op uw factuur of aanrekening?
    Dan kunt u uw domiciliëring eenmalig of gedeeltelijk intrekken. Neem hiervoor contact op met uw bank.
  • Een domiciliëring volledig stopzetten?
    Neem telefonisch contact op met onze klantendienst en houd uw factuur of aanrekening bij de hand.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

Hulp nodig?