×
×

Oproepen, sms'en of surfen blokkeren op uw gsm

U kunt blokkeringen activeren voor oproepen, sms'en of surfen. Afhankelijk van de gewenste optie kan dit gratis of tegen betaling.

Betalende blokkeringen voor oproepen en sms'en

Contacteer onze klantendienst om betalende blokkeringen aan te vragen. Daarna activeert u de gewenste blokkering met een korte code op uw gsm. U hebt daarvoor ook een geheime code nodig. Deze is standaard 0000, maar we raden u aan om deze aan te passen, zodat u de enige bent die uw oproepen kan (de)blokkeren.

Uw geheime code veranderen

Vorm **03*330*Oude code*Nieuwe code*Nieuwe code# op uw gsm en druk op de beltoets. In de plaats van Oude code vult u uw huidige geheime code in en in de plaats van Nieuwe code vult u een nieuwe, door u gekozen code van 4 cijfers in. U ontvangt een bevestiging 'Wachtwoordwijziging: De registratie is voltooid'.

Oproepen en sms'en naar alle nummers blokkeren

Als u deze blokkering activeert, dan kunt u niet meer bellen of sms’en naar Belgische of buitenlandse nummers.

  • Activeren: vorm *33*Geheime code# en druk op de beltoets.
  • Deactiveren: vorm #33*Geheime code# en druk op de beltoets.
  • Nagaan of de blokkering ge(de)activeerd is: vorm *#33*Geheime code# en druk op de beltoets. U ontvangt een bericht 'Oproep blokkeren: Service is aangezet' wanneer de blokkering actief is of  'Oproep blokkeren: Service is uitgezet' wanneer de blokkering niet actief is.
Oproepen en sms’en van alle nummers blokkeren

Als u deze blokkering activeert, dan kunt u geen oproepen en sms’en meer ontvangen.

  • Activeren: vorm *35*Geheime code# en druk op de beltoets.
  • Deactiveren: vorm #35*Geheime code# en druk op de beltoets.
  • Nagaan of de blokkering ge(de)activeerd is: vorm *#35*Geheime code# en druk op de beltoets. U ontvangt een bericht 'Oproep blokkeren: Service is aangezet' wanneer de blokkering actief is of  'Oproep blokkeren: Service is uitgezet' wanneer de blokkering niet actief is.
Oproepen en sms’en naar nummers buiten de EU blokkeren

Als u deze blokkering activeert, dan kunt u niet meer bellen of sms’en naar nummers buiten de EU.

  • Activeren: vorm *331*Geheime code# en druk op de beltoets.
  • Deactiveren: vorm #331*Geheime code# en druk op de beltoets.
  • Nagaan of de blokkering ge(de)activeerd is: vorm *#331*Geheime code# en druk op de beltoets. U ontvangt een bericht 'Oproep blokkeren: Service is aangezet' wanneer de blokkering actief is of  'Oproep blokkeren: Service is uitgezet' wanneer de blokkering niet actief is.
Oproepen en sms’en van buiten de EU blokkeren

Als u deze blokkering activeert, dan kunt u geen oproepen en sms’en, die gemaakt zijn buiten de EU, meer ontvangen .

  • Activeren: vorm *351*Geheime code# en druk op de beltoets.
  • Deactiveren: vorm #351*Geheime code# en druk op de beltoets.
  • Nagaan of de blokkering ge(de)activeerd is: vorm *#351*Geheime code# en druk op de beltoets. U ontvangt een bericht 'Oproep blokkeren: Service is aangezet' wanneer de blokkering actief is of  'Oproep blokkeren: Service is uitgezet' wanneer de blokkering niet actief is.

Gratis blokkeringen voor oproepen, sms'en en surfen

Gratis blokkeringen kunt u activeren via MyProximus, uitgezonderd voor Pay&Go. Bijkomende blokkeringen die u kunt activeren, zijn:

Betaalnummers en betaalsms'en blokkeren
Sms'en naar alle nummers blokkeren

Als u deze blokkering activeert, dan kunt u geen sms'en meer versturen. U kunt deze blokkering in MyProximus activeren.

Via de app (Aanbevolen)

Om deze blokkering te activeren in de MyProximus-app, volgt u deze stappen:

  1. Open de MyProximus-app. Hebt u de app nog niet? Download de MyProximus-app.
  2. Tik op de tab Producten.
  3. Tik op uw gsm-nummer.
  4. Tik op Instellingen.
  5. Tik op Blokkeren.
  6. Tik op SMS versturen.
  7. Meld u aan op MyProximus om de activering te bevestigen. De activering kan tot 4 uur duren.
Via de website

De stappen die u moet volgen zijn verschillend als u een factuur of aanrekening met of zonder rood overschrijvingsformulier hebt.

Hebt u een factuur of aanrekening zonder rood overschrijvingsformulier?
Voorbeeld van een factuur of aanrekening zonder overschrijvingsformulier
  1. Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.

