×
×

Een bedrag in uw voordeel

Is er een rechtzetting van een voorgaande factuur of aanrekening gebeurd? Hebt u meer betaald dan aangeduid stond op uw factuur of aanrekening? Of een bedrag twee keer betaald?

Dan hebt u een bedrag in uw voordeel. Dit tegoed wordt verrekend of terugbetaald.

Hoe het bedrag raadplegen?

  • Bent u een professionele klant, dan ontvangt u een creditnota met daarop het bedrag in uw voordeel.
  • Bent u een privé-klant, dan zijn er twee mogelijkheden:
    • Ofwel verschijnt het bedrag in uw voordeel op uw aanrekening onder de titel Regularisaties.
    • Ofwel ontvangt u een creditnota met daarop het bedrag in uw voordeel.

Hoe het bedrag terugkrijgen?

Er zijn twee mogelijkheden:

  • Uw tegoed wordt automatisch in mindering gebracht bij uw volgende factuur of aanrekening, ook als die gedomicilieerd is.
    Een voorbeeld: U hebt een tegoed van € 20 en uw openstaande saldo bedraagt € 15. Dan wordt dit saldo betaald met uw tegoed en hebt u nog een resterend bedrag van € 5. Dit bedrag wordt bij uw volgende factuur of aanrekening verrekend.
    U kunt uw tegoed en de verrekening ervan opvolgen in MyProximus, zoals u uw facturen of aanrekeningen raadpleegt.
  • U wacht niet uw volgende factuur of aanrekening af, maar u vraagt om uw tegoed direct terug te storten op uw bankrekening. Dit is ook mogelijk bij een domiciliëring.
    Een voorbeeld: U hebt een tegoed van € 20 en geen openstaand saldo. U vraagt om € 20 op uw rekening te storten.

Terugbetaling gebeurt op de laatst gebruikte bankrekening. Ga hiervoor naar MyProximus. Dit kan via de app of via de website.

Via de app
  1. Open de MyProximus-app en tik op Facturen. U ziet uw openstaand saldo.
  2. Ziet u een negatief saldo staan? Dan hebt u een tegoed.
    • Wilt u dit terugbetaald krijgen? Ga naar stap 4.
    • Wilt u dit verrekend zien bij uw volgende factuur of aanrekening? Wacht tot u dit document ontvangt en ga naar stap 5.
  3. Ziet u een positief saldo staan? Uw tegoed is al verrekend in uw nog te betalen factuur of aanrekening. Ga naar stap 5.
  4. Klik op Terugbetalen. Controleer uw rekeningnummer waarop het tegoed zal gestort worden. Klik nog een keer op Terugbetalen. Na 3 werkdagen verschijnt het op uw rekening.
  5. Betaal voor de vervaldatum het openstaande saldo. Er zijn verschillende mogelijkheden om te betalen.
Via de website
  1. Log in op MyProximus om uw openstaand saldo te bekijken.
    Bekijk uw saldo
  2. Ziet u een negatief saldo staan? Dan hebt u een tegoed.
    • Wilt u dit terugbetaald krijgen? Ga naar stap 4.
    • Wilt u dit verrekend zien bij uw volgende factuur of aanrekening? Wacht tot u dit document ontvangt en ga naar stap 5.
  3. Ziet u een positief saldo staan? Uw tegoed is al verrekend in uw nog te betalen factuur of aanrekening. Ga naar stap 5.
  4. Klik op Terugbetalen. Controleer uw rekeningnummer waarop het tegoed zal gestort worden. Klik nog een keer op Terugbetalen. Na 3 werkdagen verschijnt het op uw rekening.
  5. Betaal voor de vervaldatum het openstaande saldo. Er zijn verschillende mogelijkheden om te betalen.

Terugbetaling lukt niet?

  • U ziet een negatief saldo, maar geen knop Terugbetalen? In bepaalde gevallen is terugbetaling niet mogelijk in MyProximus. Neem telefonisch contact op.
  • Had u een factuur met een rood overschrijvingsformulier en hebt u uw contract opgezegd? Neem telefonisch contact op voor een terugbetaling.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.