×
×

Geen netwerk in het buitenland

Verschijnt er geen netwerk op uw gsm in het buitenland? Pas uw gsm-instellingen aan en controleer of uw toestel is aangepast aan het lokale netwerk.

Hebt u wel netwerk in het buitenland, maar kunt u niet bellen, sms'en of surfen? Lees meer over problemen in het buitenland.

Pas uw gsm-instellingen aan voor het buitenland

Normaal schakelt uw toestel automatisch over naar een beschikbare operator zodra u in het buitenland bent. Is dit niet gebeurd of verkiest u een ander buitenlands netwerk? Pas dan manueel de netwerkinstellingen van uw toestel aan.

  • Volg de stap-voor-stap instructies om een netwerk in het buitenland op uw toestel in te stellen. Staat uw toestel er niet tussen? Kies dan het toestel dat het meest op uw toestel lijkt. Let op: wanneer u naar een ander land reist of terugkeert naar België, dan laat u uw gsm best automatisch een netwerk kiezen, anders zult u problemen ondervinden.
  • Controleer of roaming ingeschakeld is op uw toestel:
    iPhone of iPad:
    1. Ga naar Instellingen.
    2. Selecteer Mobiel netwerk.
    3. Kies Opties mobiele data.
    4. Schakel dataroaming in.
    Android:
    1. Ga naar Instellingen.
    2. Selecteer Mobiele netwerken.
    3. Schakel Mobiele gegevens en roaming in.
  • Start uw toestel opnieuw op.
    Opgelet, in sommige afgelegen gebieden (woestijn, gebergte, enz.) is er geen enkel netwerk beschikbaar.
  • Nog altijd geen netwerk? Selecteer 5 keer dezelfde provider na elkaar.
    Bij de 5de poging zal er geforceerd verbinding gemaakt worden en zal uw netwerkprofiel opnieuw gedownload worden.

Controleer of uw gsm is aangepast aan het lokale netwerk

In sommige werelddelen gebruikt men een andere netwerkfrequentie: 900 en 1800 MHz in Europa, 1900 MHz in Noord-Amerika en 850 MHz in Zuid-Amerika en Azië. Bijna alle hedendaagse gsm’s zijn zogeheten "multibandtoestellen", waarmee u kunt bellen via meerdere frequenties. Als u echter nog een oude gsm hebt, dan kunt u deze in sommige landen en regio’s niet gebruiken. U kunt de beschikbare frequenties van uw toestel verifiëren op de website van de fabrikant.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.