    Bekijk uw producten
  2. Klik op uw gsm-nummer.
  3. Scroll naar beneden tot u de box Instellingen ziet.
  4. Klik op de slider naast SMS versturen om de blokkering te activeren.
  5. U ontvangt een bevestiging dat uw aanvraag tot blokkering in behandeling is. De activering kan tot 4 duren.
Hebt u een factuur of aanrekening met een rood overschrijvingsformulier?
Voorbeeld van een factuur of aanrekening met overschrijvingsformulier
  1. Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.

    Bekijk uw producten
  2. Klik op uw gsm-nummer.
  3. Klik in de box Opties op de tab Beschikbaar.
  4. Scroll naar beneden en klik op Blokkering Uitgaande SMS.
  5. Klik op Bestellen en vervolgens op Aanpassen.
  6. Klik op Bevestig om de blokkering te activeren. De activering kan tot 4 uur duren.
Surfen en mms'en in het buitenland blokkeren

Als u deze blokkering activeert, dan kunt u niet meer surfen of mms'en in het buitenland, ongeacht in welk land u zich bevindt (binnen of buiten de EU). U kunt deze blokkering in MyProximus activeren.

Via de app (Aanbevolen)
  1. Open de MyProximus-app. Hebt u de app nog niet? Download de MyProximus-app.
  2. Tik op de tab Producten.
  3. Tik op uw gsm-nummer.
  4. Tik op Instellingen.
  5. Tik op Blokkeren.
  6. Tik op Surf in het buitenland.
  7. Meld u aan op MyProximus om de activering te bevestigen. De activering kan tot 4 uur duren.
Via de website

De stappen die u moet volgen zijn verschillend als u een factuur of aanrekening met of zonder rood overschrijvingsformulier.

Hebt u een factuur of aanrekening zonder rood overschrijvingsformulier?
Voorbeeld van een factuur of aanrekening zonder overschrijvingsformulier
  1. Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.

    Bekijk uw producten
  2. Klik op uw gsm-nummer.
  3. Scroll naar beneden. In de box Instellingen, klik op Andere.
  4. Klik op de On/Off-slider naast Surf in het buitenland.
  5. Vink de voorwaarden aan nadat u ze hebt gelezen en klik op Accepteer.
Hebt u een factuur of aanrekening met een rood overschrijvingsformulier?
Voorbeeld van een factuur of aanrekening met overschrijvingsformulier

Helaas kunt u deze blokkering nog niet activeren op de MyProximus-website.

U kunt deze blokkering wel activeren via de MyProximus-app. Hebt u de app nog niet? Download de MyProximus-app.

Wat is het verschil met 'Surflimiet in het buitenland'?

Met surfen en mms’en in het buitenland blokkeren laat u uzelf niet toe om in het buitenland te surfen, met surflimiet in het buitenland kunt u wél surfen, maar grijpen wij vanaf een bepaald bedrag in: tot het einde van de maand kunt u dan niet meer surfen in het buitenland. Dit om hoge facturen te vermijden. Verbruikt u ook in België veel data? Lees dan eens onze tips om goedkoper te surfen.

Oproepen naar het buitenland blokkeren

Als u deze blokkering activeert, dan kunt u niet meer bellen of sms'en vanuit België naar het buitenland, ongeacht naar welk land u belt of sms't (binnen of buiten de EU). In het buitenland kunt u enkel bellen naar het land waarin u zich bevindt en kunt u geen sms'en versturen. U kunt deze blokkering in MyProximus activeren.

Via de app (Aanbevolen)
  1. Open de MyProximus-app. Hebt u de app nog niet? Download de MyProximus-app.
  2. Tik op de tab Producten.
  3. Tik op uw gsm-nummer.
  4. Tik op Instellingen.
  5. Tik op Blokkeren.
  6. Tik op Oproepen naar het buitenland.
  7. Geef uw MyProximus-gebruikersnaam en -wachtwoord in om de activering te bevestigen. De activering kan tot 4 uur duren.
Via de website

De stappen die u moet volgen zijn verschillend als u een factuur of aanrekening met of zonder rood overschrijvingsformulier.

Hebt u een factuur of aanrekening zonder rood overschrijvingsformulier?
Voorbeeld van een factuur of aanrekening zonder overschrijvingsformulier
  1. Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.

    Bekijk uw producten
  2. Klik op uw gsm-nummer.
  3. Scroll naar beneden. In de box Instellingen, klik op Andere.
  4. Klik op de On/Off-slider naast Oproepen naar het buitenland.
  5. Vink de voorwaarden aan nadat u ze hebt gelezen en klik op Accepteer.
Hebt u een factuur of aanrekening met een rood overschrijvingsformulier?
Voorbeeld van een factuur of aanrekening met overschrijvingsformulier

Helaas kunt u deze blokkering nog niet activeren op de MyProximus-website.

U kunt deze blokkering wel activeren via de MyProximus-app. Hebt u de app nog niet? Download de MyProximus-app.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.